En man utannonserar att han ska bränna Bibeln. Han anser att kristendomen är en farlig religion. De fria pingstförsamlingarna samlar sig till motstånd. De plockar gatsten och får genast stöd av unga kristna som sluter upp och går till attack mot polisen. De vandaliserar bilar och…
Nej, det går inte. Hur jag än försöker kan jag inte med uppriktig min översätta det som inträffat i Linköping, Norrköping och Örebro till kristna förhållanden. Reaktionerna på dansk-svenske Rasmus Paludans planerade koranbränning har, i motsats till vad som rutinmässigt hävdas från etablissemanget, allt med islam att göra.
Scenerna är bekanta. ”Kränkta” ungdomar tar en provokation som förevändning för att kunna släppa lös sina mest primitiva beteenden. Våld. Skadegörelse. Bränder.
Förevändningen är att Paludan sökt demonstrationstillstånd och planerat att bränna Koranen. Reaktionen är ett slags karbonkopia av protester mot upplevda kränkningar av profeten i Mellanöstern. Mötes- och yttrandefriheten, bottenplattan i den svenska grundlagen, är således något dessa människor motsätter sig.
Polisens agerande är lika välbekant. ”Vi backade för att hindra eskalering”, påstår en lokal polischef. Konsekvenserna? Utbrända bilar, inte bara polisens egna, och förstörelse. Gäng som lägger beslag på både utrustning och polisbilar. En komplett seger för buset.
Polisens förklaring, att deras närvaro bara gjorde saken värre, är symptomatisk för hur svensk polis resonerar och agerar. De köper busets egen logik – att det är polisen som ”provocerar” fram våldsamheter med sin blotta närvaro. Det är skamligt att våldsmonopolet fungerar på detta sätt.
Allt kan inte skyllas på polisen. Svensk polis saknar befogenheter att agera resolut i upploppssituationer. Det är därför det alltid slutar så här. De får varken använda tårgas, vattenkanoner eller gummikulor. De är skolade i genus, feminism och passivitet.
Det lågaffektiva bemötandet är måhända effektivt i enskilda situationer där våldsamma gärningsmän behöver lugnas innan de grips. Men det fungerar uselt mot en större mobb som tolkar polisens passivitet som en seger och en bekräftelse på att de kan göra precis vad de vill.
Polisens och politikens avståndstaganden och fördömanden i efterhand är lika väntade som tröttsamma. Att landets justitie- och inrikesminister, som är högst ansvarig för att polisen saknar de verktyg och resurser den behöver, pressar ur sig ett ”oacceptabelt” är föga imponerande.
Det finns lösningar för att ta tillbaka makten från dessa våldsverkare. En första åtgärd är att rusta polisen så att den som får för sig att stjäla eller bränna en polisbil genast kommer på andra tankar. Ge polisen rätt verktyg för att kunna hantera större upplopp. Sätt hårt mot hårt och visa buset var gränsen går – inte i beklagande ord efteråt utan i handling på plats. Ge de vandaler som grips för angrepp mot polisen rejäla straff, minst fem års fängelse.
Inget av detta kommer att ske så länge dagens generation av politiker sitter kvar vid makten.
”…De får varken använda tårgas, vattenkanoner eller gummikulor. De är skolade i genus, feminism och passivitet…”
Det är en talang att kunna fånga i några få ord…på norsk har man ett fint litet ord som låter ungefär lika som det svenska men som är mye mye bedre det innesluter liksom hela personen, hela beteendet, kunnande, insikt, erfarenhet…och som jag föreslår att vi tar till oss :
Bloggmästaren är – skikkelig
En skikkelig bra blogger!
’Skikkelig’ er her brukt som positiv forsterker til adjektivet ’bra’.
Også en bruksmåte av ordet …
Hej.
Verkanseld.
Skjut tills det är lugnt. Omringa sedan med vad lite militär vi har Örebro, genomsök vartenda kyffe, ta blodprov, fingeravtryck, foto och identifiera. Interna alla utlänningar dömda för minsta brott, riv TUT, PUT och medborgarskap för dem, konfiskera alla ev. tillgångar, och utvisa dem till a) hemland/förälders hemland, b) Lampedusa, c) det land de avrest mot Sverige ifrån – enligt metod kasta ut från planet när det landat.
Alla länder som klagar tillfrågas öppet i direktsändning hur många de vill ta emot. När FN klagar stoppar Sverige allt ekonomiskt stöd till FN. När EU klagar inställer Sverige alla betalningar. Alla länder som erhållit ekonomiskt stöd från Sverige avkrävs full redovisning av detta, och ej korrekt redovisa medel återkrävs för att skapa underlag för att tvinga dessa länder att ta tillbaka det slödder de skickat hit.
Alla moskéer rivs och islam förbjuds avs. utövandet, med hänvisning till hur många muslimska länder hanterar andra religioner – ”Börja med att öppet fördöma Saudi innan ni gnäller på oss”, typ. Utövande av islam görs till skäl för utvisning. Du kanske inte är gammal nog att jämföra Sverige med och utan islam, men jag är.
Sverige med islam är för svenskarna vad Tyskland med nationalsocialism var för judar.
Den satsen får gärna spridas.
Repetition:
Undergång/-kastelse eller apartheid, segregation och etnisk rensning. Välj, eller kom med bättre bud.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Hear, hear !!
Härligt med klarspråk. Inte många som är så tydliga. Rikard for President.
Utmärkt, Rikard.
Välkommen tillbaks!
Amen Rikard, står bakom detta självklara till 100% tyvärr kommer det aldrig ske.
Det är bara att gå in och döda urskillningslöst tills denna samhällscancer är utrotad.
Sverige är på väg mot en garanterad undergång iscensatt av våra landsförrädare till politiker, regimmedia och inte minst myndigheter fulla med vänsterblivna sossar. Förutom att nyttja verkanseld mot musselmanerna så skall dem som försatt Sverigestan i detta tillstånd så klart hamna framför mynningselden.
Så med den extremt korkade Svenska befolkningen så kommer valet bara leda till att den psykopati som ny pågår kan fortsätta i oförminskad takt.
Hujedamig 😖
Äntligen är du tillbaka! Väl talat!
Precis Hans Lis om bara är bara en utopi, han vill inte gå ett enda steg längre än vad sosse-moralen bjuder. Han prioriterar sitt sociala ego.
Sen är dina förslag ju också utopiska i dagens Sverige, som ju är araber i polisens jackor. Man undrar vad som hänt om Paludan skulle bränt en polisbil istället?
Rikard –
Jeg minner om Westerholms samtale med en libanesisk sikkerhets(?)mann om å droppe visse rettigheter, og så rydde fra toppen og nedover. Det ville spare svenskene for mye fremtidig lidelse.
(ledarsidorna.se under tema Islam). .
Beklager at jeg ikke husker mer eksakt, men du merket deg sikkert denne rapporten hos Westerholm for få år siden.
Hej.
Jodå, den minns jag. Den är en av Westerholms tidigaste texter på hans blogg.
Den är också helt obegriplig för 3 av 4 svenskar, eftersom folk tror att lagar och rättigheter är något som finns oberoende av makens vilja, som om det vore naturen själv eller någon gudomlig kraft bakom.
När man i Stockholm hade kravaller varje 30:e november på åttiotalet (och det var inte skinnskallarna som började, det var motdemonstranterna varenda gång, det kan jag intyga som var med) var det inga problem för polisen att rida chock rakt in i folkhopen och låta hästarna dansa på liggande tonåringar. Inte heller var det något problem att använda piketerna till att plöja rakt in i eller över folk.
Batongslagen (den gamla träpåken med blykärna) haglade friskt och slagen riktades uteslutande mot skrev, ansikte, hals, nacke eller huvud. Extra jobbiga demonstranter, den typen som skriker om rättigheter efter att ha kasta sten genom NKs skyltfönster, bussades ett par mil utanför stan och dumpades efter att ha ”ramlat i trappan”.
Men det så klart, då hade polisen medias och socialdemokratins fulla stöd för att bete sig så, så då var det inga problem.
Allt socialdemokraterna behöver göra är att säga åt polisledningen vilken lag som ska prioriteras och hur långt polisen ska gå i tillämpning, inklusive be om militär hjälp (vilket är fullt lagligt och får beslutas av polisbefälet på plats, rent tekniskt) – men då kommer Sveriges 1 500 000 muslimer inte rösta på Socialdemokraterna längre.
Svårare är det inte: socialdemokrater betraktar nation, folk och demokrati som et medel för att behålla makten, stjäla så mycket de hinner och sen dra sina färde ifall det kollapsar. Sen börjar de om på annan ort. De påminner rätt mycket om HIV-viruset.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Hej Rickard,
Intressant, tänkvärt, och jag håller med.
Polisens agerande vid kravallerna på 80-talet låter som agerandet vid vilken större fotbollsmatch som helst i nutid. Som hängiven fotbollssupporter så är det polisen jag är rädd för inte huliganerna. I fotbollssammanhang är det tydligen helt i sin ordning att bruka vilkorstrappa och eskalerande polisvåld mot alla med halsduk. Rätt eller fel, men lika inför lagen är vi inte. Dialogpolis i orden och insats/kravallpolisen vid arenorna.
Hej.
Tänk dig att dag ut och dag in bli spottad på, kallad hora eller värre, hotad både av buset och av cheferna (inte säga blatte, inte säga zigenare, inte säga…), och få se tösabitar på 60 kilo göra karriär som kommunikatörer, integrationspoliser och annat utan att ha gjort en enda natt på Tesan eller Plattan ens.
Då har du milt uttryckt en hel del aggression att bli av med, och då passar ”huliganer” bra.
Vi kan för övrigt se fram emot att skändning o.d. av Koranen kommer att införlivas i en utvidgad tolkning av ”HMF-lagen” framöver, som en eftergift från Socialdemokraterna gentemot deras kärnväljare men också mot Svenskt Näringsliv eftersom många större företag (Tetra-Laval t ex) har mycket lukrativa affärer i MENA.
