Pride har vuxit till en maktfaktor. Att ifrågasätta Priderörelsen och dess syften är ungefär som att säga att man hatar barn. Eller gillar att plåga kattungar. Det låter sig helt enkelt inte göras, och därigenom har Pride lyckats linda både det politiska, kulturella och mediala etablissemanget runt sina små fingrar.
Just genom att Pride har vuxit till en maktfaktor kan de göra lite som de vill. Den här gången är det Pride Uppsala som portar både Polisen och Kriminalvården från att delta. Det är inte första gången som Pride Uppsala visar sina rätta färger. 2012 portades Liberala ungdomsförbundet med motiveringen att LUF:s ståndpunkter ”strider mot Prides vision”. Pride Uppsala definierade sig nämligen som en antikapitalistisk organisation.
Då sade dess talesperson att Pride Uppsala arbetar för att ”skapa rum för de marginaliserade röster i samhället”. Samma sak anges nu som förklaring till varför Polisen och Kriminalvården inte får delta i paraden. Många asylsökande kommer nämligen gå i tåget. Då var Pride Uppsala ett lokalt vänsternätverk, i dag ingår organisationen i RFSL Uppsala. I övrigt verkar mycket lite ha förändrats.
Varför asylsökande skulle känna oro av att se poliser och kriminalvårdare i samma parad framgår inte riktigt. Skulle det röra sig om illegala invandrare med utvisningsbeslut är det ju per definition inte asylsökande utan personer som fått avslag och ska lämna landet. Det är därtill mer än en aning osannolikt att personer som klätt upp sig för att ”fira kärleken” skulle gå in i sin yrkesroll och börja gripa misstänkta under pågående parad.
Att protestera mot migrationspolitiken genom att ge sig på myndigheter som har uppdraget att följa rådande lagstiftning (i stället för att driva opinion mot de förslag som läggs i Sveriges riksdag) är förstås imbecillt, men det känns säkert bra i magen.
Nej, alltsammans känns mest som ett statement från just den organisation som tidigare kallade sig antikapitalistisk och socialistisk och redan för över tio år sedan lade stor vikt vid hur ”kampen” förs, i sann socialistisk-retorisk anda.
Ordföranden för RFSL i Uppsala Ceres Haglund menar att ”polis, politiker och vinstdrivande företag” inte får gå med och att det handlar om att övriga deltagare skall ”känna sig bekväma”. Öppna moderater protesterar genom att hoppa av. Haglund kallar kritiken för ”ett olyckligt mottagande” och att de hade föredragit att ta diskussionen på ett ”snyggare sätt”. Eller snarare: det är jobbigt att få kritik när man beter sig som en idiot.
Alltsammans är förstås en fånig debatt i en liten ankdamm och inget att bry sig så mycket om för oss utomstående. Men det är ändå värt att lyfta eftersom Pride, som hävdas inledningsvis, har blivit en verklig maktfaktor i det svenska samhället. Så länge detta är fallet bör Pride granskas med kritiska ögon.
Det sjuka är inte att pride inte låter polisen och kriminalvården gå i tåget. Det sjuka är att polisen och kriminalvården vill gå i tåget.
Det är förvisso sant, och det tangerar diskussionen här:
http://www.fristad.eu/2023/08/ballar-av-stal/
Vulgära pridetåg och hårdsminkade transvestiter som tillåts läsa sagor för småbarn på bibliotek får vanligt folk att tro att bögar i allmänhet är perversa. På samma sätt som gängkriminella och andra kriminella invandrare får vanligt folk att tro att invandrare i allmänhet är kriminella.
Eftersom dessa och liknande utvecklingar tillåts fortgå tärs samhällskontraktet. Många har tröttnat på utvecklingen och om de som tröttnat inte flyttar utomlands mäler de sig ur samhället så gott de förmår.
Det är snart slut på pride, om inte förr så när mussarna tar över.
Nu när bögerier är business så borde de väl kapa bidragen till RFSL. Fast det kommer aldrig att ske. Det vore väl ungefär som att ge sig på kungahuset…
För övrigt så sysslade inte Marx med identitetspolitik. Stora delar av dagens vänster är degenererad.
