Med en dryg vecka kvar till valet kallade Socialdemokraterna till presskonferens för att peka ut delar av oppositionen som en säkerhetsrisk. Måltavlan var förstås Sverigedemokraterna, men eftersom oppositionspartierna går till val på att styra landet tillsammans är det i realiteten landets hela opposition som regeringspartiet brännmärker som en fara för Sverige.
Detta tilltag kan inte kallas annat än desperat. Ty något scoop hade inte S att komma med. Det var gammal skåpmat som presenterades av ett antal ministrar som tävlade i att se allvarsamma och seriösa ut. Peter Hultqvists framträdanden i media efteråt har inte direkt stärkt Socialdemokraternas sak.
Som många har påpekat är det tveksamt om Socialdemokraterna ens tror på detta narrativ själva. Om nu SD de facto var en säkerhetsrisk hade detta varit en fråga för Säkerhetspolisen, och S hade kämpat för att hålla partiet ute från alla arenor där partiet anses kunna utgöra en risk.
Partiet fick viss draghjälp av den SD-tjänsteman som bjudit till in ”andravärldskrigsinledelsefika”. Men det hela visade sig handla om att högtidlighålla Polens kamp mot Nazityskland – den 1 september hålls minnesceremonier i Polen – inte att ”fira Nazitysklands anfall”, vilket var den vinkel som mainstreammedierna körde.
Vad detta i grunden handlar om är att Socialdemokraterna backat i ett antal opinionsmätningar den senaste veckan samtidigt som Sverigedemokraterna fortsätter att växa. Kanske blir det rent av större än Moderaterna denna gång.
S brukar vara duktiga på att spurta, det gjorde de senast 2018, men uppenbart är att Magdalena Andersson hittills inte har lyckats entusiasmera svenska folket. Hon har konsekvent svårt att förklara hur hon ska kunna få ihop ett regeringsunderlag efter valet. Kanske börjar alltfler inse att en rödgrön valseger bäddar för politiskt kaos. Det enda S har kvar är att försöka skrämmas med det politiska alternativet.
En sak vet vi sedan länge: Socialdemokraterna är beredda att göra precis vad som helst för att behålla makten. De kan ändra ståndpunkt i vilken fråga som helst. Nato. Kärnkraften. Skatterna. Kriminalpolitiken.
S har försökt neutralisera alla frågor som oppositionen kan använda mot dem, nu senast den om kärnkraften. Denna triangulering är förstås inget nytt eller unikt. Men S spelar i en helt egen liga. Det spelar ingen roll vad S har tyckt och gjort i tre år och elva månader – allt kan ändras under mandatperiodens sista veckor. Så skamlösa, så ryggradslösa, så maktkåta är Socialdemokraterna.
Om man ska hitta något positivt i det tragiska skådespel som den där presskonferensen var får man väl åtminstone glädjas åt att Anders Ygeman äntligen lyckades hitta ett rum att diskutera säkerhetsfrågor i.
Jag brukar tycka att bilderna på Fristad är skickligt valda men denna gång tycker jag att parallellen med vad som pågår i USA är för tydlig för att missa, Bidens tal framför blodröda fanor och militärer är ju precis nazistisk/kommunistisk estetik. I Sverige är vi mera ”subtila”, så man står framför en blodröd bakrund med en näve förklädd till leende ros. De båda bilderna hade gjort sig bra tillsammans.
Båda pekar ut de som inte håller med som ett hot mot demokratin, exakt som man gör i varenda totalitär stat.
https://m.youtube.com/watch?v=n1Obn_p3TdQ
Precis så!
Antingen är det ett verkligt säkerhetshot, och då har man (förhoppningsvis) opolitiska personer som hantera detta, eller så är det trams.
Hur många av sossarnas väljare är etniska svenskar egentligen ?
Det verkar ligga mellan 10 till max 15%,resten är importerat valboskap.
Hur som haver ,så måste en eventuell icke sosseregering inleda en avsossefiering direkt. Rensa ut i media är prio 1,prio 2 ordna energifrågan,prio 3 inleda rättegångar mot mp för sabotage, främjande av främmande fientlig makt.
Varför ljuger du? Lägg fram statistik som bevisar ditt påstående att 90 procent av S väljare är invandrare. Fast kanske du tycker att det är okej att ljuga så där i största allmänhet?
Hej.
Varför skulle någon bry sig om att visa fakta för dig när det är som vatten på en gås?
Du kan själv rota fram demografiska data för kommuner ner på valdistriktsnivå hos relevant kommun och SCB, och korskorrelera detta med data från Valmyndigheten.
Du vet att SAP får 75%+ av rösterna i snart sagt alla invandrarområden. Du vet att det enda stället SAP har sådana siffror annars är i Norrland. Du vet att det bor fler i Botkyrka än i Norrlands inland. Du vet vad det innebär för valet på riksnivå.
Men eftersom du är sosse in i kromosomerna spelar vad du vet ingen roll när det gäller att gläfsa för husse partiets räkning.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Vilken är då rätt procent Jan?
Det är en ”pocent” han inte vill redovisa men det kändes bra att ställa krav på andra:
”Lägg fram statistik som bevisar ditt påstående att 90 procent av S väljare är invandrare”.
Jan har aldrig någon statistik men det händer att han länkar till Wikipedia..
Hur många är det då Jan? 90% av invandrarna röstar vänster, S mest, och vi vet att svenskar har slutat rösta S, så är det inte 90% av S-röstare som är invandrare i detta valet så blir det nästa, det går mot att de enda svenskar som röstar S är S-politiker, folk på SvT och SR och aftonbladets ledarsida. Folk som gillar S som man uppfattar att det var förr röstar ju SD.
Svenskar gör som de uppfattar att alla andra svenskar gör så det börjar ju gå upp för folk när ”den vanliga tjejen på gatan” dyker upp igen och igen, de har ju inte hur många som helst i SSU och liknande. När polletten trillar ner blir det ~0% svenskar som röstar S.
Så andelen svenskar som röstar S->0 därför fortsätter massinvandringen. Förlåt, 0+ε, där ε == Jan.
Vem är han till vänster förresten? Ah just det, vår ”försvarsminister” som fick vapenfri tjänst just innan 4-mila marschen.
Inte att förglömma att han även fått hedersmedalj av Hamas – terrorstämplad arabisk organisation i Mellanöstern. Utan utbildning dessutom är han en perfekt Såsse, tänk att det finns några Svenskar alls som röstar socialistiskt/kommunistiskt ?
Det brukar tala om att det billigaste sättet att få Sverige på rätt köl är återvändandebidrag på 500tusen, men hade inte det varit ännu billigare om man istället för att S-politiker (och resten av sjuklövern) har som enda födkrok att förstöra Sverige och ibland köper jobb tex hos FN för flera miljarder (Löfven och Wallström) att helt enkelt ge alla en klumpsumma på 20 miljoner mot att de aldrig någonsin gjorde något igen, och att vi därefter kräver att politiker skall ha egen försörjning? Ledarsidornas Westerholms senaste granskning av S-ambassadörer visar ju att de ändå inte jobbar som ambassadörer, de har massa sidojobb, likt Liberalernas nya partiledare vad han nu heter.
Hej.
Och till skillnad från andra som försörjs av staten får de UD-anställda behålla lönen från UD.
Prova att ha sjukpenning/-ersättning eller -kassa eller socialbidrag och ha inkomster från ”sidouppdrag” eller tillgångar eller annan verksamhet som har monetärt/ekonomiskt värde. Då blir det kanske rentav fängelse, om du inte är sosse eller moderat och tillräckligt väl förankrad.
