Den moderate riksdagsledamoten Hanif Bali har fått kritik från vänsterhåll, inklusive Anne Ramberg, igen. Nyhetsvärdet i detta är väl jämförbart med att det faller regn på midsommarafton eller att Annie Lööf är narcissistisk i TV. Detta till trots bör vi titta närmare på vad Bali twittrade om, ty frågan är högaktuell.
IS sista fäste i Syrien har fallit. Den så kallade Islamiska staten är krossad, visserligen delvis av en annan tyrann. Segern över terroristerna där innebär emellertid ökad oro här. Nu väntas nämligen molokna och potentiellt hämndlystna IS-terrorister återvända till sina respektive hemländer. Vilket oundvikligen medför ett säkerhetshot. Donald Trump har bett att Europa ska ta hand om ”sina” IS-krigare.
Vi ska inte ta för givet att dessa individer, som varit motiverade nog att lämna Europa för att kriga för 2000-talets värsta terrorsekt, kommer gömma sig och vilja glömma allt när de kommer tillbaka. Sådana fall finns säkert också, i likhet med när svenska nazister återvände när Tredje riket föll samman, men överlag bör återvändare betraktas som synnerligen farliga.
Frågan är således hur hemländerna bör agera. I fall där individerna har fler än ett medborgarskap är lösningen potentiellt rätt enkel: frånta dem det svenska medborgarskapet. När det handlar om personer med enbart ett svenskt medborgarskap blir det knepigare.
Den som begått brott ska ställas inför rätta, brukar det heta från politiskt håll. Det är inte fullt så enkelt i praktiken. En illustration av detta är att det i Sverige just nu pågår den kanske största terrorrättegången någonsin där flera personer står åtalade för förberedelse till terrorbrott. En friande dom kan inte uteslutas, givet åklagarens bevisning. Föreställ dig då svårigheterna i att bevisa vad återvändarna gjort sig skyldiga till i en krigszon.
Vi kommer helt enkelt inte kunna bevisa brott i särskilt många fall. Så hur ska vi agera? Ska Säpo övervaka alla dessa personer dag och natt i väntan på att något brottsligt planeras? Hur ska socialtjänsten agera kring barnen? De skräckexempel som framkommit där IS-avskum låtit barnen prickskjuta på flingpaket i köket visar vilken indoktrinering som kan tänkas pågå i det dolda i dessa familjer.
Jag är den förste att medge att detta är vanskligt ur alla tänkbara perspektiv. Ska vi vägra IS-terrorister med familj inträde i Sverige (om vi nu leker med tanken att det faktiskt går att stoppa folk som vill ta sig in här) betyder det att vi ibland även stoppar barn med svenskt medborgarskap. Vilket känns… sådär. Släpper vi å andra sidan in dem som vilka charterresenärer som helst, löper vi en köad risk för terrordåd på svensk mark.
Åter till Hanif Balis tweet. Det Bali, på sedvanligt grovhugget manér, påpekar är att de fruar till IS-terrorister som nu vill komma hem igen gott kan stanna kvar där de är. Ungefär det Jimmie Åkesson och SD:s gruppledare Mattias Karlsson sagt i debatter tidigare. Så får man förstås inte säga, det bryter mot idén om ”allas lika värde”. Men kom då med ett bättre alternativ som inte inbegriper dagdrömmar om att alla som begått brott simsalabim ska kunna ställas inför rätta.
Någon kanske minns hur Stockholms stad tänkte hantera återvändande IS-terrorister: med jobb, bostad och sociala stödinsatser. Den av Miljöpartiet döpta ”Stockholmsmodellen” försvann illa kvickt från stadens hemsida och dokumentet arbetades om efter kritik. Nu ska en ny majoritet, åter igen med Miljöpartiet, försöka komma ikapp efter många års försummelse. Ingen har kort sagt haft koll. Chansen till plötslig framgång i hanteringen av återvändare får betraktas som tämligen begränsad.