Ja, det är väl sådana frågor du är en självskriven expert på. Men riktigt varför du blandar in kungahuset i den leken är svårbegripligt. Centerpartiet ligger väl närmare till hands och har en assimilerad som ledare. Fast med den historien och ditt partis behov av stöd är det kanske inte så konstigt när man tänker närmare på det.
Visst borde bidragen till RFSL nollas , men framför allt borde organisationen terrorstämplas.
Pride är skit.
En bra T-shirt. Kunde vara en företagsidé, en annan:
Greta Gosplans
Hans Li skrev:…”Pride har vuxit till en maktfaktor”.
Ja, tillsammans med en västerländsk dominant Feminism?
Det är skillnader i ideal mellan ett Österland och ett Västerland över lag, vad gäller familjeideal?
Argumentering är märklig i dessa frågor kring en västerländsk feminism och jämlikhetsideal samt patriarkala samhällen i österland, och också kring en västerländsk PRIDE.
Och olika kommentarer i anslutning kring detta ämne är likaså, ofta mycket märkliga.
…1. Patriarkala samhällen är mer aggressiva. Män sanktionerar mer våldsamhet där än i våra (västerländska) samhällen.
…2. Våra (västerländska) samhällen är mer sekulära och inte fullt så våldsamma och är mer jämlikhetsinriktade och därför bättre.
Säger då (västerländska) män:
…1. Ja, men kvinnor verkar ju vara mycket mer intresserade av våldsamma män än av jämställda män.
…2. Alltså måste västerländska män ställa om sig själva till att bli mer våldsbenägna, och ”bli mer som de patriarkala” samhällena? Detta just för att ”kvinnor dras ju till män med våldskapital”. (!)
…3. Det är en feminism som har gjort västerländska män till ”veklingar”. (!?)
Samt också:
…4. Det är kvinnors fel, (inte en feminism´s fel, som främst är skapad av män och för män?). En feminism, som främst efter kriget har skapats av män, och skapats inom teater, inom reklam, massmedier, filmindustri. En feminism som har lyft fram kvinnor som pin-up-girls, även inom en modebransch förvandlat västerländska kvinnor till att, som ett ”ideal” eftersträva en vulgaritet i sin framtoning vad gäller språk, klädstil och livsstil? Och då med en s.k. feministisk ”sexualitets-frihet” som ett främsta mål?
(Detta ideal menas vara till gagn för västerländska män med Hugh Heffners Playboy och dennes kaninkvinnor, s.k. bunnies, som ideal? Samt också då med Agent 007 som förebilder, i det västerländska ”icke-partiarkala” och ”icke-förtryckande” samt det feministiska och det ”kvinno-fria och det ”kvinno-frigörande” samhället?)
…5. Patriarkala samhällen ”förtrycker” flickor och kvinnor?
…6. Förtrycket där sker främst så att flickor och kvinnor INTE först och främst skall sträva efter att bli pin-up-flickor eller bli till skönhetsfokuserade, skönhetsopererande modedockor eller bli till playboy-bunnies, utan istället till att först och främst förmås att vilja sträva efter att bli hustrur, bli husmödrar och att bli mödrar? Även till utbildning där resurser och förmågor till sådana finns.
…7. Är då kanske en västerländsk mans-styrd ”feminism” också att kunna betrakta som ett s.k. ”patriarkalt förtryck”, och ett indirekt ”mans-förtryck” av flickor och kvinnor?
Detta kan man då undra över.
(Själv har jag aldrig tilltalats av en västerländsk ”feminism” med dess hjärntvättande och masshypnotiska budskap. Budskap som tycks förmå skapa masspsykotiska tillstånd hos kvinnor i väst? Och där flickor och kvinnor skall se ut som, bete sig som och låta som vulgära, översexualiserade, extremsminkade och onaturliga låtsaskvinnor? PRIDE-kvinnor?)
……
Korr/komplettering:
…6. Förtrycket sker främst så att flickor och kvinnor …där ….
…DÄR, …dvs., i just alla …österländska…. patriarkala samhällen? Där, i österlandet, med både en Islam som riktvisare, samt även då en Hinduism, en ortodox Kristendom såväl som också en ortodox Judendom, alla med liknande familjeideal?
Alla just …österländska…..varianter av religion?