För flera år sedan började jag framföra förslaget att inga statsanställdas (eller kommun) löner skulle få uppgå till som mest 4ggr garantipensionen. Vill de ha högre lön än så, byt jobb eller se till att pensionen kan bli högre.
Medhållet från ej politiskt anslutna eller personer som inte har stat&kommun som födkrok (typ lärare eller biståndshandläggare) var drygt 100%. De som lever på staten var helt emot: det blir omöjligt att få tag på kompetent folk påstods det.
Givet hur landet sköts jämfört med hur t ex ett lager sköts, så kan en grupp logistiker och truckisar och chaffisar få jobbet gjort både bättre och billigare.
Vilken butikschef som helst också.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Ygeman är polisanmäld för förtal. Det kan bli spännande, riktigt spännande.
Eller så dansar både han och Hultkvist sista dansen just nu?
Socialdemokraterna 2022 (Parodi)?
https://www.youtube.com/watch?v=E4y7KxHRhVU&t=1s
Nå, det är ingen skillnad på valfläsket i valspurten. Det skräms och lovas friskt på båda sidor skranket. Skillnaden är vilka lögner man är beredd att tro på.
”Nå, det är ingen skillnad på valfläsket i valspurten. ”
Jo. Det är en gigantisk jävla skillnad ;
De andra 7 partierna har inte kallat till presskonferens där man helt grundlöst utmålar andra partier som säkerhetspolitiska hot mot landet.
”Vad detta i grunden handlar om är att Socialdemokraterna backat i ett antal opinionsmätningar den senaste veckan samtidigt som Sverigedemokraterna fortsätter att växa. Kanske blir det rent av större än Moderaterna denna gång.”
Det påminner onekligen en hel del om förra valet, fast då såg det ännu bättre ut för SD. Sentio hade då länge varit det opinionsinstitut som hade varit bäst på uppskatta andelen SD väljare och var de enda som träffade någorlunda rätt 2014:
”Den underskattning som rönt klart mest medial uppmärksamhet är institutens oförmåga att träffa Sverigedemokraternas röststöd 2014. Samtliga institut hade en för låg siffra på Sverigedemokraterna. Underskattningen var störst hos Skop som missade med nästan 5 procentenheter. Övriga institut, med undantag för Sentio, underskattade partiet med mellan 1,8 till 3,5 procentenheter”
https://politologerna.wordpress.com/2018/08/31/opinionsundersokningarnas-traffsakerhet-vid-valen-2002-2014/
Inför valet 2018 ansåg Sentio att SD blev största parti redan i Juni det året och i slutet av augusti uppskattade de att de största partierna var:
SD 24.0
S 22.1
M 18.2
https://sv.wikipedia.org/wiki/Opinionsunders%C3%B6kningar_inf%C3%B6r_riksdagsvalet_i_Sverige_2018#Sentio
När valet sen satte igång såg det först ut som att de skulle få rätt, SD var väldigt starka i några timmar. Sen gick datorn sönder och siffrorna var därefter något annorlunda 🙁
Vi får väl se hur det går den här gången. S verkar väldigt svaga och SDs kampanjfilm förefaller bli en fullträff. M verkar knappt vara med i matchen.
Men håller datorn om SD börjar röra sig upp över 20%? Om de blir större än S? Det kanske blir elavbrott istället den här gången? Ryska sabotörer med ”kopplingar” till SD angriper elnätet?
Allt verkar möjligt, utom att Maggan verkligen får gå.
Nu har de nog viktat in 5% valfusk. En till mig, en till syrran.
Denna gången går det bättre, datorn är ”sönder” från början.
Att skrämmas med SD är dock en kontraproduktiv agenda för S. Vilket jag påpekat för dem flera gånger. De envisas ändå av flera skäl; dels för att godhetssignalera (vilket är viktigt i dessa grupper), dels för att övertyga tveksamma S-väljare.
Nu skickar man fram Hultquist eftersom Morgan och Strandhäll sidsteppats inför valet. Hultquist måste dock tona ner ilskan lite grann.
Så det har du påpekat Jan?
Och ändå tror dom mer på Anders Lindberg än på dig?
Tråkigt!
Nu kanske dom förlorar valet MEN ditt fel är det i varje fall INTE!
Man kan nog räkna med att det är nyliberalernas fel när Jan håller sig till sina vanliga utläggningar.
Lite kul är det allt!
Jan är EXPERTEN sossarna borde lyssna mer på om dom vill vinna val – enligt Jan.
Finns det någon på bloggen som är förvånad över det?
Man kan också notera att det finns väldigt starka spänningar i många EU länder angående hur man ska hantera kriget och bristen på energi.
T.ex har opinionen i både Österrike och Tyskland svängt påtagligt i riktning bort från stöd för sanktioner. Tyska folket vill öppna Nord Stream 2 men deras ledare säger rakt ut att de struntar i vad väljarna anser :
Annalena Baerbock: ”I will put Ukraine first no matter what my German voters think”
https://www.youtube.com/watch?v=MbCho00uj1c
I Österrike är det nu nästan jämt mellan de som vill ha sanktioner och de som vill avskaffa dem. I det landet har även, som jag förstår saken, motsvarigheten till SD (FPÖ) tagit ställning mot sanktioner och de går nu starkt i opinionsmätningarna.
Slutligen såg vi en enorm demonstration mot sanktioner i Prag:
”More than 70,000 Czechs are protesting in Prague, the capital, demanding the ruling coalition take a neutral stance on the Ukraine war to ensure energy supplies from Russia aren’t cut off ahead of winter. Protesters are outraged at the European Union for sanctions against Russia that have sparked soaring electricity bills and triggered a cost-of-living crisis.
”The aim of our demonstration is to demand change, mainly in solving the issue of energy prices, especially electricity and gas, which will destroy our economy this autumn,” event organizer Jiri Havel told local news iDNES and quoted by Reuters.
The protest, held at Wenceslas Square in the heart of the capital, comes one day after the Czech government survived a no-confidence vote over opposition claims of inaction to protect citizens against energy hyperinflation.”
https://www.zerohedge.com/geopolitical/europe-brink-70000-czech-protesters-flood-prague-over-energy-crisis
Konstigt nog verkar sanktionerna inte bli någon större fråga i det svenska valet, men helt klart kommer det att bli en mycket turbulent vinter i EU. Det folkliga missnöjet lär explodera på många håll, men å andra sidan kommer EU och medlemsländerna inte dra sig för att svara med olika totalitära åtgärder.
Sossarnas angrepp på SD kan mycket väl visa sig vara en trendsättare och det skulle inte förvåna mig om många invandringskritiska partier i EU hamnar under hårt angrepp från myndigheter och polis för deras påstådda eller verkliga kopplingar till Putin. Le Pen i Frankrike, AfD i Tyskland, FPÖ i Österrike är exempel på partier som kan drabbas.
Hej.
Naked Emperor på Substack samlar regelbundet flera bra länkar om alla möjliga ämnen. Senaste innehåller en del om Ukraina, Ryssland, energi osv:
[https://nakedemperor.substack.com/p/todays-must-reads-03-september-2022]
Bloomberg-artikeln som han länkar till är skrämmande läsning, och visar klart va både du och jag och många andra vetat och sagt redan före invasionen av Ukraina.
En annan bra länk är till en utredning som brittiska staten genomfört där läkemedelsindustrins politiska inflytande utreds.
Eller dokumentation från Missouri som bevisar att Biden och Facebook höll regelbundna möten för att vara överens om vad plattformen ska censurera – Morgan Johansson sitter dock säkert eftersom Sverige saknar både guvernörer och FOIA.