Samtidigt gör public service sitt för att på modern nysvenska dölja vad det egentligen handlar om. Terroristerna kallas ”IS-aktivister”, en omskrivning klart jämförbar med ”IS-resenärer”. Vilket intresse statsradion har av att trivialisera en grupp individer som tillhör några av de värsta förbrytarna i vår moderna historia är värt att fråga sig. Men den frågan lär begravas illa kvickt. Måltavlan heter i stället Hanif Bali, som anses ha brutit mot god ton.
Låt oss fråga vad IS anser om god ton. Dessa kräk som våldtagit, halshuggit och bränt människor levande som underhållning. Dessa avskum som begått brott i en omfattning och på ett sätt som för tankarna till östfronten i kriget mellan Hitler och Stalin. Att misstänkliggöra den som använder ett hårt språk mot dessa ursäkter till människor är avskyvärt. Nog säger det något om vad den där Värdegrunden egentligen innehåller.
Oanständigt i statsradion.
Vi har ett etablissemang och elit som inte vare sig kan eller vill/orkar försvara västvärldens frihetsideer,demokrati,tryck och yttrandefrihet.
God Ton från dessa tyckare är den feges försvar för att slippa göra något.
Ett sådant etablissemang är inte värt annat än förakt.t
Förakt? Jo, men vad gör vi åt det?
”om vi nu leker med tanken att det faktiskt går att stoppa folk som vill ta sig in här”. Den var bra!
Som vanligt är den svenska offentligheten helt sjuk. Hanif Bali har förstås helt rätt, och vad gäller god ton är den tiden förbi sedan länge.
”betyder det att vi ibland även stoppar barn med svenskt medborgarskap. Vilket känns… sådär”. Nej, det känns helt ok. Liksom föräldrarna är dessa barn en framtida säkerhetsrisk. Inte nog med att de utsatts för indoktrinering av föräldrarna: De är heller inga oskrivna blad. Tvärtom är mycket av personligheten nedärvd, och risken att bli emotionsstörd psykopat lär vara betydande med föräldrar som är IS-terrorister. Jag instämmer med Bali: Låt dem ruttna bort där de är.
Jag har för mig att den korrekta benämningen är IS-aktivister enligt SVT.
Det har nu inte Hanif Bali förstått utan han kallar en spade för just en spade.
Vi kan alltså invänta att avgångskrav ställs.
Inte bara från f.d sångerskan Eva Dahlgren utan säkerligen också den alltid närvarande operasångerskan Malena Ernman stämmer in.Då är det också rätt tid för Aftonbladets egen skönsångare Anders Lindberg att stämma upp och då ligger nog inte Alliansens skinande solostjärna Annie Lööf långt efter.
Som väntat.
Som vanligt.
Sverige är ändå Sverige.
Alla spadars olika värde trumfar allt annat.IS-aktivisterna är alltså mer än välkomna hem igen.Tack för att ni valde Sverige!
IS-migranter.
Skulle det kunna vara något? Lagom snällt, sisådär.
Hej.
I ett riktigt land hade de avrättats, men det är ju synd om dem. De är ju offer. De kanske är oskyldiga. Om svensk logik rått när man ställde SS-trupper inför rätta hade ingen kunnat straffas: ”Jaha, åklagaren har inte kunnat visa att kulan från just den åtalades ’Scmeisser’ var den kula som dödade offret när hela gruppen civila mejades ner av den åtalades pluton.”
Om de har invandrat hit som flyktingar kan deras flyktingstatus och därmed medborgarskap förverkas genom deras resa: de har inte agerat enligt vad FN:s konvention stipulerar som korrekt agerande för den som söker asyl/flyktingstatus. därmed kan de fängslas på obestämd tid tills utvisning/deportation kan ske.