Personligen tycker jag det vore kul om Paludan skulle söka demonstrationstillstånd för att bränna en bok, utan att i tillståndet nämna vilken – eftersom det i lagens mening inte borde spela roll utan endast vara en brandsäkerhetsfråga.
Så kan han sen elda upp nån Marklund eller Guillou, med en liten blinkning: ”Ni vet vilken bok jag menar, va?”
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Rikard –
30. november – var det opptøyer i forbindelse med Karl XII’s død på Fredriksten i 1718?
I så fall – hvorfor det, egentlig?
Hej Anne-Hedvig, jag minns också tydligt den skrivelsen av John Westerholm!
Dessvärre tror jag det blir blodigt för svenska befolkningen då motreaktioner kommer att ske.
Å andra sidan, ju längre man väntar med åtgärder desto värre blir samhället.
Och ju värre blir motreaktionerna.
Jag uppskattar förresten dina kloka texter här 👍
Precis som med Rickards.
Takk for hyggelige ord, Magnus! Du er også av dem jeg leser med glede her 🙂
Anne-Hedvig:
Jag har ofta nämnt den texten, just för att den var så … ”osvensk” kanske, för de senaste decenniernas definition av ”svensk”? Skriven av en klassisk socialdemokrat, därtill!
Westerholm för tre år sedan (Augusti 2019 – det känns som om det vore längre än så, n’est-ce pas?):
—
Jag avslutar med ett minne. Ett minne från Libanon. Samtalen från ett Beirut som sakta reste sig ur askan efter tre decennier långt krig kommer nu åter efter mina resor dit.
Framför allt det råd jag skulle vidarebefordra till våra politiska ledare men som jag, och många, ryggar för. Jag kommer nu ihåg hur den lille mannen, ministern som överlevt ett femton år långt inbördeskrig som följdes av ett nästan lika långt krig mot Syrien, spände ögonen i mig när han satt bakom sitt stora skrivbord och sade:
”Lyd ett råd. Glöm bort det där med rättssäkerhet i några år. Glöm bort det där med mänskliga rättigheter. Ni måste gå in i varje hus och börja uppifrån och ner och rensa. Om ni vill vara snälla så internera dem på obestämd tid tills de begripit hur man uppför sig men har ni möjlighet så kasta ut dem, oavsett vilket öde som väntar dem. Det kommer bespara er eoner av tid och annat lidande. Tror ni oss inte är det ert problem snarare än ni kan ana”.
—
(Premunationsmaterial: https://ledarsidorna.se/plus/den-lille-mannen-bakom-sitt-stora-skrivbord/)
PS.
Storbritannien tänker skicka de flesta som kommer över kanalen från Frankrike – som försöker söka asyl – med enkel biljett till Rwanda. Därefter kommen man i godan ro att behandla asylansökan. Vi får se hur det går i praktiken. Man förväntar att det kommer att vara huvudsakligen unga män.
Kristian –
Takk for at du gjenga hele Westerholms tekst!
Ja, det hadde vært noe… Tanke: i så fall måtte man vel leid inn noen muslimske leiesoldater – fra annet land enn Sverige!, og dratt hjem etter velgjort jobb med god betaling – som kunne tatt på seg drittjobben. De har ikke våre sperrer mot brutal vold og kunne hatt sjans til å lykkes.
Men sukk, vi vet begge at dette ikke vil skje… :-/
Här är inlägget ni pratar om:
”Samtalen från Libanon kommer nu åter efter min senaste resa dit. Framför allt det råd jag skulle vidarebefordra till våra politiska ledare men som jag, och många, ryggar för. Jag kommer nu ihåg hur den lille mannen, ministern som överlevt ett tjugo år långt inbördeskrig, spände ögonen i mig och sade:
”Lyd ett råd. Glöm bort det där med rättssäkerhet i några år. Glöm bort det där med mänskliga rättigheter. Ni måste gå in i varje hus och börja uppifrån och ner och rensa i det ni kallar för utanförskapsområden.
Om ni vill vara snälla så internera dem på obestämd tid tills de begripit hur man uppför sig men har ni möjlighet så kasta ut dem, oavsett vilket öde som väntar dem. Det kommer bespara er eoner av tid och annat lidande.
Tror ni oss inte är det ert problem snarare än ni kan ana”.”
Från Ledarsidorna, 16 Maj 2016.
U-svensk –
Er du der?!!
Hyggelig å se deg i kommentarfeltet
🙂
Takk igjen for Westerholms tekst.
PS. Tror det här är originalet av Westerholm. 2016. Tänkte väl det.
https://ledarsidorna.se/2016/05/ett-rad/
Lite komiskt att denna artikel hyllas, eller sorgligt. En av de skyldiga som verkar krypa till korset. Har ni missat att Westerholm hatar er som tror att detta har något att göra med islam? Han är pk 2.0, socialt formerad, ett steg före, den verkligt skyldiga.
För fan, det är ju rena självklarheter på dagisnivå.
Arne –
??
Skjønner ikke hva du mener her.
Den enda i Sverige som håller ett kritiskt öga på muslimska brödraskapet? PK 2.0?
Har du tillgång till en egen, hemlig Westerholm som vi andra aldrig har sett? 🙂
Westerholm menar att detta inte har med islam att göra.
Takk skal du ha, Kristian!
Kjekt å ha originalen.
Om nu Putin dessutom (av helt andra anledningar) hotar Sverige militärt, på vilken sida återfinner vi invandrarna?
Jag bara undrar.
Undrar om inte egentligen själva ordet ”Yttrande-frihet” borde bytas ut mot ordet ”Talande-frihet”.
”Yttrande-frihet” kan ta sig både bizarra och destruktiva uttryck. Både i fula grimaser, fula bilder, destruktiva och hånfulla bilder, samt i gapiga och skrikiga haranger, samt då nidbilder och i allmänt ORDLÖSA former som inte befrämjar själva TALANDET i ett samhälle.
Det lite lustiga är att i de flesta föreningar, partier, skolor eller även församlingar och andra mänskliga sammanslutningar så är det vanligt, för ordningens och begriplighetens skull, och för att underlätta KOMMUNIKATIONEN och en välfungerande samvaro, att begära ORDET och också då tilldelas ordet en och en, så att alla kan HÖRA vad vederbörande har att säga, svara eller vilja påstå eller framföra i kritiska ORD.
Att ha en paragraf som manar människor till att TALA och då helst tala så tydligt och så sammanhängande samt så förklarande som möjligt och därmed någorulunda begripligt och som då kan förmedlas genom just ORD, det är en talande-frihet.
Med ORD kan då det som önskas kritiseras, berömmas, godkännas eller hyllas ske, och det skulle då ge en ”talande-frihet” en meningsfull inramning eftersom ju människans främsta kommunikationsform är just ord.
Rasmus Paludan vill agera och i handling förnedra, såra, förolämpa och vara arrogant, hånfull och provocerande genom en ”aktion” och genom en ”gap-skrik-handling”, istället för att med ORD uttala de eventuella kritiska synpunkter som han har på islam och förklara hur, varför och vad han uppfattar som störande i hans syn på just islam.
Istället beter sig Rasmus Paludan ORDLÖST och agressivt, och tycker sig ha rätt att göra så i just en ”Yttrande-frihets namn”. Men det är inte ”kommunikation” utan det är istället ”provokation”.
Frågan är då om Rasmus Paludan tycker sig ha ”lyckats” med sitt uppsåt?
ATT människor låter sig bli ”provocerade” är ingenting nytt i historien.
ATT provocera andra människor finns det tydligen utstuderade metoder och finurliga tillvägagångssätt för att kunna göra. Det handlar då om att förolämpa, förlöjliga, bespotta, håna, förvirra, fördumma, förleda och förminska och frånta värdighet och självrespekt från de som skall ”bekämpas”.
Att provocera hela befolkningar till totalt apatiska och totalt likgiltiga tillstånd som förhindrar motståndsförmågor och självförsvarsförmågor, samt att demoralisera hela befolkningar till tillstånd av total underkastelse till provokatörernas viljor, önskningar och intrikata strategiska strategier för att framkalla just sådan följsamhet och lydnad, det har nog kanske särskilt en moderniserad och filmtekniskt avancerad västvärld pysslat med, med alltmer finurlig finess, och alltsammans i en s.k. ”yttrandefrihets” namn alltsedan minst Franska Revolutionen?
Eller redan alltsedan trettio-åriga kriget mellan protestanter och katoliker och även tidigare genom historien genom teaterframställningar. Men då med ord som formulerade ”åsikter” eller ”budskap”.
Det hela borde därför heta ”Talande-frihet” och inte ”Yttrande”-frihet då det inte sällan med bilders och ”fräcka handlingars hjälp” ofta istället handlar om ”psykologisk manipulation” istället för en vilja till ”kommunikation” och under respektfulla former som inte söker ”provokation”enbart.
Bättre med ord och bättre med ”Talande-frihet” än ”Yttrande-frihet” då en ”helig” Yttrandefrihet så lätt och enkelt kan missbrukas till någonting destruktivt istället för till någonting konstruktivt och kommunikativt.
“ Rasmus Paludan vill agera och i handling förnedra, såra, förolämpa och vara arrogant, hånfull och provocerande genom en ”aktion” och genom en ”gap-skrik-handling”, istället för att med ORD uttala de eventuella kritiska synpunkter som han har på islam och förklara hur, varför och vad han uppfattar som störande i hans syn på just islam.”
Och vad får dig att tro att han inte också har en förklarande retorik…?
Inte i så mycket i dessa sammanhang, men andra.
Och hur mycket tror du att det tystas ner eller ignoreras?