Mängder med Covid-relaterade länkar om den pågående skandalen kring de mycket farliga injektionerna. Cancer, spädbarnsdödlighet, spontanaborter, stigande dödlighet bland vaccinerade, sjunkande nativitet korrelerande till vaccination, att vaccinen orsakar hjärtmuskelinflammation, med mera. T o m BMJ har nu öppet börjat kritisera eländet.
Att Facebooks ”fact-checkers” ang. Covid och vaccin avlönats av läkemedelsbolag.
Naked Emperor är att rekommendera, mannen ifråga gör ett hästjobb.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
”Naked Emperor är att rekommendera”
Tack, jag kollar!
Det är nog säkrast för makthavarna att lyssna upp ifall de tjeckiska medborgarna går man ur huse för att protestera… till skillnad från de flesta andra europeiska folk är de nämligen beväpnade…
Är inte en hel del socialdemokrater i själva verket kommunist-troende?
(Hultqvist verkar i mina ögon vara lite mer som en ilsken kommunist än en relativt beskedlig, följsam, lydig och intetsägande socialdemokrat…)
Det som kan beskrivas ha skett inom en alltmer globaliserad världspolitik alltsedan Sovjetunionen upplöstes och återgick till att låta en ortodox kristendom få allt större inflytande och plats på samhällsnivå i ”Moder Ryssland”, det skulle nog kunna kallas för en slags rockad?
Dvs., det forna kommunistiska och världskommunism-drömmande (?) Sovjetunionen har övergivit en kommunism till förmån för kristendom samtidigt som en världskapitalism med USA i spetsen har anammat ett alltmer världskommunistiskt drömmande men i mer kapitalistiska former?
En världskommunism och en världskapitalism har alltså mer eller mindre lite bytt plats med varandra?
Dvs., de ”lärorna” gjort en rockad och alltmer börjat skaka hand med varandra, eller rent av gå i armkrok med varandra, på en global nivå?
Detta till förmån för ett allt vidare, ett allt större och ett allt bredare globaliseringsmål som vill sträcka sig över alla nationalstaters gränser.
USA har ingen statsreligion som grundläggande samhällsideal utan en Konstitution som menas försvara medborgares och människors frihet att själva odla sin egen religion, vare sig den är en kristendom i katolska former eller i protestantiska former, eller en islam, en judendom, en shintoism, en hinduism osv., m.m.
En kommunism och en enpartistat som t ex Kina verkar ha slagit armkrok med en kapitalism, och detta brukar väl kallas för en fascistisk prägel?
När ett globaliserat näringsliv går samman med en vetenskapsdyrkande och effektivitetsfokuserad socialism/kommunism och blir en statsideologi som strävar efter samma mål, utan nationalstatsbegränsningar, och därmed kunna förmå skapa maximala vinster både för företag och nationer som helhet, så kan detta nog kallas för en fascistiskt präglad ism.
Gränsöverskridande i alla former är då idealet. För detta ideals förverkligande krävs då gränsöverskridande propagandaformer och där kommer inte minst klimatpolitik väl till pass.
Men även massmigration och folkblandningar som ideal, med kulturblanding som lök på laxen och tillsammans med alla andra sorter och slag av gränslösheter vad gäller livsstil.
Allt detta verkar fungera som verktyg för de alltmer globaliserade gränslöshetseftersträvansvärda målens uppfyllelser, som då både en världskapitalism och en världskommunism tillsammans verkar tycka är bra mål för dagens värld och dagens globaliserade människor.
Många socialdemokrater är kanske i själva verket kommunister utan att öppet deklarera det därför att ett tidigare ingrott hat och motsattförhållande så pass länge funnits mot en kommunism från en västvärld.
En västvärld med USA i spetsen som det mest hyllade idealet, men som samtidigt inte riktigt vill inse att en slags politisk rockad faktiskt har skett och att varken en kommunism eller en kapitalism längre egentligen befinner sig i motsattställning mot varandra verkar svårt att kunna acceptera.
Alltså så som världen tidigare var uppdelad i det kommunistiska östblocket kontra det västerländska s.k. fria kapitalistiska västblocket.
Numera verkar det på en världsarena som att stater som odlar någon form av statsreligion (t ex då en kristendom, en hinduism, en islam osv.,) vill mer eller mindre motarbetas eller ses på som hot mot en globalismens gränslösa ideala ideal på alla nivåer och i alla sammanhang och på alla plan.
Det är då stater som kanske kan antas ha både en världskommunism såväl som en världskapitalism emot sig just därför att de (istället) främst vill ha ett religiöst präglat samhällsideal och vilka då är ideal som antas vilja sätta gräns för en s.k. totalitär frihet och även då för en s.k. totalitär gränslöshet.
Kanske.
OT
Tydligen ska Ukraina nu införa samma regler för kvinnor som för män, vad gäller värnplikt. Jag har sett det på flera håll på Twitter men hittar ingen bra MSM referens.
Hur som helst, om det stämmer innebär väl detta att många av flyktingarna i Västeuropa då blir desertörer. Hur kommer EU och de olika länderna att hantera detta? Vad gör de när Ukraina kräver att de skickar hem tusentals kvinnor, som sen ska till fronten inom kort?
Jubel eller hysteri från feministerna?
Tja , det borde väl bli jubel eftersom feministerna anser att män och kvinnor ska behandlas lika…? 🙄
@ Weasel,
”det borde väl bli jubel eftersom feministerna anser att män och kvinnor ska behandlas lika…?”
Ibland anser de det, ibland inte. Det är ärligt svårt att veta hur de kommer att reagera här. Vi får se.
Hej.
Eftersom det är vita kristna kvinnor som riskerar att dödas i krig kommer de att vara tysta, och om de pressas att tycka något lägga all skuld på patriarkatet (dvs vita kristna män) som offrar oskyldiga kvinnor i ett krig patriarkatet (fyll på med allmänna vänsterpolitiska floskler) orsakat.
Det är bara när det är bruna eller svarta eller gula kvinnor som bär vapen som de är tappra frihetskämpar osv (utom om det är judiska kvinnor).
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
”Det är ärligt svårt att veta hur de kommer att reagera här. ”
Njaa…Det är aldrig svårt att veta hur (svenska) feminister kommer reagera.
Det är bara att utgå ifrån det som är sunt, logiskt, konsekvent och intelligent.
Och sedan ta motsatsen till det – då vet man hur dom reagerar.
Min personliga favorit är för några år sen då jag läste en krönika av någon feministsjuk kvinna som jag glömt namnet på.
Hon drev tesen att det alltid var kvinnorna som var de största förlorarna i alla krig. Detta då eftersom kvinnorna blev änkor 😂
Du tror dig alltså bliva läst?
🙂
US:, ”Ibland anser de det, ibland inte. Det är ärligt svårt att veta hur de kommer att reagera här. Vi får se.”
En dikterad och helt och hållet konstruerad motsatsställning mellan kvinnor och män som en feminism (alltså en anti-kvinno-ism) har skapat, är en felaktighet från början till slut.
Det är självklart så att det genom historiens alla krigföringar alltid har varit mest män som har stupat och dött.
De har då oftast dött mest för sina generalers, för sina kungars, för sina här-ledares och för sina hövdingars segrar som därmed också har varit deras egna lag-segrar och ära och kunnat medföra egna krigsvinster med hurrarop från den egna grupperingens anhängare i s.k. Triumftåg genom den egna byn, den egna staden, det egna landet som hägrande belöningar för de krigande (och tävlande) männen…(som helst av allt självklart endast vill kriga, och tävla mot andra krigande män, soldater, och absolut inte mot kvinnor alls.)