De som har s.k. ortodoxa patriarkala ideal om att flickor och kvinnor skall uppmuntras att vilja fokusera på familjeideal och manas till att vilja bli hustrur, husmödrar och mödrar, (istället för att vilja bli eller sträva efter … västerländska …. feministiska kvinnoideal.)
Så kan det vara, men jag har varit på en buss i fjärran land där en mor med en flicka i 3års åldern som satt, lyftes ner, för att hennes bror som var 6-7 skulle kunna sitta bredvid mor. Det är ingen liten sak.
Ahh, educarem som att snubbla över en gammal Se-tidning från 60-talet. Samtidigt, likaså alltid en lätt air av morfars spretiga, mossiga och radikala (och märkliga) 60-70-tals litteratursamling. Mammas sida, dvs prästsläkten, där morfar i unga år chockartat lagt prästkragen på hyllan för att bli kantor och kammarmusiker på heltid. Musiken vann till slut kan man säga.
https://www.youtube.com/watch?v=y6hBLeYcU4w
Vad får du allt ifrån?
Mycket har givits mig när, och om, jag har …önskat… mig någonting.
Hur kan sådant komma sig?
Märkliga sammanträffanden och nästan obegripliga händelseförlopp.
Förunderligt lyckosamma skeenden med lite övernaturligt sammanstrålande händelser som har gestaltat sig, tillsammans med särskilt…. önskebesvarande…företeelser, som jag därför förundrat och nästan andäktigt kan se som mer eller mindre otroliga tillfälligheter.
Hur kan sådana lite mystiska eller lite obegripliga fenomen egentligen förekomma i tillvaron?
Läs mer; https://educaremm.wordpress.com/
Ja nu klarnade det.
Det jag vänder mig mot det är alla som klagar på symptom men inte lägger en enda tanke på sjukdomen, så om pride, Jag kallar det Sodom&Gomorra-marschen (den påminner mig mer om en Nordkoreansk militärprocession), istället ses som ännu en utväxt på ett stort träd, kan har tex ett plommonträd där bladen får fula knutor, eller om man vill, kan man se marschen som en vacker blomma, men det är ju knutor eller blommor på ett träd! Vad är grenarna och stammen och roten? Jag har provat att riva av de fula bladen, det är ett sisyfosarbete.
Jag tror man kan börja med att fråga sig om det är något i ens eget levnadssätt som måste ändras eller begränsas för att S&G-marschen skall försvinna?
Vad menar du att du eller jag skulle kunna förändra i vårt levnadssätt för att Gardell ska sluta gå i pridetåget ?
”De goda respektive de onda”?
Alla människor är inom alla olika ideologier, religioner, ismer, samt läror som vill bilda bas för olika samhällssystem, har överallt och i alla tider och i princip på likartat vis, utvecklat mycket stora känsligheter inför att både kunna identifiera, samt utpeka, även benämna och anklaga genom att stämpla, vilka som tillhör DE ONDA och vilka som tillhör DE GODA.
Detta är därmed någonting som alla människor, i alla olika system, också själva kan bli mycket känsliga inför och att vara måna om att kunna identifieras tillhöra DE GODA, samt både medvetet och omedvetet både avsky och även själva vilja utpeka ”de andra”, vilka naturligtvis och självklart då blir DE ONDA.
En feminism är inte heller ”fristående” från detta uppdelande mellan ”de goda och de onda” människorna.
Just i ett feminism-idealiserat samhällssystem så proklameras att en feminism innehåller ett omfamnande av både en antirasism, samt också ett nödvändigt välkomnande av en lika idylliserad mångkultur och även då en dyrkad multikulturalism, som då menas vara DET GODA.
Därför vill även feminister, som då vill anses vara DE GODA, nödgade att anamma dessa s.k. feministiska goda ideal.
De eviga, och i alla olika samhällssystem förekommande uppdelningsbehoven kan anses vara förödande begrepp, (eftersom de kan skapa så mycket destruktivitet), men samtidigt är det eviga begrepp, och därför också mycket effektiva begrepp som s.k. ”påtryckningsmetoder”.
De vill ofta och gärna användas i vilket sammanhang som helst, i vilken kultur som helst och inom vilka religioner som helst och i vilka språk som helst, för att kunna etablera dominans för de människor som då själva är intresserade av just dominans och kontroll?