Nej problemet är att människor som resonerar så naivt och tror att detta är enda sättet som Paludan (och andra?) gör, de är blinda för vad som sker i samhällena, blinda för hur islams påverkan är i andra samhällen.
Men de är ju givetvis inte blinda för en koranbränning som blir sista vägen för att få folks ögon på Islam.
Det är ju det som är syftet, inte att förnedra och såra (hur kom du fram till det?).
Märkligt bara att det är viktigare att kritisera metoden koranbränning, än Islams påverkan, och dessa våldsbenägna människor som pådriver eller begår dessa våldshandlingar.
Que?
Ja, vad ville du egentligen ha sagt med den texten?
Att allt blir bättre om vi bara byter från ett ord till ett annat?
Rasmus Paludan må vara en (orädd) galning men han lyckas mycket effektivt åskådliggöra hur islam gör följarna till lydiga redskap för en totalitär ideologi som helt saknar förutsättningar att fungera i demokratiska delar av världen på grund av sitt förbud mot alla former av kritik och sitt påstående att gud styr allt vilket betyder att en stackars liten muslim inte kan vara ansvarig för sina handlingar. Ondskan och förslagenheten hos Muhammed och övriga gynnare som skapade denna frankensteinideologi och som mot all förmodan fortfarande totalt dominerar muslimernas liv och tänkande kan bara matchas av det djävulskap som typer som Lenin, Stalin, Hitler, Chavez eller valfri annan marxisminspirerad despot ställde till med. Skillnaden är att Muhammeds regim har varat i 1400 år vid det här laget medan ingen av de andra nämnda har klarat av mer än några decennier.
Sa hon från friheten i Sverige. Åk till de länder du vurmar för hycklare! Dagens Quisling.
Det finns ett par versioner på youtube av ”Christopher Hitchens educates Jihad Sympathizer”. Någon i publiken (på ett möte i ”Freedom from Religion Foundation”!) säger att ”vore det inte bättre om vi i väst inte ständigt anföll arabvärlden. Då skulle det bli fred, eller hur?”. Hitchens är inte nådig.
* Bin Ladens manifest, som jag tror trycktes i New York Times efter elfte September-attackerna, nämner västs ”inblandning” i Östtimor. Nummer tre på hans lista över västvärldens brott.
(Historielektion: i Östtimor försökte den islamska majoriteten i Indonesien utrota ungefär två miljoner människor – kristna, talar portugisiska. Väst och USA exporterade länge vapen till indonesien. FN tog till sist upp frågan, och Östtimor är nu oberoende. Bin Laden sade att detta de aldrig kan förlåta ”de kristna korfararna”.)
Med andra ord måste man acceptera folkmord. Annars spränger de FN-byggnaden i Irak och Australiska turister i Bali.
* Kvinnor i Karachi som inte går med slöja skall få syra kastad i ansiktet.
Säger du något mot detta är du en fiende.
* Tecknare i Köpenhamn och Paris skall dö.
Har du invändningar mot detta gör du folk ledsna i ögat.
Återigen: om du använder ORD för att fördöma våld, mord, massmord, folkmord – då är du ett giltigt mål.
Världshistorien är full av krig, våld, maktkamper, massmord och folkmord.
BÅDE inom en kristendom och en Modern och Vetenskapsdyrkande kommunism, socialism och nationell socialism. Av både Napoleon, Stalin, Hitler och också då inom en islam.
Inom monarkier och tsarfurstedömen med stränga lagar har dödsstraff varit legio.
Även krigföringar mellan med indianstammar som krigat mot fiendestammar i ständiga krigföringar och också hela Asiens krigiska historia med det kinesiska kejsartiden och även då slavsamhällena i Egypten under faraonernas tidsepoker.
För att inte tala om Aztekernas massmord och blod-offer-dyrkan med människooffer på agendan under 1300-1500 talen i Sydamerikas djungler. (!)
Att vilja vara blind inför hela mänsklighetens vansinniga, krigiska, mördande och dödande för makten och härlighetens positioner och fokusera endast på en gruppering eller en kulturyttring, en islam, det är nog att vilja vara lite enögd.
Krigande av alla olika folk, kulturer, religioner och stammar är en verklighet och att bara fokusera på en är nog inte så bra om man vill försöka kunna förstå sig på människans psykologi och sociologiska inneboende maktsträvan överallt och alltid och inom alla kulturer, traditioner och folk.
Människan som religions-kulturell varelse och även såsom s.k. modern och vetenskapsdyrkande varelse (som ofta är alltför indoktrinerad med overkliga floskler och propagandafraser i en generell avsaknad av djupare insikter eller bredare psykologisk förståelse om människan som både enskild och social varelse), är sig lik genom århundraden och detta faktum kräver generaliseringar.
En hyllad ”modernitet” som förleder till livsfientliga livsstilar med droger, pop-rock-kultur, gap-skrik-kultur, sex-kultur och allmän dekadens med en utbredd arrogans och respektlöshet såsom s.k. ”frihetsideal” tillsammans då med s.k. jämlikhets-ideal och s.k. ”frigjord-hets-ideal” i en inbillad ”upplysnings-anda”, är bedrägliga kulturella livsstilsideal.
I USA och inte minst i Sydamerika dör det väldigt, väldigt många unga människor varje år i drogrelaterade dödsfall och en västvärld med USA i spetsen verkar ha svårigheter att kunna försvara sig mot dessa mass-destruktionsfenomen med adekvata motåtgärder eller straffsatser.
Samma gamla vanliga tidsresor ett par tusen eller 500år tillbaks i tiden för att relativisera det brutala våld som sker i islams namn, idag, i hela världen, och islams erövringsvåld var ju ett faktum redan från dess skapande för 1400år sedan.
Denna relativisering Educareem gör sker inte från arabvärlden, utan från trygghetens Sverige, samtidigt som poliser skadas i muslimska upplopp i Sverige. Exakt samma position som en Quisling och medlöpare till Hitler. Hyckleriet är vämjeligt.
Att vara en s.k. ”uppviglings-agent” alternativt en ”kommunist-komissarie” med en främsta ”uppgift” att utpeka, anklaga, fördöma och att skapa ett ”hat-fokus” mot endast en islam det verkar vara Arnes främsta ”fokus och kall” i kommentarfälten?
Vem avlönar egentligen Arne för att detta begränsade fokus och detta ”uppviglings-perspektiv” kan matas så enträget av Arne och vilka tjänar på det?
Vilka intressesfärer vill ha krig inom nationerna i EU och varför?
Att samtidigt mena sig vara förespråkare för en kristendom är lite märkligt i sammanhanget.
Det verkar finnas flera hysteriska aktörer, bl a i USA som önskar sig denna ”utveckling”?(Kanske att Rasmus Paludan egentligen också är enbart en s.k. ”agent-provocateur”?) (Är det ett ”ekonomiskt vinstfokus” i botten eller är det önskan om ”total kontroll”, som alltid?)
”Mönstren går igen” genom historien på ett märkligt och lite manus-aktigt eller teatraliskt sätt, tråkigt nog.
Nu låtsas du missförstå igen, och lägger något slags bechamelsås av massa onödiga ord ovanpå för att dölja det. Jag hoppar i allmänhet över det mesta. (Kanske kan någon skriva en TL;DR-plugin?)
Återigen: om du IDAG har invändningar mot vissa utövare av EN SPECIFIK religion, som du uttrycker i enbart ORD, så kommer anhängare för den religionen att anse att du förtjänar att utsättas för VÅLD.
Så mycket är din yttrandefrihet värd utan ett våldskapital som både kan och vill försvara den. Mao sade något om varifrån politisk makt kommer.
(Detta betyder inte att det är den enda religionen som beter sig så. Vår moderna, sekulära, västliga statsreligion har föga till övers för kättare.)
De flesta länders lag är till för att efterlevas. Överträdelser av lag vill de flesta länder bestraffa.
En ”inbillnings-sjuk” västvärld (med en lika inbillnings-sjuk ”kristendom”?), som hävdar alla olika ”goda, fraser, floskler, paroller och haranger” för sin ideologiska politiska moderna ideologi, som den samtidigt tror är så ”upplyst”?
Det handlar då bl.a. om en ”demokrati” (som ingen kan se i en verklig verklighet?).
Det handlar om en s.k. ”yttrande-frihet” som mest handlar om en ”frihet” att psykologiskt och mentalt programmera människor till att tycka, tro och tänka i flock utan att egentligen tänka efter så mycket? (Och ”Gud Nåde” den som tänker ”annat” än det ”rätta och korrekta”?)
Dvs., att genom massmedier massindoktrinera människor och skapa masspsykoser hos befolkningar samtidigt som man intalar dem om ett överallt och allstädes ”Allas lika värde” (för alla), som naturligtvis inte har någonting som helst med någon verklighet att göra.
(”Alla människors olika värde för alla”, borde vara mer giltigt, men är svårt att hävda såsom ett folkvinnande ”slagord”eller som vinnande ”paroll”!)
Dessutom intalas att det finns någonting som vill benämnas ”Mänsliga Rättigheter” och när man synar denna floskel i sömmarna så inser de flesta människor att för att såväl familjer, skolor, företag, nationer skall kunna fungera så är det istället ett begrepp som ”Mänskliga Skyldigheter” som gäller i en praktisk praktik. Annars trasas såväl familjer som samhällen, företag, partier, föreningar, församlingar och nationer sönder och samman.
Samt: När och om människor väljer att ingå i en förening, i en familj, i ett företag eller i en nation, så handlar det då för de flesta inte om någon ”frihet” alls för att respektive union skall kunna fungera och vara hållbar. Det handlar naturligtvis istället om en överallt närvarande ”ofrihet” (i betydelsen ”trohet till” osv.,) för att det skall kunna skapas stabilitet och s.k. hållbarhet både i familjen, partiet, föreningen eller nationen osv.