Det är ju alltså inte främst eller endast kvinnor som lider förluster när den egna krigande falangen lider nederlag och kanske får avstå från kungamakt och kanske från hela byar och från hela länder.
Men om man vill mena, som det feministiska anklagande språket vill påstå, att det främst endast är kvinnor, fruar, flickvänner och döttrar osv., som lider förluster och är förlorare i alla krig där männen dör, så är det ett begränsat inringande av vilka som är förlorare när soldaterna dör i mängder.
Även de krigande männen är ju ofta själva fäder och har egna barn och de har också gamla fäder, farfäder och morfäder, mormödrar, svärmödrar och mödrar, utöver egna fruar eller fästmör osv. Alla är då förlorare vid krigföringar där starka och krigsförmögna fäder och män, och pojkar, då stupar och dör på löpande band främst då för sina dyrkade ledares skull …(?)….(!)
Krigförande soldater har då övertalats och manats, och ibland tvingats till att modigt, ärofullt och stolt följa in i döden för ”Den Goda (= Den rättfärdiga?), (och därmed också för = Den nödvändiga?) Sakens skull”. (!)
Detta är förmodligen en mycket komplicerad företeelse som onekligen har upprepat sig genom historien i alla sammanhang, överallt och alltid, och som därmed på något slags obändigt vis svårligen låter sig som företeelse så särskilt enkelt eller lätt besegras…(!)
En feminism som jag beskriver som i en praktik innehållande en s.k. anti-kvinno-ism, till sin natur, det behöver kanske förtydligas genom att beskriva att en feminism innehåller till sin praktik en anti-mödra-ism. Detta som en förutsättning för sin läras s.k. jämlikhetsideal och s.k. lika värde (i förhållande till män)
Men män kan ju absolut inte alls i sin tur jämställas med eller till kvinnors förmågor att kunna föda barn och på så vis räknas som jämställda med och till kvinnor.
En feministisk lära, en feminism, och dess tänkande kan därför beskrivas vara en anti-kvinno-fokuserad lära till sin inneboende kultur, logik och natur.
Kanske skulle en feminism då egentligen kunna ses som att i en praktik vilja hylla och vara en anti-mamma-kultur? En kultur vilken samtidigt nog inte kan ses som så särskilt livsbefrämjande eller som främjande för fortlevnadsmöjligheter för några folk eller för några kulturer.
En feminism kan därför ses som en motsägelsefull och bedräglig lära samt även ses som ett effektivt verktyg för att bekämpa kulturer eller folk som av den ena eller den andra anledningen anses behöva eller vilja bekämpas.
Det är en evinnerlig tur för oss läsare av kommentarerna på bloggen att just du Edunym är såpass scroll-vänlig.
Anonym på 6 september, 2022 på 23:12
”Det är en evinnerlig tur för oss läsare av kommentarerna på bloggen att just Edunym är såpass scroll-vänlig.”
”Tur”? En ”evinnerlig” sådan också?
Det är inte så svårt för de flesta människor i de flesta sammanhang och inte heller i ett kommentarfält att själva göra egna val.
Min signatur är inte Edunym utan Educaremm.
Så hur en läsförmåga ligger till hos Anonym kan nog ifrågasättas? Att ändå vilja skriva som talande för ”oss läsare” det är kanske en vilja att försöka överdriva sin egen läsförmåga…
Kanske är inte alla lika dåliga läsare som Anonym tycks vara?
Läsare som då inte alls kräver en ”evinnerlig tur” för att kunna förmå undvika en kommentar som inte verkar vara av intresse för just dem själva och som för alla normala människor är hur enkelt som helst.
Det som är ointressant för just Anonym att läsa och som för denne alltså kräver en ”evinnerlig tur” för att kunna undvika, den ”evinnerliga turen” är nog Anonym ganska ensam om på hela det övriga läs-förmögna och väljande-förmögna kommentarfältet som kan göra egna val utan att behöva någon ”evinnerlig tur” för så pass enkla, naturliga och självklara saker. (!)
Jaa du Edunym,
om jag vore du skulle jag vara glad åt de gånger någon överhuvudtaget ids svara/kommentera dina makabert långa litanior. Men det blev du nu tydligen inte.
Att du sedan bytt alias ännu en gång kan knappast jag rå för.
3-4 rejäla tag med tummen brukar räcka på min mobil.
Anonym på 7 september, 2022 på 16:12
”Att du sedan bytt alias ännu en gång kan knappast jag rå för.”
Har själv aldrig skrivit eller använt mig av signaturen edunym.
(Min signatur har alltid varit educaremm.
Vid några tillfällen har jag förklarat själva ordet educare med stora bokstäver.
Ordet educare är latin och ett eget ord för sig.
Maria Montessori har förkortats till mm för enkelhetens skull vilket givit signaturen educaremm.
Jag döpte mitt misslyckade föreläsningsföretag inom montessoripedagogiken, (är examinerad montessorilärare samt förskollärare), till just Educare MM.)
Ja du Edunym jag har ju bestämt för mig att du behagade kalla dig för Anonym för inte så länge sedan?
Och diverse annat?
Vem vet.
Kanske.
Anonym på 9 september, 2022 på 08:56
Sa, ungefär: ”Jag har ju bestämt för mig signaturen Anonym för inte så länge sedan?”…
Det stämmer.
Även signaturen JB. Dvs., alias signaturen Josefina Bergfast. För ca tio år sedan.
Educaremm vet jag ärligt talat inte riktigt hur den blev till, eller signerades, från början.
Min bloggsida heter ju som överskrift: JB Comments Educare MM (Maria Montessori).
(Internet-och data-teknik är inte alls ”My cup of tea”! Tvärtom. Dessa internet-teknikaliteter är istället ”My worst enemy ever”! Det som min totala datateknik-okunnighet är helt och hållet ansvarig för.)
Så du är lite ombytlig kan man säga?
Anonym på 9 september, 2022 på 17:48
Frågar: ”Så, lite ombytlig kan man säga?”
Jag är inte ombytlig i mina tankegångar och i mina resonemang.
Mina signaturer har däremot varit lite olika. Från; Josefina Bergfast (fel att använda namn), ändrat till JB.
Därefter Educare MM som blev ändrat till educaremm.
Därefter ett förtydligande av ordet educare, genom EDUCARE MM (Maria Montessori), (som blev oanvändbart) pga Pavlovsk reflex.
Därefter ändrat till Anonym, (som blev oanvändbart) pga av Pavlovsk reflex.
Därefter åter igen min signatur educaremm.
I övrigt är jag samma person och samma kommentator med ett likartat innehållsfokus i mina kommentarer i olika sammanhang sedan ca tio till tolv år tillbaka.
(”Det sinnet/hjärtat är fullt av det talar munnen.”)
”Är det goda ont och är det onda gott? För vem, för vilka för vad?”Läs mer; https://educaremm.wordpress.com/?s=
Ja, man känner ju igen Edunymen på att hen gör reklam för den egna bloggen på en annans blogg.
(varför nu någon skulle läsa på den bloggen när ingen läser kommentarerna här…och där går det väl fortfarande inte att kommentera förstås??? )
Anonym på 9 september, 2022 på 22:58
Skrev: …”(varför nu någon skulle läsa på den bloggen när ingen läser kommentarerna här.)”…
Och, tydligen, ändå, så läser Anonym själv mina kommentarer här? Fastän så istadigt samtidigt vilja deklarera att inte alls göra det? (Motsägelsefullt, minst sagt).