(Oftast är män mer intresserade av, och mer motiverade till, samt drivna till, just en dominansmöjlighet i alla olika samhällsformationer. Både inom små, inom större och också inom mycket stora organisationer och betydligt mer än vad oftast på ett lika naturligt sätt kvinnor generellt sett inte är.)
Jaha, men vad är det du vill säga?
Texten granskar skillnaderna mellan västerländska och österländska ideal för familjer och feminism. Den ifrågasätter även argumenten kring västerländsk feminism och patriarkala österländska samhällen. Diskussionen berör också påstådda skillnader i våldsamhet och sekularism mellan västerländska och österländska samhällen samt påståenden om att kvinnor föredrar våldsamma män. Författaren ifrågasätter också västerländsk feminism och dess påverkan på kvinnors ideal och hur det kan tolkas som en form av ”mansförtryck”. Slutligen reflekterar texten över människors tendens att dela upp samhällen i ”goda” och ”onda” och hur dessa delningar påverkar olika ideologier och kulturer, inklusive feminism.
Att detta görs på ett tämligen ostrukturerat och allt annat än stringent sätt förtar på intet sätt frågornas aktualitet. Textförfattarens insats kan man däremot fundera en hel del över.
”Debatten”, eller resonemangen, började på DGS, under Bitte Assarmo´s artikel därstädes, igår den 9 september:
”BITTE ASSARMO: I dårskapens Sverige kryper kulturen för religiösa diktaturer”.
Min första kommentar skrevs där, till signaturen Arnn´s kommentar, (dvs., Coffee), och även Bitte Assarmo, och fortsatte här med min kommentar på Hans Li´s artikel om just PRIDE.
Hans Li´s inlägg gav mig ytterligare associationer, men skrev också här som en fortsatt svar och kommentarsutveckling, på det svar som ”Arne” skrev till Bitte Assarmo´s artikel på DGS.
En feminism är nog mer komplicerad än vad många vill tro?
Därav mina jämförelser mellan österländsk religionskultur och västerländsk religionskultur, inklusive feminismens ideal i väst.
En feminism vill i västvärlden tas mer eller mindre för given och som självklar?
Den vill även ofta betraktas som DET GODA. Många feminister vill därmed se sig som DE GODA människorna, men detta kan man ifrågasätta.
Själv är jag inte någon okritisk förespråkare för en västerländsk feminism då jag ser den som en slags ”anti-kvinno-ism”.
En propaganda för att kvinnor skall bli mer ”lika som män”, för att därmed anses kunna uppnå ett ”lika värde”, (som män), är lite absurt.
Detta ”lika värde” förutsätter ett slags kvinno-förnekande eller just en ”anti-kvinno-ism”, (då kvinnor förväntas förneka sina barnafödande förmågor.)
Män förväntas inte vilja sträva efter att ”bli mer som kvinnor” för att därmed kunna uppnå ett ”lika värde”, som kvinnor, (vilket ju rent fysiskt är en omöjlighet, då män ju inte KAN föda barn.).
Män och kvinnor är fundamentalt olika. Både biologiskt, fysiologiskt, mentalt, intellektuellt, psykologiskt och sociologiskt.
Talar ofta mycket olika språk.
Samt har oftast helt olika fokus på vad som är värdefullt, viktigt, intressant, även vad som är roligt, inspirerande och meningsfullt, vad som ger harmoni, vad som ger trivsel, glädje och stimulans i tillvaron, samt vill ofta kunna uppnå helt olika mål i tillvaron.
Jämlikhet är därför en chimär.
Jag vet egentligen inte varför du tror att någon är speciellt intresserad av förlängda (eller överspillda) debatter som du fört på något DGS och heller inte varför aldrig klarar att skriva något i klartext?
Samt allra minst varför du tror att någon vill läsa din blogg som inte redan gör det?
Tack för sammanställningen av författarens avhandling.
Framgår det någonstans vad författarens slutsats är ?
Allahu Akhbar, eller sett med svenska medelålders kvinnors ögon, saven över allt.
Slutsats?
Varför det?
Korrigerat svar
….