Därav det riskfyllda (!) med att ingå i ”union” vilken alltid kan sätta press på ”medlemmar” och alltid kan ”avkräva lydnad, trohet och följsamhet” (dvs., ”underordning”) till de krav och till de direktiv som ställs på ”medlemmarna” för att de alla skall bidra till att en ”ingången union” överhuvud taget skall kunna segra och överleva.
All propaganda om ”frihet” kan man då tycka är en ”chimär”, alltså en s.k. ”floskel”, därför att detta begrepp stämmer illa överens med en verklig verklighet, OM människor som ingår i ”unioner”, (mellan stater, länder, nationer, partier, föreningar, församlingar, familjer osv.,) alltid därmed är ”OFRIA” att bryta mot ”lag och förordning”, som respektive ”union” avkräver från ”medlemmarna” , (och samtidigt med ”rätt att bestraffa” dem som ”överträder lag och förodning” som respektive union kräver för att kunna bevara ”sig själv”, som just ”union.
”Floskler, haranger, fraser och paroller” har ofta mycket lite att göra med en ”verklig verklighet.”
De kan istället tjäna till att slå ”dimmor och dunster” i människors sinnen så att dessa ofta inte kan varken förstå eller se särskilt klart, vilket naturligtvis är meningen att de ska göra trots att en västvärld tror sig om att vara så ”upplyst” och så ”frihetligt” samtidigt som det i all sin ”upplysthet” inte förmår att värna ”sig självt” utan är på väg att begå ”självmord”?
Att alltfler frångår att hylla en västvärld, såsom just en ”västvärld”, (som alltfler människor istället verkar vilja avsky, förakta och hålla för dekadent, destruktiv och att alltfler människor börjar se och genomskåda hur självdestruktivt den beter i all sin ”godhet” och med hjälp just av alla sina hjärntvättande ”upplysta floskler”?).
Det är också lustigt hur Educareem angriper ”Amerika” och vår yttrandefrihet, hon, för det är en hon, har inte noterat att kvinnor inte bloggar i den muslimska världen, de håller tyst, eller fås att hålla tyst med våld. De beslöjas och tjänar mannen, så det är lite hycklande att som kvinna i väst använda sig av sin yttrandefrihet för att den skall beskäras för oss andra.
Det är en rent ondskefull position, dold i mjukt babbel.
Det finns (tydligen) ett psykologiskt begrepp som kallas för ”projektion”.
Detta begrepp innebär (tydligen) att det finns människor som har behov av att ”projicera” på andra människor allt ont de kan föreställa sig? Och då vilja anklaga ”de andra” eller stämpla ”de andra” med allt negativt som vederbörande ”projiserare” (?) kan föreställa sig i tillvaron?
Detta sker då (ibland omedvetet) som ett slags självförsvar och för att personer som ”projiserar på andra” då skall slippa se sin egen ondska, sina egna brister, sin egen elakhet, sin egen lågsinnade gemenhet och sin egen simpelhet och desperation, och på så sätt då istället kunna se sig själv i ett ”godhetens skimmer och som en godhetens försvarare” i sina egna ögon.
Det är märkliga psykologiska fenomen som kan gå igen i såväl det lilla som i det stora (politiska) sammanhanget och som kan ”drabba” alla människor i större eller mindre omfattning. (Också när de själva minst anar det). Det är därför ofta ett svårupptäckt fenomen av just ”projiserare” själva.
”Inget av detta kommer att ske så länge dagens generation av politiker sitter kvar vid makten.”
Det är precis det som är problemet. Politikerna har med berått mod importerat denna boskap av kompetensbefriade idioter. Polisen har fått order om att låta de kompetensbefriade idioterna härja fritt utan åtgärd. Det vi ser är ett land i upplösning där lag och rätt sätts på undantag och våldet från den importerade boskapen får sätta agendan. Tvi!
Vad man kan göra: 1) Vägra Paludan demonstrationstillstånd. Den bästa preventiva åtgärd man kan vidta. 2) Filma ligisterna. Identifiera dem och lagför dem. 3) Be poliserna parkera sina bilar någon annanstans än mitt i händelsernas centrum. En nedbränd polisbil är en miljon i kostnad för staten.
Nej Jan. Inte på något sätt ska någonting anpassas efter kriminella. Aldrig någonsin.
Hej.
Det är inte Rasmus Paludan som bränner och ”gör kaos”, så varför ska han nekas sin lagliga rätt?
Punkt 2 är meningslös eftersom ligisterna (rädda för Covid?) bär maskering.
Punkt 3? Du är mer aningslös än självaste statsministern. Polisbilen är mer än en bil, Jan.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Lysande! Och det är ju olagligt att vara kriminell, eller hur?
Lösningen är förbjud socialism och Islam precis som Rikard skriver. Hur enkelt som helst men det förstår så klart inte du.
Precis, egentligen är de redan förbjudna, då tex stöld är förbjudet, med det är Orwellskt dubbeltänk, när sossar tjuvar så är det ok. På liknande sätt med muslimer, det är ok när de bränner bilar och kastar sten.
Vem mördade Vilks förresten? Tysssstnad.
Ja.
Inför blasfemilagar och se till så att polisen får promenera 8 kvarter för att komma dit dom ska.
Genialiskt. Att ingen har tänkt på det tidigare ?
Gående politi: Jan vil bare spare litt CO2-utslipp….
Sukk :-/
Paludan är inte problemet. Muslimer med rötterna kvar i 600-talet som tillåtits invandra till den humanitära stormakten i horder är problemet tillsammans med ett politiskt korrekt tokfeminiserat samhälle där insikten om att den generösa migrationspolitiken har totalt havererat fortfarande förträngs. Istället görs allt för att flytta fokus till en tokig dansk som dragit ned brallorna på islams apologeter genom att visa hur islam ser ut då man skrapar lite på ytan.
Ja justitieministerns första kommentar var att kalla Paludan för ligist.
Inte ett ont ord om röstboskapen, såvitt jag sett.
Morgan kan stå som synonym för Qusling.
Visst, men man måste förhålla sig till realiteter. Vi har den polis vi har och vi har de beslutsfattare vi har. Givet det är det bästa att försöka minimera skadorna.
Vi har den polis vi har tills vi skaffar en polis som löser uppgiften pucko. Ingenting är hugget i sten allt kan förändras -om viljan och tålamodet finns.
Du begriper ingenting av verkligheten. Vår polis har sett ungefär likadan ut hela tiden. Efter decennier av vallöften, utredningar, omorganiseringar och reformer. Polishögskolorna fyller inte elevplatserna – trots kampanjer och sänkta krav.
Ditt gnäll är ensidigt och korkat. Vi kan inte trolla fram en bättre polis. Man måste se verkligheten sådan den är – inte ständigt önsketänka.
Ja polisen har sett ungefär likadan ut hela tiden men antalet importerade muslimska ligister har inte sett likadan ut hela tiden. Den delen har eskalerat helt utan någon som helst kontroll. Därför är vi där vi är.
Quisling. Då vet vi det. Skatten über alles.
Och du anser att införande av blasfemilagar är det bästa sättet att minimera skadorna, Jan…?
”Om du blir våldtagen, kämpa inte mot utan gör det bästa av situationen.”
Totalitarister som socialister och fascister har ju alltid samma svar. Lika lite som jag vill dela statsbildning med muslimer vill jag göra det med sossar. Det konstiga är, trots deras gnäll och upplopp, så vill de dela statsbildning med mig. Varför inte dela upp Sverige i en del med sossar och vänstertyper (vilket inkluderar muslimerna) och en del för oss andra.
Att det blir möjligt, om man är tillräckligt våldsam, att flytta lilla Gretas kompisar från motorvägen om man känner sig kränkt i framtiden är i varje fall lite lustigt. Eller är polisen duktigare och mer förberedda då kan man fråga sig. Lilla Gretas kompisar är ju faktiskt inte ens lagliga på något sätt tskf Paludan får man påminna sig när Morgan Johansson har fullt förtroende för genuspoliserna på plats. Konsekvenserna blir fler när allt fler spelare tar plats vid bordet och höjer insatserna. Rätt vad det är får väl 1:a majdemonstrationerna ställas in för att arga och upprörda NMR:are kastar sten också. Det öppnas för nya spännande möjligheter i det demokratiska samtalet kan man säga. Det här går åt helvete är ett annat sätt att beskriva samma sak.
Sett på Bilmässa med mycket hästkrafter och noll elbilar på en hottad Volvo: Godkänd av Greta.
Kan bara instämma i vad Hans så utmärkt skriver.
Har förresten en muslimsk kollega som för något år sedan uttryckte att alla svenskar är rasister, och tillade att detta pratas om det i alla muslimska hem i Sverige varje kväll.
Och på toppen av detta så sa han att alla muslimska familjer beväpnar sig(!).
Det sista kan man inte tolka på ett annat sätt än som ett hot mot svenskar.
De är alltså redan förberedda på ett mer eller mindre inbördeskrig mot svenskar.
Säkert inte alla, men tillräckligt många.
Och vi kan inte skilja dem åt.
Och svenska 7-klövern vill hellre ha fler av dessa grupper än Ukrainare…
Vad händer när detta våld från muslimska ”ligister” eskalerar ännu mer, när det sovande folket till slut börjar vaknar och opinionen i det offentliga media och kanske t.o.m. politiska sfären instämmer?
Hur och med vilka medel skall man vända situationen, och försöka återskapa ett lugnare ”som det var förr”?
Hur skall detta vara möjligt, utan kraftig långvarig blodspillan under decennier, som drar ner landet i ett nära Libanon likt läge?
Jag menar, de lär ju knappast säga hejdå och sedan resa frivilligt tillbaka till sina släktingar i andra länder?
Nej, de har våldskapitalet och kommer rimligen att använda det.
Om polis eller kanske t.o.m. militär tvingas sättas in, ja då skall vi nog vara säkra på att vi själva och våra barn riskerar bli m****de som straff och för att vissa på deras våldspotential.