Om de är födda här kan de dömas till livstids fängelse – det gäller bara att gräva fram rätt paragrafer för brott begångna utanför rikets gränser. Om de är födda här men har dubbelt medborgarskap kan det svenska dras in.
Vad som saknas är politisk vilja att hantera detta. Väljer man den korrekta linjen, att deportera och utvisa och fängsla dessa mördare stöter man sig med sin viktigaste väljargrupp (den som tror att svenskar är den viktigaste gruppen för regeringspartierna glömmer att tänka framåt).Väljer man det man kommer att göra; ett symboliskt pjäsoffer som Bjereld kan kommunicera som ett nödvändigt pris till de imamer och klanhövdingar som styr röstandet, så riskerar man inte att tappa dessa röster. Ej heller riskerar man att SÄPO och MUST börjar göra sitt jobb på riktigt – vad hade de inte kunnat hitta i form av samarbete mellan våra regeringspartier och hur dessa slussar pengar och makt till mellanhänder för muslimska terroristgrupper och kolonisatörer, om de faktiskt letat?
Det är allt tur att man bor inom gångavstånd från gränsen.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärarer
”Vad som saknas är politisk vilja att hantera detta.”
Nog sagt.
Hej. Jag har alltid varit för dödsstraff för vissa grova brott, men då med höga krav på bevisning (dvs bortom rimligt tvivel – inte bortom skuggan av varje teoretiskt tänkbart tvivel!) men de senaste 15 åren eller så har jag börjat undra om verkligen den svenska staten ska ha rätt att avliva medborgarna (ett uttryck alltmer urvattnat på den ursprungliga innebörden tyvärr, vilket ytterligare komplicerar frågan) genom det politiserade s.k. rättsväsendet. Man kan ju lätt föreställa sig vilka som kommer riskera dödsstraff om man säger så och inte är det de mer främmande fåglarna i den svenska faunan. Samtidigt är jag principiellt för att vissa har förverkat sin rätt till liv och äkta livstid är både dyrt & inte garanterat rymningssäkrat. I fallen vi diskuterar nu vore nog det bästa att göra som bl.a. Frankrike gjorde tidigare, d.v.s. låta militär och underrättelsetjänst söka upp och döda på plats. Detta SGT-liknande sätt minskar risken för trassel av alla slag. Tyvärr verkar Frankrike nu ha ändrat metod och ska ”återpatriera” ett 150-tal odjur, vuxna & barn, men de verkar i.a.f. beslutna att fängsla de vuxna och omhänderta barnen. Det är inte riktigt lika låg nivå som i Sverige, om än mycket sämre än ovan beskrivna SGT-metod.
Har sett diverse dokumentärer och reportage om nutida nazister. En ”motfråga” som ofta kommer från dessa tokstollar är ”Kan du bevisa att Hitler dödade någon?”
Och det är förstås omöjligt, med de kriterier de börjar rada upp.
Det vore rätt bekvämt att ha den sortens perfekt rättvisa, eftersom vi kunde lägga ned polis och domstolsväsende. Inte ens hundra ögonvittnen, perfekt teknisk bevisning, och ett erkännande skulle betyda någonting.
Hitler beordrade mord och startade ett antal anfallskrig och var som Führer ansvarig för det som hände. Det finns inget tvivel angående skuld även om han personligen inte mördade någon.
Hej.
Rent allmänt: borde Albert Speer ha avrättats? Julius Streicher? Jämför dessa två – den ene avrättades 1946 och den andre avled 1981. Den ene skrev antisemitisk propaganda och den andre var i princip högsta ansvariga instans för logistik, produktion och allt det som hela riket och krigsinsatsen vilade på, och som dessutom påstod till sin död att han var helt ovetande om Förintelsen.
Det är väldigt svårt att argumentera för Streichers avrättning, om man inte också anser att Speer skulle mött samma öde.