En stor och intressant skillnad mellan kvinnor och män, som en feminism då gärna verkar vilja förneka, det är de olika strategier som genom historien har velat tillämpas ofta som en ofrånkomlig ohjälplig, motståndsoförmögen och tvingande metodisk metodik, och en tilltro till att man kan skapa någonting nytt genom att förgöra någonting föråldrat och förbi-passerat i historien.
T ex den franska revolutionen och dess ambition att skapa någonting nytt?
Detta antogs inte kunna göras förrän det gamla, monarkiska, inavlade, privilegiestyrda, ärftliga maktsystemet, med dess militär, och hierarkiskt uppbyggda system med privilegier och ärftliga ämbeten i övrigt, antogs behöva totalt tillintetgöras. Detta genom att halshugga dem alla, och mörda, döda och därmed kunna göras fullkomligt maktlöst, SOM DÅ först någonting NYTT system, ansågs skulle kunna skapas.
Detta är det återkommande psykologiska tänkandet som antas vara nödvändiga förutsättningar för att över huvud taget kunna bygga någonting NYTT?
Vilket i sig kan vara lite skrämmande manlig psykologiskt, krigiskt och strategiskt tänkande.
Särskilt med tanke på att ”den store” Klaus Schwab ju har deklarerat att denne vill BUILD BACK BETTER, och verkar ha många regeringar i Europa med sig på projektet (?).
VAD, och HUR, kommer då att FÖRST vilja totaldestrueras för just denna ambition, denna vilja och denna visions genomförandemöjlighet ska kunna bli verklighet, kan man undra…..
Och särskilt då med tanke på just den latenta psykologiska tendens som verkar ha funnits genom hela mänsklighetens dramatiska historia, hos just visionära, stridande, krigande, förnyelseorienterade, maktsökande och samhälls-omvälvningsvilliga män, med mycket inflytande, mycket stor makt och mycket stora drömmar…
(Själv tror jag att det lutar åt mer eller mindre desperata visioner och drömmar om att försöka förmå kunna minska de stora mängder av ätande och, som man ser det, onödiga människor?
De som mer är de som dagens visionära, revolutionära visionärer drömmer om att kunna halshugga?
Om inte direkt så kanske indirekt?
Mönster, psykologi, tankar på HUR förändringar, FÖRNYELSER, och omdaningar av hela samhällen och även då av människors tänkande, (som i de Nya franska idealen?), skall kunna genomföras, där ett Nytt medvetande skalla kunna förmå ges plats, måste gå till är då återkommande strategiska tankar som INTE försvinner så lätt i första taget, därför att de finns som just psykologiska inprogrammerade mönster.
De finns som inlagrade MÖNSTER inom människan, och särskilt då inom alla militär-, krigs- och strid-dyrkande män?
De som har enorma förmågor att alltid kunna formera sig själva i unisona och taktfast samt samanstrålande och just marscherande i marscher, på just förnyelse-UPPDRAG, genom DESTRUKTION?
Kanske även samtidigt då sjungande i dånande och klangfulla manskörer?
De gemensamma och dånande körerna som förmår att höja stridsmoralen på vägen till Det Nya som skall skapas genom en underbar, härlig, salig-givande och kollektiv mass-destruktion och mass-förstörelse, som alltid genom historien, av just allt det gamla.
Kanske även då med hjälp av ofantligt mäktiga och bländande vapen och därmed underbart underbara vapen, dvs., i soldaterna och krigarnas ögon, i NY-BYGGARNAS ögon, de mest skräckframkallande atombomberna?
De magnifika vapnen skall väl kanske ändå då lyckas med att förmå ”sätta de andra på plats”?
Och få ”de andra” att vilja ”buga sig djupt inför övermakten”?
En övermakt som då stolt, i vanlig, inprogrammerad och återkommande ordning äntligen storhetsvansinnigt, ystert och maktberusat då få utbrista och skrika; SEGER för OSS och för allt det NYA?
Det är inte kantareller va?
Bra att du fick in franska revolutionen och atombomberna och Klaus Schwab i diskussionen om Pride så att det hela klarnade.
Weasel på 10 september, 2023 på 22:25
”Bra att du fick in franska revolutionen och atombomberna och Klaus Schwab i diskussionen om Pride så att det hela klarnade.”
Ja, eller hur.