Hur Anonym tror sig om att kunna bedöma om ”ingen” (annan) läser mina kommentarer här, (dvs., annan än uppenbarligen Anonym själv alltså gör!) när det i praktiken är omöjligt att göra, är ytterligare ett litet mysterium.
(Skulle därför tro att det enbart är en (något svårförstådd) önskan från Anonym´s sida, än någon verklig verklighet.)
Jag tycker det verkar som om Anonym bara läser reklamen…
🙂
Så ,
om jag har förstått det hela rätt så anser alltså det partiet som monterade ner det svenska försvaret och delade ut uppehållstillstånd till 15.000 våldtäktsmän och gav fri lejd till utländska stöldligor och lät den utvisningsdömda Akilov gå lös på gatan och flög IS terrorister från Syrien till Sverige att…SD utgör ett säkerhetspolitiskt hot eftersom en SD politiker delade en film på facebook för 2 år sedan.
Ja precis, jag har tittat på många tolkningar nu av Bidens tal där han likt S utpekar den verkliga oppositionen som ”ett hot mot demokratin” och det slog mig precis när jag återigen hörde någon motivera det med att han försöker ”energize his base”, att skapa driv och motivation hos sina kärntrupper, så tänkte jag nää, ett rent Hitler-tal, skall det ge energi, men sedan gick det upp för mig och det är exakt samma S gör i Sverige.
Vem är det man talar till? Man talar till och vill motivera de som redan anser att Trump/MAGA och SD är ett hot mot demokratin, mot allt faktiskt, för att kärntrupperna skall göra vad? Ja så klart när de räknar valsedlar eller liknande, så kunde de tänkt, ”fusk är fel”, men nu har de fått tillåtelse att fuska för Trump/SD är Hitler. Det är en GOD gärning att fuska. På
samma sätt om man hotar eller attackerar Republikaner eller domare i högsta domstolen eller folk aktiva i SD, eller begår rättsövergrepp mot Trump, eller skjuter en polis: man gör det för att ”rädda demokratin”.
Så det Biden/Demokraterna och Andersson/S gör är att de ger sitt ok till valfusk och politiskt våld genom dessa utspel: ”demokratin står på spel!”
@ Coffee 08:26 : Bra analys! Dessutom befinner sig Anders Ygeman och Joe Biden paa ungefaer samma kognitiva nivaa. Det aer symptomatiskt att baade hultkvistar’n och ygemannen inte ville staella upp foer Sverige utan aer vapenvaegrare naer vi andra gjorde vaernplikten.
ah haha är det båda? Ja, det är väl allihop, de puttar ut folk ur skyttegraven, ”gå först du”, det är att vara vänster.
Kunde inte ha uttryckt det bättre själv.
Ordspråket ”gå över ån efter vatten” känns ovanligt väl påkallat när hultkvistar’n står och rapar upp förmenta säkerhetsrisker hos SD. Den långe drasuten till vänster om honom, den dåtida inrikesministern Ygeman, var ju ansvarig för att Transportstyrelsens IT- tjänst , mot reglementet, utsorkades till ett icke säkerhetsklassat företag. Ygeman fick följdriktigt sparken av säkerhetspolitiska skäl. Är det ngt parti som säljer ut svensk suveränitet och springer främmande makts ärende till men för fosterlandet, så är det sossarna. Dels har de ansökt om medlemskap i den folkrättsvidriga USA-styrda ”Globocop” (Nato), dels har hultkvistar’n 2016 ingått ett delvis hemligt bilateralt säkerhetsavtal med USA, och därmed sålt ut svenska försvarshemligheter till främmande makt samt gjort Sverige till USA:s geopolitiska bitch, (vilket märks i Ukrainakriget).
@ Weasel & Rikard,
”Det är bara att utgå ifrån det som är sunt, logiskt, konsekvent och intelligent.
Och sedan ta motsatsen till det”
Ok, så vad blir det praktiska resultatet i detta fall?
Jag ser det som möjligt att vi kan få se uppenbart motsatta ställningstaganden bland feministerna och även att samma person kommer att uttrycka ståndpunkter som står i direkt logisk konflikt.
Rikard är inne på att de kommer att ta ställning baserat på att det är fråga om vita kvinnor och detta förefaller helt möjligt. Men vi kan också få se att vissa argumenterar för att kvinnor ska ha skydd i konflikter och andra för att de ska ha samma plikter som män. Som sagt ovan, är det också möjligt att vi får vissa som argumenterar för båda. Ungefär som att kvinnor ska ha full rätt att bli poliser, men att vi även ska ha speciell lagstiftning som ger extra skydd mot våld och brott mot just kvinnor.
”Hon drev tesen att det alltid var kvinnorna som var de största förlorarna i alla krig. ”
Jag tror att det var Hillary Clinton som först förde fram den ståndpunkten till en bred publik:
”“Women have always been the primary victims of war. Women lose their husbands, their fathers, their sons in combat.”
https://www.goodreads.com/quotes/503123-women-have-always-been-the-primary-victims-of-war-women
Ja efter att ha diskuterat valet med ett par äldre kvinnor så tycker jag mig förstå de rätt stora svängningarna, de lyssnar på vad partierna säger, hit och dit, och tror på dem, utan att vikta in vems ansvaret är för allt som hänt hittills, en otroligt märklig metod, så Lööfs annonser fungerar nog.
Hej.
Mina höns är likadana. De springer mot den senaste näven foder man kastar in, även om mataren är full.
I en icke-demokrati kan folket skylla allt på ledaren: i en demokrati kan ledarna skylla allt på folket.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Med ”höns” menar du här faktiska hönor eller de kvinnor du omgiver dig med?
Hej.
Poe’s law, eh?
Höns, fjäderfän, som i när Diogenes drog ner Platons metaforiska brokor.
Eftersom jag bor så pass på landet att här är under 1 person/kvadratkilometern enligt Lantmäteriet är det också så få av den sortens kvinnor du menar att Miljöpartiet inte kan ställa upp i kommunalvalet.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
”Ok, så vad blir det praktiska resultatet i detta fall?”
Feministerna säger sig kämpa för ”samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön”
Detta borde då rent logiskt innebära att dom jublar över att kvinnorna i Ukraina äntligen får samma skyldigheter som männen i Ukraina.
Och eftersom feminismen alltid går på kollisionskurs mot allt logiskt så blir den feministiska reaktionen på detta hysteri istället för jubel.
Ja , det var i princip ordagrant hillarys galenskap jag läste. Dock av någon svensk ”opinionsbildare” som tydligen hade snott det av hillary.
Tur i alla fall att den som dör inte förlorar så särskilt mycket ☺
Hej.
”Ja , det var i princip ordagrant hillarys galenskap jag läste. Dock av någon svensk ”opinionsbildare” som tydligen hade snott det av hillary.”
En sak man snabbt blir varse om man börjar läsa WaPo, NYT, Bloomberg, FT, med flera större utländska media är att svenska ”journalister” i regel kopierar och bantar ner de ofta mycket utförliga och genomtänkta texterna till DN-format och nivå, istället för att skriva egna texter.
Vilket inte är något nytt; det har varit rutin sedan mellankrigstiden. Fast före internet kunde det mycket väl hända att en murvel fick en artikel från någon utländsk tidning på svårt språk, typ turkiska, och blev tillsagd: ”Den här har en jädra rolig bild, kom ihop en text som passar så kör vi den.” En pensionerad journalist i fruns släkt berättar gärna anekdoter om detta.