Om vi då jämför det med IS frivilliga soldater, och stödtrupper i form av kvinnor, och IS finansiärer i MENA och Europa – vad är ett lämpligt straff för den som publicerat sympatier och propaganda för IS respektive stöttat verksamheten materiellt?
Antingen värderar vi ideologierna och den historiska kontexten, eller så ser vi blott till själva gärningen.
En annan sak att beakta om IS – Genevekonventionen och andra tillämpbara konventioner om krig gäller endast den som själv följer den. (I princip; själva texterna är ju skrivna på juridiska men sådan är grundprincipen att du kan inte hävda skydd enligt något du själv brutit mot.)
Därmed är det fritt fram för Sverige att dra in samtliga sympatisörers, frivilligas, och finansiärers medborgarskap och överlämna den till den syriska polisen.
Men då tappar regeringskoalitionen för många röster.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Ta hit dem. Låt dem bo hemma hos regeringsmedlemmar samt alla som uttalat sig positivt. Alltså, Anne Ramberg, Eva Dahlgren, Malena Erman, Henrik Schyffert, ja ni vet listan. Då får dessa se till att personerna sköter sig. Avviker någon så får Anne & Co leta upp dem och hämta tillbaka dem. Begår de brott så sätter vi Anne & Co i finkan. På livstid.
”När det handlar om personer med enbart ett svenskt medborgarskap blir det knepigare.”
Snälla Hans, skapa inte problem när och där inga finnes! Icke-svenskar ska naturligtvis inte ha svenskt medborgarskap oavsett. Och samma sak gäller naturligtvis också för svenska (i ordets rätta bemärkelse) överlöpare och konvertiter.
@Friedmann ;
Det ÄR ett problem.
Det går liksom inte att bara utvisa en person som är född i Sverige och endast har svenskt medborgarskap- helt enkelt eftersom det då inte finns något land att utvisa honom till.
Skulle det vara möjligt att utvisa svenska medborgare till exempelvis Afghanistan så blir det liksom även möjligt för Afghanistan att utvisa afghanska medborgare till Sverige.
(Sedan kan man ju förvisso tycka att dom aldrig borde ha fått svenskt medborgarskap men verkligheten är ju att dom har fått det så då får man väl utgå ifrån den verkligheten… )
Samma vänster, som bl.a. lämnar bidrag till islamister, som negligerar lagstiftning mot terrorister, som jämför Ungern med nazistiskt trettiotal för att man där vill uppmuntra inhemskt barnafödande – precis som Sverige -, som struntar i den ökande grova brottsligheten i Sverige, som systematiskt avpolleterar folk, som står upp mot extremism, nu senast Hermansson i Göteborg, och som ovanpå detta anser att allt till höger om socialdemokratin är högeraxtremism, som hotar demokrati och rättssäkerhet. Nu försvarar man IS-terrorister, vill fungera som samma fristad för dem som vissa sydamerikanska länder åt nazibödlar efter andra världskriget och tycker att man ska respektera även dessa IS-monster och deras anhängare och hänvisar till människors lika värde! Fy f-n, rentut och all heder åt Hanif Bali, som talar det klarspråk fler borde göra bland sådana som inte delar vänsterns helt sjuka värdegrund.
Man fascineras av vänsterns ständiga innovationer i nyspråk. Idag skriver Aftonbladets Jonna Simma att ”Sverige måste skärpa stödet till IS-krigare”. Den formuleringen var hon nog nöjd med. ”skärpa stödet”.
Att lyckas kläcka ur sig saker som inte betyder något men har värdesignalerande ord inbakade, det verkar vara målet. ”Skärpa” det låter ju bra, låter som att vi sätter hårt emot. Och samtidigt klämma in ”stödet” som objekt i samma mening. Så fint det blev. Humanistiskt på något sätt.
Vilket sorgligt pajaseri som pågår i denna diskussion, dessa offentliga tyckare som inte klarar av att ta ställning mot vår civilisations svurna fiender. Skamligt är det.