Men även inte minst en märklig och hysteriframkallande feminism, (som även den är fokuserad på hysteri-a, (LIVMODER).
Detta liksom också en Pingstkyrko-kristendom är som även den vill skapa hysteriska församlingsmöten, som med ord vill framkalla gap, konvulsioner, fanatism och skrik på sina möten, och då som ett yttersta bevis på ”Guds NÄRVARO?”(!)
Det MESTA är mycket, mycket sammanlänkat i tillvaron, märkligt nog, (vilket man kan både se och anse utan några som helst rusdrycker, märkliga droger eller något annat extremt. Bara genom att allmänt filosofera över tillvaron.
Det som bl a t ex filosofen Robert Sheldrake beskriver så fint, även då Alan Watts, zenbuddisten.
Livet är vackert. Människan är vacker.
Det är väldigt synd att du utelämnar Elvis och hans anhang (sk pop-rock-satanism) ur ditt resonemang.
Nu uppstår en lucka i den logiska linjen du drar ut framför våra ögon. Tyvärr.
Den mer moderna musiken som lett oss in i fördärvet, eller som är ett symptom på det fördärvade samhället. Vad säger Sheldrake eller Watts, zenbuddisten, om den saken? Och varför?
Dessutom.
Det kan vara problematiskt för alla människor, NÄR och OM människor får för sig, antar, eller tror, eller inbillar sig själva någonting om andra människor, som INTE ALLS stämmer med någon verklig verklighet.
ATT utgå från både osanningar och overkliga föreställningar om andra människor, som alltså INTE har någonting med någon realitet att göra, det kan medföra att man kan göra grova felbedömningar.
Man TROR då på någonting som inte är sanning, vilket medför att man inte kan förstå någonting på ett korrekt sätt.
Man är felunderrättad, felinformerad och hjärntvättad och därmed förblindad, och blir då felfokuserad och förstår felaktigt och även oriktigt och kan inte göra omdömesgilla bedömningar, inte göra korrekta, rätta och riktiga bedömningar om varken historien eller om människor.
Vilket är tråkigt.
Jovisst , Edu , det där med LIVMODER och Guds NÄRVARO är intressant.
Men…det som jag undrar är ;
Tycker du inte att det är lite väl vansinnigt (till och med utifrån dina perspektiv) att börja en debatt på ett inlägg av Bitte på DGS och sedan fortsätta debatten två dagar senare på ett inlägg av Hans på Fristad?
Blir det inte enklare att hålla debatten på en blogg istället för på två bloggar?
Kanske.
Vem vet.
En minst sagt relevant fråga…
Jag inser åter igen att jag är överdrivet generös när det kommer till att släppa igenom kommentarer.
Det är naturligtvis en viss komplikation, det håller jag med om.
(Är tacksam till Hans Li för publicering av mina kommentarer, som är tillfälliga besök.)
Dock, själva ämnet som Hans Li tog upp i sin artikel, om Pride´s allt allt större inflytande, kopplade jag samman med en feminism, (som hade kommenterats på dgs.)
Min kommentar här, publicerades inte på dgs.
Men jag tyckte att själva innehållet rörde såväl Pride, som en dyrkan av just -hysteria- , som ju är detsamma som just livmoder, (vilket jag inte tidigare hade tänkt på!), och som alltså verkar vilja dyrkas inom flera moderna -ismer och ideologier, samt trender och rörelser, märkligt nog.
En feminism-dyrkan i stort verkar alltså höra samman med hysteri-dyrkan.
Den som finns både inom en hysteriframkallande rock-pop-musiik, inom idrottens värld där man dyrkar segrar som kan medföra glädje-hysteri, såväl som också inom en krigs-hysteri, när och om segrar vinnes. Tydligen någonting ur-gammalt. som just hysteriska seger-triumf-tåg i romarriket.
Även då dyrkan av hysteri, inom en frikyrkokristendom, med gap-skrik-uttryck inom en kristendomsprofil.
Detta är någonting jag tidigare inte har kopplat samman, (alltså en slags allmän dyrkan av livmoder, alltså av Hysteria, överallt.)
Livet är ett evigt utforskande och upptäckande av nya perspektiv.
(Tack för denna gången.)