”Man ska aldrig sabba en bra story med att kolla fakta” som en chefredaktör för Expressen brukade säga på 1980-talet.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
@ Rikard, Weasel
”svenska ”journalister” i regel kopierar och bantar ner de ofta mycket utförliga och genomtänkta texterna till DN-format och nivå, istället för att skriva egna texter.”
Ja, så har det varit länge. En favorit verkar vara The Guardian, britternas stora vänsterblaska.
”Tur i alla fall att den som dör inte förlorar så särskilt mycket”
Även tur att Hillary aldrig blev president. Fast hon kanske är nöjd ändå, eftersom hon väldigt gärna ville ha krig med Ryssland…
”Även tur att Hillary aldrig blev president. Fast hon kanske är nöjd ändå, eftersom hon väldigt gärna ville ha krig med Ryssland…”
Tja , den enda skillnaden mellan hillary och biden är väl lite demens 🙄
Liberalerna är nästa Centern. Varför räknas de till ”högerblocket”?
Jag känner som Jan Blomgren, fast det har hällt hela den politiska debatten o många år, om Mps ”energipolitik”
– Jag tittar inte på sådant. Jag anser det vara intellektuellt motbjudande, förklarar professorn för Samnytt.
Det är ingen skillnad på
Mp och Mao, från F&F:
”Kinas diktator Mao Zedong hatade sparvar. År 1958 uppmanade han folket att utrota alla sparvar eftersom de stal spannmål från åkrarna.
Över hela landet förstördes bon. I skymningen gick folk ut i markerna för att hetsa sparvar med skramlande kastruller och långa vimplar. Kväll efter kväll föll utmattade fåglar till marken.
Mao krävde också att myggor, flugor och råttor skulle utrotas. Men det var mot sparvarna som kampanjen fick störst effekt – dock inte den avsedda. Med färre sparvar blev det fritt fram för svärmar av gräshoppor och andra insekter att kalasa på grödorna.
Året därpå bytte Mao ut sparvarna mot vägglöss på sin lista över dödsdömda arter, men skadan var redan skedd.”
Samma totalitarism, ideologi över erfarenhet och kunskap. De kan för fan inte ens räkna:
– Det är mycket enkelt. Om du tar alla litiumbatterier som producerades i hela världen 2021 och kopplar in dem på det svenska elnätet, då kan du lagra el som räcker i två dygn, berättar han
(Sen är ju F&F med på sammalurendrejere om klimatet och CO2 som resten av sekten som styr oss)
Sossarna kan spelet. De är inte dumma. Men det är ett tecken på att de inte har egen politik som är genomslagskraftig, om något.
Jag blev seriöst äcklad av att höra hur Socialdemokraterna vrider på historian och ljuger väljarna rakt upp i ansiktet.
Dagens aktuellt var också under all kritik då det fick framhävas att S var bra för Sverige trots att de nästan lyckats haverera landet under föregående mandat perioder.
Att inte någon pragmatisk reporter synar dem. Riks och andra når ju liksom inte ut genom bruset.
Vad göra? Denna blogg uppskattar jag!
Hej.
”Vad göra?”
Sprid Fristad i ditt sociala nätverk. Sprid kunskap om sosseriets lögner och svek och krig mot Sverige och svenskarna. Gå med i parti eller politisk organisation som är minst frånstötande; finn någorlunda likasinnade, och bygg samarbete för att driva era frågor lokalt inom kommun och parti, även med likasinnade inom andra partier.
Skriv korta konkreta frågor till journalister. Spara ev. svar i separat fil/molntjänst. Vid behov, visa dessa svar för vänner och bekanta som inte tror på hur svenska journalister uttrycker sig och beter sig. (Jag har personlig erfarenhet av hur nedlåtande, föraktfulla och förolämpande även stora namn beter sig när lögner och bedrägliga påståenden ifrågasätts av folk med sakkunskap och referenser.)
Skriv jobbiga och kinkiga frågor till myndigheter (t ex skriv till Kriminalvården och fråga om inköpen av fläsk-kött till anstalterna förändrats under 2000-talet) och skicka svaren till Samnytt eller Nyheter Idag, eller publicera på FB, Flashback osv.
Det tar inte lång tid, en kvart om dagen räcker väl man hittat den form man trivs med för att försöka lägga sitt strå till stacken.
En vanlig känslomässig reaktion när man börjar få svar från journalister, myndigheter och politiker är ”Dessa människor är sinnessjuka och samhällsfarliga, de måste borttill varje pris”.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Hm jo bra förslag, men får du svar? För 15-16år sedan eller så hade jag en period då jag skrev till ledarskribenter i stort sett dagligen och pekade ut var de hade fel. I 99% av fallen fick man ju inget svar, någon enstaka (som nu är utputtad) gav en nick men var rätt tydliga med att de inte kunde skriva vad de tyckte) och det vanligaste svaret var att man efter tag undanbad sig fler mail (or else) vilket jag hörsammade. Någon ytterligt gång hackades det tillbaka och då slutade det med snyft eller arga känslor. Det blev inte en konstruktiv diskussion en enda gång.
De har sin sanning, där man ibland låtsas inta två olika sidor, men där den RELEVANTA sanningen och poängen och lösningen alltid ligger utanför de två presenterade sidorna.
Hej.
Det blir inte bättre av att du låter bli.
Det du kallar ”vänstern” med en samlande term vann därför att tillräckligt många åt det hållet jobbade på för att vinna.
Och det enda objektiva måttet på framgång och rätt i moralisk mening är vem som vinner.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Jag håller inte med dig om avslutningen men visst har du rätt, det är bara jobbigt att ropa utan att få svar efter ett tag, men jag håller med, man skall göra det lilla man kan.
Hej.
@Coffee:
För att förtydliga med vad jag menar med objektivt mått: om A, B och C tävlar och B kommer först är B bäst.
Det innebär på intet vis att jag skulle föredra B, anse B bättre i andra aspekter eller byta till B:s moral.
Det innebär bara, rent objektivt, att B vann/vinner.
Lägger man till metafysik och religion, blir förstås ekvationen annorlunda av flera skäl.
Men eftersom alla kan säga att valfri gud sagt åt dem att [Rätt Moral] är det de själva säger, är det inte vidare givande för mätningar utifrån objektiva mätvärden.
Tänk på det som att betrakta en månghörning: för att se hela måste du rotera den.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Man ska inte glömma att Strandhällskan är en väldigt typisk sosse.
Precis som Linda Snecker är en typisk kommunist vill jag tillägga. Sedan kan man fundera vad den egentliga skillnaden är mellan de båda..
Skillnaden är väl att ingen av dem talar sanning ?
🙂
Jag tycker det politiska spektrat täcks från SDs annonser som påminner om Ron deSantis nya:
https://www.skynews.com.au/world-news/united-states/freedom-reigns-in-florida-desantis-drops-best-ad-of-midterm-election-cycle/video/116e3391c9baa707beb4d5c23da0e631
sedan över S och till sist Mp: det börjar med en SD-annons för ärliga strävsamma människor, de som gör sitt bästa, över till ljugspråket från S där man talar om att ”alla skall med”, gammalt kodspråk för att man är de lata, tjuvarnas och hycklarnas parti, parasiterna, MEN, det är ändå ett parti för människor! Till sist då, Mp, bilder på träd och hav, inte en människa i sikte, och får man säga, få fula örnmördande vind”krafts”parker också, (kanske filmat nära Stenevis omnejd fritt från sådana väsniga åbäken) men kontentan är: rösta på Mp, vi vill att ni försvinner så vi kan leva i en tom vacker skog utan människor utom då några få sopsorterande miljöpartister (hur dessa stadsbor skall reda sig utan värme, mat och mot varg förtäljer ej historien).