Ju mer kraftiga polisstyrkor och militär tillämpas, desto mer våld tillbaka mot slumpvisa svenskar.
Under lördagen planerar Paludan ännu en koranbränning, i Landskrona. Men tillståndet för sammankomsten kan komma att dras in av polisen, skriver SVT nyheter.
Så svenska myndigheter anpassar sig till den importerade våldsagendan. Ett land som viker ner sig för importerade ligister som har ett stort våldskapital är ett förlorat land. Om inte polisen kan upprätthålla lag och ordning, vilka ska då göra det?
”Paludan drar ner brallorna på Sverige och vi kan bara tacka och ta emot.”
skrev ”hehe” igår.
Det är sant, Sverige kan bara tacka och ta emot. Ingenting annat.
Polisen klarar inte sitt uppdrag men dansar samba på Pride och det räcker tydligen. Paludan, som inte kan portas längre, får säkert tillståndet indraget men skiter väl i det – Landskrona kaozzar säkert i varje fall. Vilket gör den humanitära stormaktens nederlag ännu större när hans koranbränningar inte ÄR orsaken.
Media får försöka med damage controll igenom att mörka och hitta någon annan nyhet att uppröra med. Ett försvunnet barn eller något hemskt i Ukraina kan jag tänka mig. Men anden är ur flaskan och vi får helt enkelt skriva in muslimernas särrättigheter i den nya liberala grundlagen och intensifiera värdegrundsarbetet i skolorna innan regeringen höjer skatten för jämlikhetens och integrationens skull.
Inte ens regeringsorganet Pravda litar på sin justitieminister Morgan Johansson och det säger inte lite det. Experten Cantwell är direkt kritisk.
Justitieministern säger att det är allvarligt och då är det det. Så allvarligt att det ska utredas. Då förstår man. Så allvarligt.
Kriminologen Sarnecki tar avstånd från svenska grundlagar och hävdar att det är polisens fel.
SVT tillkallar experterna Sarnecki från BRÅ och Poohl från ETC för att visa sin objektivitet och sin neutralitet…..?
Det är det här som är så beklämmande.
Bagdad Bobbar som bekräftar mediajättens förnedringsuppdrag.
Förnedring.Galenskap. Skattebetald.
jag läste honom faktiskt inte så, utan han hänvisade till vissa gällande lagrum…Sarneckys standard – tricks är relativisering – förminska genom jämförelse t ex – anlagda bränder orsakar mer skada än kravaller-
– komparativ diminuering
algoritm : leta upp något som är ännu värre
Tänk om försvaret agerade på samma vis ifall tex VDV gjorde luftlandsättningar på Arlanda eller annastans i Sverige …
Skrivbordsministern.
Morgan Johansson.
Den lille.
Den onde.
Svensk polis är bara tuff mot etniska svenskar som protesterar mot t ex vaccintvång, -pass, grundlagsändringar,etc. Då är polisen jättetuff och jätteball och stenhård. Mot dessa nya motborgare är de jätterädda, ett stort våldskapital lönar sig riktigt bra, ett annat är dessa ligor av båtmotortjuvar och horor från östra Europa (snuskländerna Litauen, Ukraina).
Bäste Hans Li Engnell (HLE)!
Med tack för Din obändiga vilja att i samhälleliga ämnen ”bilda de obildade”, en uppgift vida större än att enbart vilja skapa ”opinioner”, tar jag mig friheten att lämna mitt lilla bidrag till ämnet med hjälp av H-G Axbergers bok Statsministermordet (Stockholm: Norstedts, 2022).
Bokens titel är en smula missvisande. Axberger behandlar inte främst själva mordet på statsminister O Palme. Istället analyserar han det enorma utredningsmaterial om mordet Sveriges rättsvårdande myndigheter (sic) tagit fram, med ett av alla känt resultat: Olof Palmes mördare är och lär förbli (okänd och) odömd, vilket inte hindrar Axberger från antydningar om vem mördaren är – och hur han gick fri p g a schabbel och fummel av åklagare.
Nu är Axbergers antydan om mördarens identitet och varför han undgick dom inte bokens stora behållning.
Det med ”Statsministermordet” riktigt intressanta är istället, att Axberger – delvis oavsiktligt, tror jag – ger läsaren en mycket god bild av det offentliga Sveriges avgrundsdjupa förfall, ett förfall inte begränsat till, låt oss (i dessa dagar) säga Polismyndigheten (i Linköping, Norrköping, Örebro … eller i Stockholm); ej heller till Sveriges rättsvårdande myndigheter i övrigt: de är alla blott ”Speculum mundi”.
Axbergers slutsatser rörande mordutredningarna kan, menar jag, generaliseras, att gälla om (i stort sett) vilken del som helst av det offentliga Sverige, från de högsta statsorganen (Riksdag och regering) till minsta lilla ”friskola” (av myndigheter bundna i allt, även i rätten att ”gå med vinst” där ingen ”marknad” (prismekanismen!) finns).
Så växer Axbergers bok om utredningarna av mordet på Olof Palme till ett slags destillat av de slutsatser om samhällslivets omstörtning i förfall vi finner i väldiga verk få numera läser, säg en Edward Gibbon (1787) eller en Oswald Spengler (1918).
Hur lyder då den samlande slutsatsen?
Svaret är: Korruption – i ordets äkta, ursprungliga mening som det personliga förfall i moralens förskingring vilken bara kan mynna i gemenskapens upplösning.
Härtill kan man naturligtvis även ställa frågan: Varför låter Höga Vederbörande förfallet fortgå? Är svaret på den frågan verkligen så enkelt som Axberger tycks mena …?
Läs och begrunda samt minns: Trappor skall städas uppifrån och trappstädar gör Du – som HLE påpekar – den tredje söndagen nu i september.
Mvh/sts
PS. Att efter denna kommentar önska Er alla en Glad Påsk … men det gör jag trots allt! DS
Trams.
Håller med Jan. Någonstans i världen finns det trams.
Alltid.
Påstår Jan,
påstår jag.
Ytterligare ett prov på din outsinliga förmåga att konstant ge uttryck för just det som du kläckte ur dig här ovan.
Palme mördades inte. Han omopererades till kvinna och framträdde efter några år som Margot Wallström. Operationen gick bra utom rösten som blev lite manhaftig. Och pengar ! Palme var notoriskt ointresserad av privatekonomi. Lånade ofta en tia till cigaretter- Operationsresultatet älskar kontanter, ser möjliga inkomster överallt.
Jag trodde det var vedertaget att Palme var bög och hade AIDS och smugglades undan på något hem.
Oacceptabelt, är det enda de politiskt korrekta kläcker ur sig nu. En svår sits för dem då det är en pk-grupp som begår brotten. De förstår att de inte kommer undan med att skylla händelserna på SD även om det är deras första instinkt. Vad kan de göra? Tysta ner det, säga att det är oacceptabelt och sedan stoppa ner huvudet i sanden igen och hoppas att det går över.
Nu har jag läst Hans Lis inlägg och Rikards kommentar – och det finns absolut ingenting att tillägga.
Det verkar inte behövas någon Paludan för att kaosblattarna ska kravallera – det känns tryggt. I slutändan får S offra Målgan om Magda ska kunna sitta kvar om man inte råddar upp det här snabbt. Skit kommer man få ändå så att det räcker och det från alla håll. Vem som helst förstår att sossarnas adopterade berikare har blivit en belastning också för det grandiosa partiet.
Alltså precis vad som behövs när våra vänner invandrarna från Orten visar sitt rätta ansikte. Om Paludan inte ens varit på plats vid korankravallerna blir ångesten enorm-are hos en god medelklass som behöver en Paludan att fästa skulden vid. Annars måste man politikutveckla som det brukar heta när konsekvenserna av beslut man tagit står klara.
SVT pumpar ut nyheter och påståenden som stöttar regeringen i kampen med Paludan. Naturligtvis utan att förstå att man därmed ger Paludan rätt. Muslimers rätt måste gå först så att de inte blir upprörda och kränkta. Då blir de utåtagerande och vi måste självfallet svara lågaffektivt. I slutändan kan det innebära att sossarnas regering får avgå och en ny tillsättas från partiet Nyans. Men det är å andra sidan säkert bra för integrationen…
Som nyhetsankare på Svt är det väl helt skit samma vems nyheter man sitter där och läser upp?
Så länge man får lön menar jag?
Vi bör sllla vara tacksamma mot Paludan för att han visar oss vilken krutdurk vi sitter på.
Ps. Fristad är en av de bästa bloggarna, i betydelsen ger mig bäst förståelse, och har det bästa kommentarsfältet.
Får vi inte kritisera islam hamnar vi i ett intressant läge.
Elda koranen är extremt men likväl ett sätt att kritisera islam.
Tänk er en valrörelse där islamistpartiet vill införa dödsstraff för homosexualitet med hänvisning till religionen.
Skall ingen få säga emot detta då det är att kritisera religionen islam?
Ännu intressantare när detta förslag skall debatteras i vår riksdag utan att ifrågasätta religionen.
Detta är ”svenska förhållanden” för att S-moral och S-logik och S-ideologi styrt Sverige i hundra år. Det Sverige som avses är det folk själv avvisat, att gå i kyrkan, ta hand om sin familj och erkänna att vissa sätt att leva är bättre, hetero, och vissa sämre, homo, vissa kulturer bättre, och vissa sämre, man är för fri abort och homovigslar, och tror att just denna lilla S-utopi har en chans att överleva.
Ni kan ju inte ens erkänna att de vill ha det så här, efter att S styrt i hundra år.
Du anklagar och gnäller mycket Arne. Vad exakt gör du själv åt saken mer än det?
Arne gör så gott han kan, Han har lärt oss att det finns ”goda” och ”onda” människor. För min del finns hopp – om jag ändrar mig.
Just det Olle. Allt handlar om det, att erkänna att det finns gott och ont och sträva själv mot det goda.