Jag visste faktiskt inte att hysteria är detsamma som livmoder 🙄
Info, Wikipedia:
”Hysteri” (grekiska hysteria, ”livmoder”). Termen myntades av Hippokrates.”…
Du kommenterar på den här bloggen en helt annan text som inte publicerats på en annan blogg……det är verkligen så du menar?
Har ni inga äldre släktingar som tror att allt på Facebook riktas till dem? När min mor plötsligt fick en massa yngre arabiska ”vänner” fick vi gå in och rensa upp? De verkar också tro att allt som pågår på deras skärm pågår på allas. Internet har ju skapat många nya syndrom.
Hur ska stackars Educaremm kunna veta det?
Och varför ska hon veta hur hon menar?
Ingen annan gör det ju!
”Female hysteria was once a common medical diagnosis for women, which was described as exhibiting a wide array of symptoms, including anxiety, shortness of breath, fainting, nervousness, sexual desire, insomnia, fluid retention”
https://en.wikipedia.org/wiki/Female_hysteria
Kopplingar till feminism dessutom. Vem kunde ana? Jag har haft mina misstankar. Vi får nog utgå ifrån att även rock-pop-musik gäckar där i bakgrunden?
Jag trodde Gud var den urprungliga livmodern men nu vet bättre(eller möjligen inte alls).
Educaremms text verkar utforska komplexa teman kring könsskillnader, historiska förändringar, och psykologiska mönster. Författaren diskuterar även olika historiska händelser som den franska revolutionen och spekulerar i hur vissa människors önskan om förnyelse kan leda till destruktion och förlust av det gamla.
Det finns också en koppling till makt, krig, och strategiskt tänkande, samt en oro över hur samhälls-omvälvning och förändring kan kräva destruktion av det gamla för att skapa något nytt. Författaren spekulerar även om möjligheten att vissa visionärer kan drömma om att reducera befolkningen för att uppnå sina mål.
Texten tar upp teman som makt, förnyelse, och destruktiva tendenser hos människor och sätter dem i ett historiskt och psykologiskt sammanhang. Det nämns också kopplingar till franska revolutionen, atombomber, och Klaus Schwab, samt en referens till Pride.
Vidare diskuteras även feminism och en parallell till pingstkyrko-kristendom i syfte att skapa intensiva möten. Slutligen betonar texten vikten av att inte basera sina åsikter på osanningar eller felaktiga föreställningar om andra människor, eftersom detta kan leda till felbedömningar och bristande förståelse.
Sammanfattningsvis är texten en komplex utforskning av olika teman och idéer, presenterad på ett snårigt och filosofiskt sätt.
Så sant som det står skrivet.
”Educaremms text verkar utforska”
Nyckelordet är VERKAR. Varför är det ingen som vet.
Rätt vanligt vad det gäller just Educaremms textmassor för övrigt.
Tråkigt nog.
Vem vet.
haha, utmärkt trollat av signaturen Educaremm som fått ett inlägg om Pride att handla om signaturen Educaremm. Med beröm godkänt säger vännerna i S:t Petersburg. Nu verkar hennes inhopp vara enbart temporärt men efter den här fullträffen är upprepningar legio.
Just nu pågår ett drev mot SVT (vilket i sig är bisarrt ).
Svt har nämligen kommit ut som transfober. Eftersom dom för en gångs skull har visat verkligheten – i form av dokumentären ”transkriget”.
Och denna dokumentär handlar då om att föräldrar går till mottagningar eftersom…deras treåriga barn …är osäkra på vilket kön dom har.
Jag kan relatera till det. Just det här med transsexualitet och könsdysfori var någonting som jag ägnade många nätter åt att grubbla över då jag var i treårsåldern.
(Då jag fyllde fyra år insåg jag att jag trots allt ändå var född i rätt kropp så då övergick jag till att fördjupa mig i amerikansk utrikespolitik )
RFSL är mycket upprörda över att SVT sänder en dokumentär där det ifrågasätts om det är sunt att ha könsdysforimottagningar för treåringar och ge könsförändrande hormonbehandlingar till personer som inte ens anses mogna nog åt att få köpa en burk energidryck.
RFSLs upprördhet över detta är förklaringen till min tidigare kommentar att organisationen bör terrorstämplas.