Så det politiska spektrat är:
Ärliga strävsamma människor -> parasiter och lögnare -> en liten elit (resten skall dö)
Så tror jag man kan sammanfatta politiken idag, i Sverige (och USA).
Varför är ni så missnöjda? SD går som tåget, den store fienden (S) sisådär. Ett problem, som ingen här förstått såklart, är om SD går för bra: Kamrat fyra procent (L) kommer nämligen att lämna de blåbruna om SD kräver, och får, statsrådsposter i den blåbruna regeringen. Där går deras ”röda linje”.
Jorå Janne, det har vi förstått. Du har däremot inte förstått att Mp riskerar sina stödröster med sina katastrofala utspel liksom V:s och C:s utspel hotar din regerings existens. Så varför är du inte överlycklig ?
Överlag kommer du ut som en misantropisk kverulant och det finns just inget orginellt i det. Du behöver politikutveckla helt enkelt. Återkom när hemläxan är gjord med ett nytt samhällsbärande vokabulär och du ska se att partiet lyssnar på dig.
För att vi bryr oss om Sverige och de människor som drabbats av 7-klöverns utopiska vänsterliberalism, parasiterna däremot bryr sig bara om hur den politiska överklassen har det (ingen nämnd). Så vissa bryr sig om politiker, andra om de som drabbas av politikernas egoism och hybris, så vårt missnöje står inte och faller med ett visst partis stöd, då även om SD fått 100%, eller AfS, så blir det mycket svårt att få Sverige på rätt köl, för precis som i USA måste först träsket dräneras.
Men rösta på SD då Jan, kom över till oss nationalister, för du vill väl inte bli kvar på fel sida av historien? Jag förstår av erfarenhet att det inte alltid är så lätt att bli patriot men det är aldrig för sent att ändra sig vet du väl.
Varför är ni så missnöjda? frågar Jan efter det att SMP-regeringen har ägnat de senaste 8 åren åt att fullständigt demolera hela landet… 🙄
Var för övrigt vänlig låt bli att dra in mig i ditt ”ni” , Jan. Det är minst 30 år sedan jag insåg att folkpartiet är ett antisvenskt skitparti som är ungefär lika pålitligt som en skallerorm.
Och dom har inte ett skit i ”det konservativa blocket” att göra.
Jag hoppas att dom åker ur riksdagen. Och detta oavsett om det resulterar i att Magda blir statsminister.
Ja värre hycklare får man leta efter bland vänsterfolk som erkänner att de är vänster, Bengt ”skinna Rädda Barnen” Westerberg satte tonen.
Eller var det Röda Korset? Strunt samma, jag tror inte Bengan bryr sig heller.
Göta Petter!
Avdankade, illa sedda och väldigt före detta Svets-Steffe dvs Stefan Löfven kallas in för att rädda Partiet. Han rasar mot SD, som det heter, i en insändare, som det heter, i självaste Aftonblaskan. Sossarna ligger alltså riktigt illa till i sina egna interna mätningar tänker jag.
Stefan Löfven.
Mästerförhandlaren.
När Morgan och Strandhäll och Ygeman och Hultkvistarn tömt ut sig återstår så bara Stefan Löfven. De egna mätningarna måste indikera en katastrof. Det är ju det enda Stefan Löfven är bra på. Att åstadkomma katastrofer.
Jag såg ett internt SAP-memo, det uppskattades att antalet etniska svenskar som röstar S nu ligger mellan 25-35 tusen personer, till och med norrlandssossar har övergett partiet så det är alle man på däck som gäller. De kanske kallar hem Palme också.
Fritt fram att ljuga nu för högerblivna? Förvånar mig inte i och för sig. Hatet mot arbetarrörelsen sitter så djupt hos er. Låt Palme vara dock. Han är död sedan länge. Mördad. Hatad av sådana som du när han levde. Och du har mage att kalla dig kristen?
Men Jan du gör ju just det!
Kallar hem en död och mördad Palme klar och färdig att användas i årets valrörelse. Ett gammalt och ikoniskt knep, långt äldre än ”ikonen” i det här fallet dvs Palme.
En variant på allt det hemska som hände Annie Lööf i Visby.
Eller rättare allt det hemska som INTE hände Annie Lööf.
Varken i Visby eller annorstädes.
Du behöver retorikutveckla också. Det är tydligt. Vi kan era tricks sedan gammalt.
Jag sket i politik när han mördades men likt alla socialister är han väl värd att hata? Folkmordshyllare och förstörde Sverige, och när får vi se bilder på Palmes lik? Varför dör folk som rotar i det?
Jag vet att ni vänstermänniskor blir förvånade när vi andra ljuger lite hipp som happ som ni gör, det är ju ert privilegium! Det är så lustigt, ni blir helt förvånade, som en fasan framför bilen.
Så för att ställa till rätta, kan du visa på data som visar på fördelningen av sossarnas röster i svenskar och utomvästliga utlänningar (häri räknar jag 2a, 3e etc generationen, jag köper inte tunnelbane-argumentet)?
Hej.
Ljuga är du ju den okrönte experten på Jan, det är sen gammalt när du härjade runt i kommentarsfält du numera är avstängd ifrån.
Vad gäller SAPs väljarsympatier är det ju tyvärr så som du blivit tillsagd förut att du ska ta demografiska data från SCB/kommuns hemsida och korsreferera med Valmyndighetens data för valt område. Ta de delar av Botkyrka där andelen riktiga svenskar är under 5%; där är också röstsiffrorna för SAP över 65%.
Så är det bara för dig att räkna fram en grov kalkyl med ett spann för vilka proportioner det gäller, och applicera på valfritt geografiskt område.
Du kan också läsa Novus mätning om vem som röstar SAP. Tyvärr differentierar Novus inte mellan svenskar/ej svenskar.
[https://novus.se/think-with-novus/blogg/socialdemokraternas-valjarprofil/]
Du kan med fördel också ta del av data över hur kriminella ditt partis kärnväljare är:
[https://affes.wordpress.com/2022/08/15/overblick-del-4-overrisk-i-brottslighet-efter-ursprungsomraden/]
Denna tabell visar med all önskvärd tydlighet varför ditt parti SAP värnar och skyddar invandrade brottslingar: inget stöd från SAP till de kriminella gängen är lika med att klanhövdingen säger åt sitt folk att inte rösta SAP.
Brå-rapporten kan du läsa i sin helhet här:
[https://bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2021-08-25-misstankta-for-brott-bland-personer–med-inrikes-respektive-utrikes-bakgrund.html]
Ditt parti anser även att du ska ta lån för att betala din elräkning. Detta för att man på sedvanligt vis – precis som u och alla andra sossar – ljuger om varför strömmen är dyr. Man skyller sina egna beslut sedan årtionden på Putin.
Jan, när hade du egentligen en enda siffra rätt? Man har ju sett trolla runt på alla möjliga bloggar genom åren, ständigt till sossarnas försvar med vilka lögner som helst och aldrig med fakta eller referenser.
Blir det inte tröttsamt att alltid vara fel ute?
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Socialdemokratiska arbetarrörelsen är död och begravd sedan länge. Avrättat och begravd av Socialdemokraterna själva.
Socialdemokraterna mål är endast och allenast självuppfyllelse och makten framför allt. En makt de kan gå över lik för att behålla. Det är tyvärr den krassa sanningen.
Jag är kristen och hatade Olof Palme så länge han levde. Likväl ber jag för hans själ. Vilken motsägelse vill du här uppmärksamma oss på? På vilken grund vill du undervisa oss i kristendom?