Socialister, nazister och andra totalitarister avvisar gott och ont, Nietzsche visste, bortom gott och ont kommer vad vi som erkänner skalan alltid det onda, som av en slump.
Det är inte försent.
Samma som du hoppas jag? Tar hand om min familj osv, så gott det går i detta vidriga sosseland befolkat av zombies.
Hellre en gnällare än att vara som du en som gnäller på de som gnäller? Du kände dig väl träffad?
Det finns dock hopp, klistermärke på hottad bensinbil: approved by Greta.
Det jag egentligen tänkte på innan gnäll-gnället det var att det ju inte är pk att polisen gör vad Rikard föreslår men tror ni inte att Hollywood visat vägen? Robocop? Drönare är idag extremt precisa och kan så klart bestyckas med något mindre än pansarskott som switchblades, så kommet vi inte snart att se drönare som avfyrar verkanseld? Så klart, de enda frågan blir om de skjuter Paludan (Vilks) eller kultur x-are?
Det är rätt intressant att läsa vissa nyhetsartiklar och ta del av reportage. Uppfinningsrikedomen bland en del, rätt många, journalister när det gäller att tona ned och ursäkta den här pöbeln – alla som sett filmsnuttarna vet vad det är för grupperingar; unga män och några kvinnor med tydligt ursprung – är avsevärd.
Upploppen är knappast muslimers spontana vrede över en koranbränning utan regisserade och samordnade tillställningar. Regissörerna vet vilka knappar man ska trycka på för att få igång folk.
De som deltog i upploppen bryr sig inte särskilt om Paludan. De vill istället slå sönder det samhälle vi har – och i detta sympatiserar ursäktande vänstermänniskor, som omedelbart tillskriver Paludan hela skulden i syfte att fria pöbeln från ansvar.
Paludan gör emellertid på sätt och vis nytta. Precis som med Vilks avslöjas hur illa islam passar i ett sekulärt samhälle och hur gärna vänstern löper med när de ser en chans att bryta ned, spelar ingen roll hur, detta för dem förhatliga borgerliga samhälle.
S har misslyckats med att hantera detta. Eller kanske inte. Många sossar vill kanske ha det såhär. Nästa opinionsundersökning ger svaret.
Det KAN bli väldigt svårt att vara woke, identitär och den sortens vänster i ett framtida Sverige när imamerna tagit över.Kanske väldigt svårt att vara liberal, sosse och väldigt medelklassigt god också för den delen.Men det hade dom inte tänkt på.
Skulle kunna gå hur som helst för dessa grupper.
I grunden har de ett gemensamt: de är anpassningsbara, följer gruppen, gör som de blir tillsagda …
Ser fram emot DNs och Aftonblaskans reportage om vem som är vem bland de senaste konvertiterna på fredagsbönen.
Vi får se hur länge staten låter Paludan leva, han kan sluta som Vilks eller de på Estonia, eller Algernon, eller pojkarna som fick skulden för Kevinmordet. Den svenska djupa staten lägger inte fingrarna emellan.
säger Paludan och annonserar ut nya besök med tillhörande koranbränningar.
Inte ens svensk polis kan hävda att de inte såg honom komma m.a.o.
Troligen tvingas man gripa denne danske ligist och slänga honom i någon mörk fängelsehåla i hopp om att våra muslimska vänner ska hinna lugna ner sig som våran Justitieminister uttryckt det. Eller inte.
Det kan vara så illa att någon Paludan inte behövs på plats. Det kan räcka med att han säger att han ämnar besöka mellansvenska städer för att det ska bli irriterad stämning och ganska stökigt.
Det vore naturligtvis illa. Väldigt illa. Sverige som står och velar med att gå med i Nato KAN behöva tänka över vad vi har att erbjuda den klubben. Vi klarar inte Putin, vi klarar inte imamerna och några pengar till upprustning har vi inte heller.
Men det KAN räcka med att vi har så mycket väldigt goda råd, beprövade framgångskoncept och The Swedish Model att de vill ha oss ändå. Vad vet jag?
Jaha,
för min egen del står det klart varför berikarna var tvungna att fly sina hemländer.De var helt enkelt inte tillräckligt uppskattade på hemmaplan men TACK för att ni valde Sverige då som vi brukar säga.
Hej.
Nå, det kunde ju varit ryssar.
Tänk hur media låtit då.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Det är det ju på sätt och vis eftersom Paludan är en rysk desinformationsoperation har jag hört på regeringsmedia.Eller om det heter påverkansoperation nu igen?
Men rysk, definitivt rysk i varje fall. Det är nämligen Sverigebilden Putin vill förstöra
och det ska ni som går främmande makts ärenden komma ihåg INNAN ni delar länkar och för osanningar vidare har jag lärt mig på regeringsmedia.
Hej.
Tänkte inte på det.
Förr hette det ”Der Ewige Jude” om universalfienden, numer är makten mer ombytlig.
Saddam Hussein var också bundis bästis med en amerikansk presidentklan (Bush) ända tills han hux flux var nyttigare som fiende.
Precis som Idi Amin på sin tid, jättekompis med Storbritannien så länge BP fick sköta sitt ifred.
Det är nog mer och fler än en journalist och bloggare som borde ta sig en funderare på hur lätt man trillar dit och står och skriker mot bilden under tvåminutershatet.
Under tiden har sannolikt fler än 70 000 civila i Jemen dödats av Saudi m fl, men det ska vi inte hetsa upp oss över för det blir det knepigt för SAAB och Ericsson att sälja målsåkningssystem och övervakningselektronik dit. (Och nämn för guds skull inte i svenska media att Ericsson bötfällts för sina mutor till Islamska Staten – om sånt kan man läsa i såna där hemska ryssmedia som WaPo och NYT.)
Det är nog Putins fel at jag har en sticka i fingret också.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
PS Den som har en Wilderängsk eller en Oksanens begåvningshandikapp tar givetvis ovanstående som stöd för Ryssland. Gör man det finns det bot. Trepanering är en gammal beprövad metod mot idioti och torde ställa sig lätt hos dylika herrar då de redan har s.m.s ’hål i huvudet’. DS
Han ser jävligt dansk ut, den munnen, en korsning mellan Mogens Glistrup och Kim Larsen.
Regionpolischef Carina Persson: ”– Ni har utsatt såväl medborgare som polis och räddningstjänst för en allvarlig fara. Genom ert avskyvärda agerande skapar ni ett samhälle som ingen av oss vill leva i, säger hon vid en pressträff på söndagen.” skriver SVT Nyheter i dag.
Detta torde även gälla de politiker som propagerat för öppna gränser och allas lika värde och därmed sett till att denna utveckling kunnat eskalera. Det har framförts förr, men likväl förtjänar det att upprepas – politikerna har svenskarnas blod på sina händer.
De ser så konstiga ut i sina nystrukna och sällan använda uniformsskjortor de där höga ansvariga som tvingas ut för att förklara sig och de sinas beslut de senaste dagarna.
De går precis så långt PK-gränsen och Värdegrunden medger
när de tar avstånd från både ”motdemonstranter” och dansken för att det inte ska synas att de egentligen vädjar till motdemonstranternas goda vilja.
-Snälla gör inte så här, snälla, snälla snälla.
Leffe GW går också ut och gör skäl för PK-pengarna. Det visar på allvaret i situationen när den folkkäre professorn kallas in för att göra slarvsylta av polisledningen så att Morgan ska kunna klara sig undan.
Polisan som var något slags chef fick dem i varje fall att känna av sitt dåliga samvete när hon riktade sig speciellt till dem som borde ha ett dåligt samvete.
Jag tycker vi ska söka pengar från EU:s fond för invandringsrelaterade kostnader så att vi har råd med nya poliser och polisbilar. Det vore att ta höjd för nästa invandringsvåg som kan komma när som helst.
Ja, vi skal ikke glemme at også €U vil ”ha det så här” med hensyn til multikulti og massemigrasjon. I Norge under Erna Solberg-regjeringen (Høyre m.fl., 2013-2021) var det ikke et hår bedre. Det er globalistene som i siste instans står bak dette angrepet på oss og våre samfunn.
”– Det har varit ett svårt läge under stora delar av veckan och jag förstår om svenska befolkningen känner att det är otryggt, fortsätter hon.”
https://www.expressen.se/nyheter/polischefen-ni-skapar-samhalle-ingen-vill-leva-i/
Vad är det hon står och säger? Vad är det för språk hon använder?
”jag förstår om svenska befolkningen känner att det är otryggt” – får man säga så?
Är inte det rasistiskt?
Polisen är så pressad att cheferna glömmer hur man säger.
Och då har man ändå gått kurs om det massor med gånger.
Samt repetetionskurserna också.Med VG varje gång förstås.
Men vafan hjälper det när Paludan håller på och ligistar sig?
Kärringar kärringar så långt ögat kan skåda.
Och de män som fortfarande finns i ledande befattningar visar upp sig i knytblusar och fittmössor och ger ofta ett feminint intryck.
Man frågar sig om det är gångbart för karriären.
Kronvrak blir försvarsministrar tre stycken på raken.
Hårfrisör verkar också vara gångbart.
Vad våra polischefer har för meriter mer än att de delar värdegrundenhar jag inte koll på.
Men sätter en slant på att de inte gått den långa vägen.
Morgan har polisen och migrationen i sin hand. Där har vi spindeln i nätet.
Motdemonstranter och boende i området heter det på PK-mediska.
Det heter motdemonstranter också när Paludan inte är där att motdemonstrera emot. Det heter motdemonstrera när det man gör är att elda bilar, kasta sten och kasta bangers/molotovcocktails.