Och detta då oavsett vad ”livmoder” heter på grekiska.
När RFSL är så arga är det bara att lägga ner verksamheten med hänvisning till alla människors mänskliga rättigheter. Annars får inte SVT gå i Pride-tåg.
Det vore ju bra om SVT inte fick gå i pridetåget , men det bästa vore om RFSL inte fick göra det.
RFSL vad är det nu igen? Jo just det, den enda organisation med högre andel pedofiler än Centern.
Märkligt att det bara är Expressen som avslöjar de f.d ministrarnas miljonfallskärmar efter att Andersson berättat om alla pengar som går rakt ner i Åkessons och Kristerssons fickor.
Hyckleriet ligger i sossarnas DNA och medierna jamsar vanligtvis med.
Ytterligare intressanta märkligheter inom en s.k. ”extrem-feminism”.
En märklig iakttagelse som kan erfaras inom kvinnodominerade yrken, om man där råkar möta på någon kvinnlig både jämlikhetsövertygad, samt feminismtroende och inte minst någon som då samtidigt även är kommunist-troende (som jag förstått i efterhand), det är ibland lite oförståeliga företeelser.
Detta OM dessa -ism-troende kvinnor av olika slag, då råkar på att möta någon arbetskamrat (mig), som dessa då tror INTE är tillhöriga till deras egna tros-uppfattningar och tros-övertygelser (särskilt då både feminism-fanatiska och kanske även hängivna och rabiata kommunister), och särskilt om sådana då FÅR FÖR sig och inbillar sig och tror, att det är någon ”överklass” som de möter på arbetsplatsen (i min person)?
Denna eventuella inbillning då för att jag själv INTE framstår som ”lika dem själva” varken i sätt att tänka, tala, tycka eller förhålla mig.
Alltså inte förhålla mig fullt så inställsam som på en slags ”låtsas-kompis-kamrat-nivå” och inte heller så villig att bli ”kompis”, och då inte kan ses som”med-hållande och förtrolig” med och till sådana aggressiva, övertygade och tros-vissa kommunist-kvinnors egna övertygelser, utan ha ett mer avvaktande förhållningssätt.
Sådan ”icke-kompis-attityd” avskyr kommunistiska ”kamrat-troende” och ”feminism-troende” kvinnor?
De kan då bli rent av galna av hat, ilska och avund?
Sådant som då bottnar i en slags avund och därmed i en ilska, när de då inbillar sig eller tror att någon ”gör sig märkvärdig” genom att vara ”mera fjär” i sin person, (och som då helt enkelt ibland enbart är en del kvinnors personlighetstyp, bl a min egen personlighetstyp, att vara.)
De olika -ismerna som har övertygat så pass många kvinnor om att fanatiskt och övertygat vilja tro både på både en feminism, en socialism, en kommunism och även en överallt gällande ”kamrat-ism” kan förblinda många?
De -ismerna kan även skapa ett förblindat hat, som endast bottnar i deras egna inbillningar om andra människor, (när dessa inte passar in i deras egen ”godhet-och -likhets-mall”?
De troende, på ismerna, kan se sig själva som automatiskt ”goda”, och samtidigt vilja se på andra, de ”icke-troende” på just deras ”godhets-ismer och till just deras egen valda ”godhets-mall”, naturligtvis då lika självklart ses som ”de onda”, (som måste ”hatas” till varje pris?)
Sådana ogina och förgrämda kvinnor varav en del som jag själv då har råkat träffa på just kvinnliga arbetsplatser, (inom vård, skola, omsorg, och ibland statliga förvaltningar som t ex dåvarande Invandrarverket, eller även på Kriminalvårdsstyrelsens forskningsavdelning), och sådana liknande kvinnor, de är de facto då inte sällan ”revolutionärer och samhällsomdanare”som inte sällan tror sig själva om att faktiskt befinna sig på ett slags samhälleligt, omvälvande och nydanande ”revolutions-uppdrag”?
Ett uppdrag som mer eller mindre då ”kräver” ett eldande med ett konstant ”hat” mot alla och envar som inte passar in i just deras egen ”godhets-mall” och enbart därför måste ”hatas”?
Det är märkliga psykologiska och sociologiska mekanismer och fenomen.