Fredrik Östman på 8 september, 2022 på 17:14
”Jag är kristen och hatade Olof Palme så länge han levde. Likväl ber jag för hans själ. Vilken motsägelse vill du här göra oss uppmärksamma på? På vilken grund vill du undervisa oss i kristendom?”
Att vara en vigd präst inom en kristendom medför ett ansvar att be för de själar som ingår i den vigda prästens församling och som då prästvigningen menas bemyndiga just prästens ämbete till.
En kristen civilist som är utan prästvigning har inte som främsta uppgift att tjänstgöra som själavårdare,
En kristen lära menar ju istället att det handlar om att vittna och att predika evangeliets budskap till alla människor.
Enligt en kristendom skall då alla människor älskas och ses som potentiella kristna även om de inte är det.
Att hata människor ingår inte i en kristendoms budskap som kristna människor har att förvalta eller att förverkliga. Varken i tanke, ord eller handling.
(Själv identifierar jag mig inte som kristen.)
Människor och djur har inga ”själar” och det finns inget liv efter döden och därmed ingen anledning att be, i synnerhet inte en för motståndare/fiende.
Bra att veta.
Det är magstarkt av S att, genom en serie teatraliska pressträffar, skylla de svenska höga elpriserna på Putin. Svensk elproduktion är till futtiga 2 % baserad på gas. Dessutom är vi nettoexportör av el. Sanningen är att Sverige är de facto en kontinentaleuropeisk energikoloni. Vaara politiker har alltså sålt ut fosterlandet och svenskarna till en globalistisk agenda. Swexit och inget djävla Natomedlemskap!
Kolla lite mer på hur elmarknaden fungerar. Sverige är en del av Europas elmarknad så vi påverkas oundvikligen av gaspriserna ändå. Det är bland annat det som är så absurt.
Och lätt att åtgärda, bara sparka Vattenfalls Mp-tillsatta ledning, starta kärnkraften och klipp av kabeln till idiot-Tyskland styrt av idioter sen urminnes tider, är det inte Hitler så är det gamla DDR-kommunister och massinvandringsvurmare eller rabiata miljöhysteriker. Det enda konstanta är totalitarismen. Lägg sen ner Oligopool, jag menar Nordpool.
Elsituationen svarar till om Pågens hittar en svindyr kaka som kostar 500kr i Wien och därefter kan ta 500kr för allt från finska pinnar till dammsugare, i Sverige, och om de gör för många sälja de överblivna för 500kr till Europa. Det är 1/marknadspris, det är ju inte ens monopol, jag vet inte vad en ”marknadsmekanism” kallas där den absolut dyrast producerade varan sätter riktpriset? Handlarna på Möllevångstorget hade älskat det, men inte ens matthandlare från Persien har ju lyckats skinna folk som vi nu blir skinnade. Varför inte producera el via den elektromagnetiska strålningen man fångar i radioantennen? Det hade garanterat blivit skitdyrt. Kanske antennfarmer i Sahara som laddar 1.5 Volts batterier som
sedan kan skeppas till Europa med WEF-ledarnas lyxjakter? Kanske kan vi nå 100kr/kwH? Eller ännu bättre, vi kan ju elda kolkraftverken med apfelstrudel och danska wienerbröd, garanterat dyrt som fan.
Vilken allmän princip säger därutöver att skatten skall vara proportionell mot vad som beskattas? Går den svenska statens behov UPP av högre bensin och elpris?
Vi styrs inte av politik, vi styrs av en svindel, det är alltihop, en stor jävla godhetssvindel.
@ Hans 06:29 : Att vi har trasat sönder Sverige i 4 elområden, att stora delar av elnätet ägs av eloligarkerna kanadensiska Ellevio och tyska Eon, samt att våra vindkraftsparker ägs till stor del från utlandet, är tecken på att vaara fosterlandsförrådande politiker kryper under en globalistisk agenda styrd från bl.a. Bryssel. Sverige ut ur EU och Nato!
2024 beräknas svenska vindkraftsparker vara utlandsägda till 66 %. Genom att dessa ägs av dotterbolag, kommer svenska skattebetalare stå för kostnaden att ställa i ordning marken när vindkraftverket går i konkurs eller har nått sin livstid. Vindkraftsbolag behöver inte fondera pengar för avvecklingskostnader i Sverige. På det viset går de utlandsägda huvudbolagen fria från ansvar att ställa i ordning marken.
66.6%
”De förekommer att valsedlar har saknats, flyttats eller stulits och Valmyndigheten tycker att valsedelsystemet borde förbättras.”
https://sverigesradio.se/artikel/valmyndigheten-valsakerheten-ar-hogre-an-nagonsin
Ok, då har det alltså varit lättare ändå att fuska tidigare och man förstår att vänsterliberala krafter är ytterst missnöjda när SD påpekar hur det förhåller sig.
Är det någon som kommer ihåg Sverigebilden?
Värdegrunden?
Passar ett korrumperat Sverige med ett valfuskande regeringsparti in där?
Eller är det därför båda honnörsorden försvunnit ut på nyspråkets soptipp?
””Jag skulle säga att valsäkerheten är större än någonsin”, säger hon i Sveriges Radio P1 morgon.
Inför söndagens val har valmyndigheten bland annat utbildat svenska kommuner i säkerhet och stöttat dem i att göra egna bedömningar och analyser av säkerhetsläget.
Ytterligare en förändring sedan valet 2018 är att valsedlarna inte längre ligger på ett öppet bord utan i stället placerats bakom en skärm, vilket enligt valmyndigheten stärker valhemligheten”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Q7ogAP/valsakerheten-storre-an-nagonsin
Jan Guillou kraschade sin egen bil och några till för att ”rädda livet på en cyklist” när han får berätta själv. Jan utan efternamn fick sin självbild kraschad när han fick berättat för sig att han inte ens var orginell .
Överallt hat och hot som vi säger i mediabranschen. Hat och hot.
Haha cyklisten som försvann, vänsterns eviga om bara-argument. Cyklar Putin?
Vänstern räddar en cyklist, hahaha, verkligen bra, och kör över barnvagnar i processen, äggskal ni vet.
Coffee
hur går det med citatet – Myrdal, ägg och barn som du citerade och skulle ta fram ? Finns det och du själv valde ut det så kan du väl berätta var ?
Det är så många, de där folkmordshyllarna var ju verkligen produktiva. Ägg som ägg skulle de väl sagt.
Fasan Aladåb någon?
endera kan du, eller också så kan du inte plocka fram citatet. Det är din trovärdighet det gäller
Energiupproret Live
Jan Blomgren, professor. Carl-Oska Bohlin, Moderaternas energipolitiske talesperson. Henrik Jönsson, elevombudsman.
https://youtu.be/i4V9VpQvqjs?t=197
S har den senaste veckan haft många pressträffar med anledning av de höga elpriserna som svenska hushåll (amerikanska företags serverhallar undantaget) drabbas av. Alla pressträffar har inletts med att skylla de höga elpriserna i Sverige på att Ryssland bedriver ett energikrig mot Europa. Detta är ett falskt narrativ, som går ut på att Rysslands fossila energitillgångar tillhör Europa och inte Ryssland. Då Ryssland stryper gaskranen till Europa, så tolkas det sålunda som en krigsförklaring, enligt narrativet. Ryssland får således inte själv bestämma över sin gasexport, till vem och hur mycket. Nej, sanningen aär att den svenska sosseregimen med vapenbrodern USA har förklarat Ryssland ombudskrig i Ukraina.