Annars kan det gynna och gagna de numera nämnbara i SD som förr var utpekat främlingsfientliga och rasistiska. Så journalistikens riddare kan tänka sig att tänja lite på orden för att fortsatt vara objektiva och neutrala. Tyvärr visar bildmaterialet tydligt exakt vad det handlar om och det är ju ett aber så klart. Kanske jämnas det ut av att dekret uppifrån säger att Paludan är en högerextrem dansk ute på ryskt uppdrag. Det skulle gynna och gagna SD alldeles för mycket om lille Morgan Johansson fick kasta in hatten någon av de närmaste dagarna och där går journalistikens röda linje.
Man frågar sig vad det är i det jag skriver som föranleder censur när Rikards ”verkanseld” (som jag instämmer i) inte gör det?
Jag måste konkludera att det allra allra värsta man kan göra i Sverige idag är att säga att de som styr har en fri vilja, att saker inte bara har blivit så här, utan att någon ville ha det så här.
Att säga att någon bär ansvaret för detta, det är det värsta man kan säga i Sverige idag.
Expressen TV just nu ;
Studiokvinnan ; Många undrar nog vad det är för personer som beter sig så här mot polisen. Kan du säga något om vad det är för personer ?
Reporterkvinnan ; Det är svårt att säga något om det för dom är maskerade.
😂😂😂
Såg pressträffen med fru poliskula. Mmm verkligen moralhöjande…
https://www.svtplay.se/video/34978523/nyheter-direkt/malmopolisen-haller-presstraff-efter-upplopp
Som väntat idel pk-svammel. Det är nåt ”högerextremt” som hänt får vi veta. Bränder och stenkastning. Inte ett ord om vilka våldsverkarna var och varför? det klarar uppenbart inte Sverige. Nope istället för svar en strid ström av värdeord (tror hon upprepade ordet ”trygghet” 40 ggr). Mao sedvanlig kod-291-ordsallad som vi vant oss vid i syfte att skydda gunstlingarna och tona ner deras våldsdåd mot invånarna.
Svensk Polis är numera en fullkomligt dysfunktionell hönsgård. Uppenbart att inkvoteringen börjar få skadliga konsekvenser. Uppenbart att ofoget med att kvinnor som är för olämpliga i yttre tjänst (eller inte vill arbeta i fält) fortsättningvis _inte_ ska kickas snett uppåt i organisationen och belönas med cheftitlar och påhittade meningslösa skrivbordsuppgifter. Uppenbart att ’kön’ eller ’fackligt’ (s-politiskt) engagemang inte ska ge automatisk förtur i karriären i fortsättningen. Återgå till meritokratiskt system och mest lämpad, omedelbart.
Islam har inget med Islam att göra, lite gofika och halal-korv?
https://pbs.twimg.com/media/FQiGFgjXIAEZkYO?format=jpg
Btw (olåsta)
https://bulletin.nu/lidstrom-korankravaller-i-landet-som-inte-kan
https://bulletin.nu/lindberg-forbjud-koranbranningar-for-sverigebildens-skull
Sammanfattning:
De vill ha det så här.
Redan imorgon måste myndigheter och media ha förklaringen till att det kunde bli så här färdig.Och ovanpå allt vara överens om att det var så det gick till när det blev så här.För att inte tala om att man måste veta hur det som blev så här är.
Det är mycket som ska förklaras för att folket/väljarna ska förstå.Det måste till en rak linje så att inget tvivel kan gro.Paludan tex, den gubben är ett problem, men kanske kan man hitta photoshoppade bilder som visar honom på plats överallt?
Det vore smutt förstås.Annars kan kanske gängkopplingarna få förklara det mesta? Men rätt var det är dyker det upp någon hemvändande IS-motdemonstrant på bild och då blir det jobbigt. Jaja, det blir möten hela dagen där frågorna blöts och stöts.För nu är det bråttom att sätta bilden.
Det verkar onekligen som om en hel del ”svenskar” (svensk-amerikaner?), önskar sig att de vore mint ca 1 miljarder istället för ett ca 6 miljoner pytte-litet folk med ett pytte-litet språk i jämförelse med t ex engelska, spanska, kinesiska eller arabiska språken och deras stora inflytande och makt?
Alltså att ”vi” (”svenskar”) skulle vara ”Större ÄN” det ”lilla” svenska språket verkligen och egentligen och i realiteten ÄR?
(Många ”svenskar” är också gamla människor.)
Att då sansat och realistiskt vilja besinna sin förhållandevisa ”litenhet” i jämförelse till och i förhållande till de ”större” språken och folken och deras förhållandevis ”stora makt och inflytande” det kanske inte skadar, OM man vill vara ”realistisk”?
Detta med tanke på att även det ”svenska ledarskapet och etablissemanget inklusive det s.k. kultur-etablissemanget” ju redan har både förordat särskilt en muslimsk invandring men även etablerat en uttalad fokus på alla minoritets-folk och deras språkliga rättigheter?
Där ”svenskar” absolut inte just i det lilla landet Sverige räknas som några minoritets-folk med några ”rättigheter” att varken värna, bevara, beskydda eller försvara just sitt ”språk-område” eller just ”sin (”förlegade och övergivna ”kristna” kultur-tradition?) utan MÅSTE (FÖR ATT KUNNA ANSES SOM ”GODA”?) självutplåna sig själva?
Kanske då till förmån för just att föredra att vara ”svensk-amerikaner” (som ju de flesta ”svenskar” redan är?)?
Samt att till varje pris och överallt mena sig vilja försvara en ”Demokrati” som per automatik då innefattar ”stöd, försvar och bevarande och beskyddande av minoriteter” framför skydd av någon ”majoritetsbefolkning”?
I denna ”verklighet” så passar det nog att människor som önskar och vill även kan ha tillåtelse att ”konvertera”?
De kan då kanske konvertera till en ”amerikanism” helt och fullt?
Eller kanske de kan konvertera till en ”konservatism”?
Eller kanske till en ”anti-feminism” eller till en ”islam” samt kanske även till en ”katolicism”, ”hinduism” eller någon annan ”fritt vald -ism” i just den hyllade ”Frihetens och Demokratins heliga namn?”
Valet är ”fritt”?
Som ett ”Smörgås-bord”…
Har Sverige blivit ett helt ”Smörgås-Bord” vad gäller ideologier, läror och ismer?
Läs mer; https://educaremm.wordpress.com/?s=
Ja hellre svensk-amerikan än svensk-musulman som du förordar. Quisling.
”DN 19/4 2022. Det pågår en långsiktig och målmedveten rysk desinformationskampanj där Sverige framställs som svagt och dekadent.
Om en nyhet stämmer alltför bra med ens egna föreställningar är det extra stor anledning att dubbelkolla den.”
https://www.dn.se/ledare/i-den-ryska-propagandan-ar-sverige-dekadent-svagt-och-genomsyrat-av-genusflum/
SVERIGE som ju är starkt, modernt och progressivt – fast inte ens DN klarar att driva den linjen just idag. Men vänta tills redaktionen haft stormöte med tillhörande
brainstorming – då kommer den liberala SANNINGEN!
”Via en namninsamling vill Atilla Yoldas göra det olagligt att bränna en Koran. Målet på 30 000 underskrifter är nästan nått.
Yoldas, som också kallar sig aktivist, är verksam som reporter och krönikör på Expressen med fokus på jämställdhetsfrågor. ”Med en vass penna och en skarp röst skapar han förutsättningar för förändring på riktigt”, heter det på den egna hemsidan där han även kallar sig ”hyllad”.”
https://samnytt.se/expressen-journalist-vill-infora-blasfemilagar/
”At(t)ilas horder”… :-/
Men han greide ikke å ta Rom.
”– Man kan konstatera att det här är här vad han önskar att få ut av sina provocerande manifestationer. Det vill säga: känslor, protester och då skapa en möjlighet för människor med väldigt fördomsfulla idéer om muslimer att dra slutsatsen att det är så här muslimer är och det är så islam fungerar, säger Daniel Poohl, vd och chefredaktör för Expo”
https://www.expressen.se/nyheter/efter-upploppen-paludan-nu-halvvags-in-i-varmen/
”Chefsåklagare varnar: Vi får svårt att hinna”
”Åklagare i Norrköping och Linköping kommer inte att hinna reda ut vad de över 20 anhållna har gjort innan tidsfristen för häktningsbegäran rinner ut.”
https://www.svd.se/a/dn1pXO/chefsaklagare-varnar-vi-far-svart-att-hinna
På Twitter skriver polisen YB Södermalm att pojkarna, barnen och gängmedlemmarna redan är släppta. Sedan läggs utredningarna ner i brist på bevis
förstås, fast det finns livstid på straffskalan enligt justitieministern. Resultatet blir till slut en enmansutredning som redovisar resultatet efter valet.
Klirr i kassan för Anne Rambergs gossar.
Rätt spännande att Damberg och Johansson inte är överens om det här med polisen. Är dom för många, för få eller precis lagom?
Minst sagt rätt spännande efter påskhelgen..
Den gamle AFA:iten Mattias Wåg på Aftonbladets kultursidor tycker att upplopp vitaliserar demokratin. Det får han nog ta med regeringen eftersom både Linköping och Norrköping verkar lite demokrati-trötta just nu.
https://www.aftonbladet.se/kultur/a/0Gyqn2/mathias-wag-om-upploppen-under-pasken
Regeringen måste lyssna på motdemonstranterna i Arabvärlden.
Kanske kan vi få en arabisk vår i urten?
”Att bortförklara våld är en lika vanlig som vansklig tanketradition. Det är som om man inte står ut med att gärningspersonen nästan alltid har en distinkt idé och en tydlig mening med sitt våld”
https://www.di.se/ledare/valdets-bortforklaringar/
”Det är så här Sverige ser ut nu. Vid sidan av en handfull viktiga frågor, som försvaret och elförsörjningen, har nu problem och lösningar i nästan alla större politiska frågor att göra med den stora invandringen från Mellanöstern och Nordafrika. Det gäller skolan, sjukvården, socialförsäkringssystemen, pensionerna, rättsväsendet, bostäder, äldreomsorgen och så vidare”
https://txtify.it/https://www.fokus.se/johans-blogg/valkommen-till-framtiden/
Min uppfattning är att vi redan passerat den kritiska massan, där assimilation inte längre är möjlig. Islam och integration är inte förenligt. Ribban är för hög. Islam går inte att reformera. Stadiet har nåtts där blöjorna är slut och verktygslådan är tom.