Jonna Simmas mening i klartext ;
Sverige måste skärpa stödet till terrorister som har gått med i en mördarsekt som är mycket brutalare än Gestapo.
Men det kanske inte låter lika bra ur ett godhets och värdegrundsperspektiv.
Nu får inte ens opartiska SVT ta avstånd från SD.
Högerpopulismen breder ut sig!
Anne Ramberg med familj lär vara mycket nära vänner med kungafamiljen. Vad tycker egentligen kungen och drottningen om fru Rambergs utspel? ”Tar de avstånd” eller ”#backardeanne”? Vad säger det egentligen om en Sveriges konung?
’ Kriget är enbart en fortsättning på politiken, men med andra medel ’
Carl von Clausewitz, 1780-1831
Den grundläggande politiken hos dessa element ligger med stor sannolikhet kvar.
https://detgodasamhallet.com/2019/02/17/migrationsverket-hanar-oss-alla/
https://www.expressen.se/nyheter/terrorexpertens-varning-for-is-atervandarnas-barn/
De okunniga ansvariga politikerna leker formligen med elden.
Vad SS gjorde i uniform gör IS i burka.Ett är fel, ett är rätt.Klädseln avgör.
Kanske är det dags att återinföra det gamla fina straffet landsförvisning igen. Det togs bort för 150 år sedan. Kan man få lov att ångra sig?
Men vilket skulle vara mottagarlandet?
Södermalm.
Fast bygg en mur runt först.
@ Hans
Det är kanske inte Sveriges problem, utan de som förvisats?
Själv tänker jag mig att man ger dessa individer ett alternativ:
Antingen håller de sig borta från Sverige för gott, oavsett hur de löser det.
Eller så är det inlåst för resten av livet.
Jag misstänker att de väljer alternativ ett.
Dock så finns de ju omnämnda på en lista över omöjliga individer, dock utan att vara efterlysta.
De får väl hålla sig i rörelse tills de hittar en geografisk plats där ingen frågar så mycket om ursprung.
Jag misstänker dock att de kan återvända till ett eller annat land i regionen där de kommer ifrån.
Detta förutsätter att vi återupprättar något som i praktiken kan betecknas som seriösa gränskontroller.
Straffkolonin Rura Penthe, Antarktis.
Äsch, det går väl alltid att muta någon afrikansk despot. Och Papau Nya Guinea verkar ju ta emot folk som Australien avvisar dit.
@ Anders,
”Äsch, det går väl alltid att muta någon afrikansk despot.”
Ja, mutor i alla led är troligen både enklast och billigast om man vi bli av med migranter.
”Och Papau Nya Guinea verkar ju ta emot folk som Australien avvisar dit.”
Det är nog inte svårt att hitta villiga länder, om man betalar. Jag har tidigare skrivit en del om en provins i Indonesien som nu kontrolleras av en rörelse som tidigare påminde mycket om ISIS. Ledningen satt länge i Sverige. De tar säkert emot mer av våra pengar och har knappast något emot jihadister……
Sydpolen är väl lämplig avskälpningsplats ? Synd för pingvinerna bara ?
Annars vore det säkert trevligt för isbjörnarna med lite sällskap…
Isbjörnar på Antarktis? Finns inga isbjörnar där.
Nej, men det vore ett bättre alternativ än att utsätta de stackars pingvinerna.
Att hitta ett mottagarland är i min mening ett icke-problem. Teckna ett avtal med valfritt land i Afrika. Säg Liberia. Liberia får 10kSEK att göra vad de vill med bara vi får skriva över medborgarskapet på de oönskade personerna till Liberia samt lämpa av personerna där. Transporten sker med ett för ändamålet särskilt inköpt och konfigurerat flygplan a la con air så att undesirables kan avvisas i bulk.