Enda verktyget som återstår nu är att stoppa inflödet och förhindra folkutbytet, följt av repatriering och återvandring. Att ett sånt beslut och värdfolkets tidigare visade gästfrihet, sen skulle mötas med ödmjukhet, istället för feta restnotor och hämndattentat under ett par decennier är uteslutet. Sverige har dyrköpt lärt sig att ord som ”tack” eller ”ursäkta” besväret inte existerar i denna kategoris vokabulär.
Dock ett pris värt att betala ställt mot att sänka demokrati-ribban i Sverige ner till MENA-nivå och få ett kollapsande land som följd. Det måste finnas gränser för eftergifter.
Medie & vänster-etablissemangets reflex är fortfarande motsatsen, i sin desperation ser de mer och mer demokrati- och yttrandefrihets-avecklande åtgärder som rimlig anpassning.
https://twitter.com/LinaAStenberg/status/1515607048871981057
”Den svenska integrationsdebatten kommer mycket snart – helt öppet och skamlöst – att kretsa kring två begrepp: ”repatriering” och ”assimilering”. Socialdemokratin kommer att gå i bräschen för detta.”
-Jens Ganman, ”Tolv förutsägelser”, 17 Januari 2018
Får man bränna Satansverserna? Får man läsa högt ur samma bok? Får man göra ett konstverk med ett krucifix i urin och kalla det ”piss christ”? Kanske en utställning med koranen i urin? Inte lätt att hålla ordning på vad som skall förbjudas.
Förrädar-blaskan SvD är fylld med infantila betraktelser, vi rasister ser visst bara hårfärgen? Jag som trodde att de alla var muslimer, inte är de arga på Paludan för att de har svart hår?
Cwejman fortsätter på samma gamla spår i GP, annars är han ju medskyldig:
Det har iiiiiiiiiiiinget med islam att göra.
Vän av ordning undrar vilken annan bränd bok som skulle orsaka våldsamma upplopp och massor med skadade poliser? Kanske nån sutra? I-Ching? Konfucius teser? Eddan? Mormons bok? Iliaden? Harry Potter? Anna Karenina?
Det visar sig att det är utländska islamister som ligger bakom kravallerna.
Ja, tillsammans med ryssarna så har de drivit på och propagerat för kravaller.
De stackars pojkarna och flickorna runt om i Sverige blev lurade och förledda att försöka döda poliser så nu måste vi ha två tankar i huvudet. Skatten måste höjas och fritidsgårdarna bli fler. I varje fall om man ska tro vår Justitieminister Morgan.
Och var ställer det Paludan, den dåren, på för plats i narrativet? Egentligen verkar hans roll i sammanhanget ju ha varit ganska liten. Små troll på Twitter och Putins hemliga agenter är i själva verket de riktigt skyldiga.
Så då måste väl han få elda sina Koraner då? Fast han är dansk?
”Fast han är dansk?”
Och svensk. Han gör faktiskt det som alla svenskar borde göra.
Det där är Morgan-varianten på vi såg det inte komma. Han vet om att han sitter löst. Han ljuger så lätt den lille, det svåra blir att få någon att tro på honom.
”Justitieminister Morgan Johansson (S) sade tidigare under onsdagen att han sett ”tecken på” att utländska aktörer har underblåst kravallerna.
TT: Har ni några bevis för det?
– Det får naturligtvis utredas i det här. Däremot vet vi att det finns sajter där informationen har spritts, säger Magdalena Andersson.
Kravallerna skedde i samband med planerade koranbränningar av Rasmus Paludan.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qWgd6w/andersson-i-norrkoping-orkestrerat-av-gang
Ja svenskar är det fan inte. Första utvisningskohorten efter maktskiftet när Magdalena fått fyra år med upplopp.
Nu säger polisen att man kan tänka sig att låta ett tillstånd för en demonstration eller åsiktsyttring bero på vad ev. meningsmotståndare kan hitta på, alldeles oavsett om sambandet mellan åsiktsyttringen och ev. våldsamheter de facto kanske är försumbart. Inte så övertänkt egentligen. Ju våldsammare man bär sig åt desto mer att vinna uppenbarligen.
Vad man säger är alltså att tillåtandet av en meningsyttring, som en allmän sammankomst (inget kan hindra meningsyttringen ändå iofs) som i sig inte innebär några våldsamheter eller innefattar brottslig verksamhet kan bero på omgivningens förmodade reaktioner. Detta kan inte vara vad man tänkt sig som en tillåten inskränkning i grundlagens rättigheter. Förespråkarna av sådana inskränkningar i yttrandefriheten, för något annat handlar det inte om hur prydligt man än försöker lägga upp det, borde läsa t.ex. https://folkbladet.se/ledare/kronika/artikel/-upploppen-visar-pa-ett-stort-tankefel-om-sverige-/re47z4zj
om de principer vi inte ska tumma på.
Jag tycker det är logiskt att
sossar vill att de mest våldsamma får sin vilja igenom, så har det väl alltid varit? Sosse-Hitler, sosse-Stalin, sosse-Mussolini (allt i staten, inget utanför staten), sosse-Bader Meinhof, sosse-AFA, sosse-BLM, sosse-miljöaktivister och sosse-muslimer, man kan ju hålla på hela dagen.
Jag antar att det var det här den nya regeringen menade när de allesammans sa att de skulle ”vända på alla stenar”?
Sossarna är bäst! Heja Morgan jag tycker han är bra, stå på dig.
https://twitter.com/alexanderedbom/status/1516361242214080516/photo/1
Vänsterindoktrineringen + lärarnas lågaffektivta bemötande levererar. kursplanen är enkel: allt är västs/US/Israel och vitas fel
https://twitter.com/Motvallsliberal/status/1516747769381376004
Eventuella frågetecken rätas snabbt ut av statsradion…
https://twitter.com/stjarnjurist/status/1516446398677504022
För säkerhetskull vänder man på kronologin så narrativet blir vänster-rätt
https://twitter.com/JohanIngero/status/1516303957668286466
Polisen tycks ha tappat det helt. Först Ghazale i Expressen, sedan någon polis i Norrköping, som ger förhandsbeskedet, vilket är ett rättsligt övertramp, att Paludans koranbränningar inte ska få tillstånd i fortsättningen, och nu åter en polisanmälan mot Paludan från polisen i Malmö för hets mot folkgrupp. Den frågan har prövats tidigare. Att en myndighet genom återkommande polisanmälningar försöker påverka i en viss riktning – de facto att bakvägen försöka införa ett blasfemiförbud, vilket i sig är ytterst uppseendeväckande – för det ju det är frågan om, trots att frågan prövats tidigare med för myndigheten negativt resultat skulle kunna ses som myndighetsmissbruk. Förhoppningen, som väl är att undvika upplopp i fortsättningen, kommer emellertid inte att infrias. Detta eftersom upploppen tydligen bara hade koranbränningarna som föregiven anledning. Sverige är utsatt för en kampanj riktad mot vår liberala yttrandefrihet och vår samhällsordning orkestrerad av utländska och inhemska intressen, som saknar allt intresse av någon yttrandefrihet
https://ledarsidorna.se/2022/04/hezbollah-hetsar-mot-sverige-svenska-opinionsbildare-faller-in-bakom/
Vad man iakttagit är naturligtvis att våld och andra påtryckningar mot myndigheter verkar löna sig i Sverige.
Hej.
Eftersom det handlar om islam och socialdemokraternas viktigaste väljargrupp, muslimska invasionsstyrkor, passar det här citatet av Stefan Löfven bra:
”– Nej. Vi har förklarat att vi beklagar om det är någonting som har uppfattats som att vi kritiserat islam, vilket vi aldrig har gjort. Vi har den största respekt för religionen islam, och likaså om det är någonting som uppfattats som en förolämpning mot Saudiarabien. Det har självfallet inte varit avsikten, svarade statsministern.
– Det har ju varit inte minst skriverier och sociala medier om att vi skulle ha kritiserat islam, vilket vi aldrig någonsin har gjort, och vi tänker inte göra det heller. Vi har den största respekt för den religionen. Men den typen av spekulationer har förekommit.”
Detta sa socialdemokratiske statsministern Stefan Löfven 2015.
Detta skedde under 2015. Dåden utfördes av muslimer, i islams namn. Detta anser Stefan Löfven inte vara klandervärt:
[https://www.thereligionofpeace.com/attacks/attacks.aspx?Yr=2015]
Fler än 27 000 mördades av muslimer i islams namn det året. Det anser socialdemokraten Stefan Löfven inte vara klandervärt.
Han går till historien i samma skam-rulla som sina nazi-kollaboratörer till föregångare på posten.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Men förstår ni inte ?
Polisen i Malmö har gjort en överenskommelse med gängen/imamerna där om lugn och ro för alla inblandade gäng/klaner, polis, imamer, etc. Det här måste vara sanktionerat högre upp och utgör ett starkt signalvärde. Nu blir alla nöjda och glada, gängen /klanerna är glada, polisen är oxå glada, de kan låtsas som om de fortfarande har ”våldsmonopolet”, sossarna är glada inför valet i höst. Ni förstår väl att deras valresultat kommer gå igenom taket nu eller?
För oss övriga ser det inte lika muntert ut, vi kommer få smaka på den muslimska prygelkäppen i olika former och skepnader när den svenska staten i all sin svaghet gett upp inför lite organiserat våldsutövande av nya s k ”landsmän” med sina fruar och ungar.