Problemet löst. Ovanstående tillämpas såklart även på asylsökande som fått avslag(de ges såklart möjlighet att ordna återresa till sitt riktiga land på egen hand om de hellre vill det.)
Carburetor
Samma förfarande tillämpas med fördel för de politiker och dess allierade som både kraftfullt och systematiskt har verkat för att sätta landet i den svåra sits vi är i nu…
Hej.
Finns en billigare lösning: fredlös.
”Lämna landet eller dö. Vart du tar vägen är ditt problem. Vad som händer dig är ditt problem. Vad det kostar är ditt problem.
Du fick komma till vårt land, ett av de fredligaste och minst korrupta och säkraste, internationellt sett. Du fick komma till ett land där du är fri att leva efter dina egna regler om du inte kränker andras. Du fick bostad, sjukvård, arbetsträning, försörjning – gratis, av det svenska folket.
Du valde att tacka genom att resa som frivillig till kalifatet, till ett muslimskt land i vardande. Du valde att stötta och bli en del av Islamska Statens folkmordsreligion.
Fredlös: dö eller fly.”
Ovanstående är det enda som skall sägas som svar till IS-frivilliga, sympatisörer, och finansiärer.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Under andra världskriget fanns det SS-aktivister och Auschwitz-aktivister.
Waffen-SS har av domstolar förklarats som ett icke kriminellt, stridande förband. De flesta utlänningar som värvades var nog anti-kommunister som ville försvara västvärlden mot Stalins imperialism.
Hur behandlade Sverige de svenska spanienfrivilliga som slogs mot Franco? Hur går det för de som tjänstgjort i franska främlingslegionen? Har vi lagar som förbjuder svenska medborgare att strida för främmande makt?
”… gömma sig och vilja glömma allt när de kommer tillbaka. Sådana fall finns säkert också, i likhet med när svenska nazister återvände …”
Ja, en viktig skillnad var att de återvändande svenska nazisterna (förmodar jag, jag var inte född) landade i en i princip unisont fientlig och fördömande miljö. Dagens återvändande IS-terrorister landar i en miljö där endast blir fördömda av vissa debattörer och dessa får ständigt mothugg, som synes ovan.
En moraliskt förkastlig signal från samhället och oroväckande att Sverige inte kan visa enad front mot sina fiender. De blir dels försvarade av vänstern och uppmuntrade att spela ut offerkortet. Deras brott förringas, ifrågasätts och relativiseras, av nämnda vänster. Dels åtnjuter de oförblommerad beundran och status i sina svenska hemmaorter, där småbarn skryter på dagis om pappas IS-bravader.
Således bör dessa vara mycket farligare än återvändande nazister någonsin var.
Alla människors liberala värde?
@Lev
Sverigestan är i egentlig mening inget fungerande samhälle längre definitivt inte från en normalt fungerande rättsstats synvinkel. Ta bara Akilov som trots utvisningsbeslut inte deporterades och kunde utföra sitt terrordåd utan problem eller de från Eritrea som mördade två helt oskyldiga etniska Svenska på IKEA i Västerås vilket måste likställas med ett terrordåd. Staten fungerar inte längre och samhället sjunker allt djupare ner i avgrunden mot ett stundande inbördeskrig där tyvärr den värsta sortens psykopater som dessa ISIS terrorister och folkmördare lär vara betydligt bättre rustade än Svenne Banan när det kommer till regelrätt strid. Vårt försvar har ju en ÖB som hellre går i en prideparad än att försöka försvara landet för att då inte tala om ordningsmakten med Polisen i spetsen.
Nej Sverige är bara ytterligare ett avskräckande exempel på vad som händer när socialism och postmarxism får sätta klorna i hela samhällskroppen, undergången är garanterad, Venezuela är ett sista pågående bevis där Sverige snart befinner sig.
Godnatt Moder Svea
Kommer ni ihåg Papa Dee? Svensk rapartist. Han försvann efter ett misshandelsfall mot sin flickvän (jag gillade hans musik och framtoning som musiker). Jag tror det är kanske 10 år sen han åkte till Sydostasien, han hade med sej en gammal skivspelare och skivor, sina plus andra artisters. I Vietnamn träffade han en person som var född i USA av sina vietnamska föräldrar, men hade (doing time). Han blev utvisad till Vietnam, fast han hade inte varit där förut. Nån som funderar? Det finns säkert i SVT:s arkiv om nån är intresserad.
mvh roffeboffe
Vi har en bräcklig S+MP regering idag. Det finns säkert en hel del kretsar inom S som inser att dagens politik inte håller. Men då makten är viktigast och förslag om jordnära realistiska åtgärder från S säkert skulle få MP (kanske också C) att hota med regeringskris. S ledande kretsar skulle då självklart hellre låta 1 miljoner jihadister komma till Sverige och orsaka blodbad än riskera en brytning med fantasipartiet MP och därmed förlorad statsministerposition.
Anne Ramberg och Eva Dahlgren skulle kunna twittra någonting om de där ”återvändarna” som har gått med i en organisation som ägnat de senaste åren åt att våldta kvinnor , bränna män och begrava barn levande.
Men det gör dom inte.
Istället twittrar dom om hur upprörda och arga dom är på Hanif Bali för att han inte håller en god ton när han twittrar om de som ”återvänder” från terrororganisationen.
Det är faktiskt värt att fundera på i några minuter.
Om nu Ramberg och Dahlgren tycker att man bör hålla en god ton, så kan jag rekommendera dom att genast bli upprörda och arga på Leif GW Persson.
”Karljäveln är en enastående ynkedom” , sa han. Och så kan man ju inte uttrycka sig för det är ju inte en särskilt god ton.
Den som han sa det om var Anders Englund.
Eller…”Engla-aktivisten” som Aftonbladet förmodligen skulle kalla honom.
Jag håller helt med den av Anne Ramberg föraktfullt omskrivna ”brunråttan” Hanif Bali, när han i sin tweet anser att att IS-terroristerna med sina honor och jihadiavkommor ska ruttna utomlands. Sverige vill inte ha hit dem, även om Anne Ramberg tycker det. Hen vill ju de facto detronisera nationalstaten Sverige.
Om vi ändå ska sänka oss till Anne Rambergs vulgära konversationsnivå bör man lika svepande kalla alla PK-certifierade massinvandringsapologeter för svartråttor, till vilka Reinfeldt, Lööf och självfallet Anne Ramberg räknas.
Svartråttan i Advokatsamfundet kan de facto inte ha så mycket till övers för rättsstaten, med tanke på svartråttans oförblommerade stöd för den inom kort fullt utblommade batikhäxan Elin Erssons obstruktion av rättvisan. Elin hindrade en utvisning till Afghanistan av en 52-årig barn- och kvinnomisshandlare, vilket blev en merkostnad för kriminalvården och svenska skattebetalare på ca 240000 kronor.
Ett ytterligare exempel på att svartråttan i Advokatsamfundet torpederar rättsstaten bekräftas av fallet med flyktingadvokaten Debbie Nujen, som har/hade ett konto från vilket svarta pengar gick till asylanten tillika terroristen och barnamördaren Rakhmat Akilov som tack för dagsverken på familjen Özz Nûjens hus på Gotland. Advokatsamfundet gjorde av detta ett disciplinärende, vars utslag blev att det, dels är okej för flyktingadvokater att betala svarta pengar till allsköns asylanter för olika tjänster, dels att man kan anlita hantverkare som inte har F-skattesedel.
Svartråttans lojalitet ligger istället mer åt det egoistiskt pekuniära hållet. Hen är uppenbart korrumperad av flyktinggeschäftet. Som ordförande för Advokatsamfundet så företräder hen den grupp i samhället, som har dragit en stor vinstlott rent pengamässigt på den skadliga, samhällseroderande massinvandringen till Sverige. Vi talar om flyktingadvokaterna, som företräder allsköns s.k. flyktingar och som skickar sina väl saltade (får man förmoda) fakturor till bl.a. Migrationsverket.
Så självfallet vill svartråttan att IS-terroristerna ska få komma tillbaka till Sverige för eventuella rättsliga prövningar. Detta inbringar nämligen sköna pluringar till advokatsamfundet.
Men vem ska då betala dessa överbetald flyktingadvokater? Svaret ges efter 4 min 10 s i följande videoklipp, vars berörda del ursprungligen kommer från Anne Rambergs Söndagsintervju i SR P1 från 2018. Svartråttans säger där att man måste uppoffra sig i ”humanismens” namn och göra avkall på sin välfärd, om man är gammal i Sverige och har jobbat hela sitt liv:
https://www.youtube.com/watch?v=KpP5-we32PE
@gruelse
Tack för en bra sammanställning. Är relativt övertygad att Ann Ramberg inte har sin trygghet kvar i Sverige inom en nära framtid hon lär vara en av de första man säkerställer tas om hand när skiten träffar fläkten.
@Brukspatronen 08:33
Tack, själv!
Svartråttan i Advokatsamfundet förnekar sig inte, när hen kritiserade den fällande domen mot Elin Ersson i måndagens Studio Ett i P1 i SR. (Det litet lustiga var att hen kallade Elin för Elsa. Men hen är ju väldigt snabb med att ge folk olika tillmälen, som att kalla personer kritiska mot den destruktiva massinvandringen för ”brunråttor”.)
Svartråttan menade att man inte kan utvisa afghaner till Afghanistan för att det där förment skulle vara krig. Sant är istället att i klansamhällets Afghanistan råder, sedan flera decennier tillbaka, ett normaltillstånd, där det skjuts på sina håll inom ramen för långvariga klankonflikter, dock inte överallt. Om du ska ta dig till Afghanistan så går det dagligen flera flygavgångar till och från Kabul. Så skulle inte vara fallet om det pågick ett regelrätt krig i landet, som svartråttan vill påskina.
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/?programid=1637
Rättelse:
Söndagsintervjun i SR P1 med Anne Ramberg var från 18 sep 2016. Det berörda avsnittet kommer efter ca 40 minuter.
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/792635?programid=4772
Senaste bland förmildrande omskrivingar i AB idag (jag har iaf inte sett den förr), IS – svenskar!
Återigen, vad är problemet för vänstern med terrorism? Varför godtar och förminskar de all annan terror än den rännil som kommer från höger? Vänster = ondska i ren form.
Assads galgar borde vara slutdestination för alla tillfångatagna IS-jihadister & IS-honor oavsett nationalitet.
Aftonbladet går officiellt ut med att man i fortsättningen kallar sig oberoende IS.
Om man läser Westerholm förstår man varför Cecilia Wikström tycker det är livsavgörande liberalt att Sverige stannar i EU och helst blir mera EU.Om Björklund
bara har procent på Wikströms arvoden eller blivit lovad nåt fint nu när han slutar förtäljer inte historien.
Man kan i varje fall konstatera att Westerholm, som har familjeband till L, har en historia väl värd att berätta.
Hur det står till med Wikströms religiositet och ideologiska övertygelse vet jag ingenting om MEN att hon inte saknar en entrepenörs fingertoppskänsla för att se till det egna huset det vet jag nu.Det är då en väldig tur att hon kan tänka sig att göra skäl för pengarna igenom att ta kampen emot högerpopulisterna…
https://ledarsidorna.se/2019/02/liberalerna-eu-parlamentarikers-dubbla-roller-placerar-partiet-i-en-grazon/
Bloggen, Anonym och Westerholm ligger klart före MSM här.Cecilia Wikström är nyhet på SVT just nu.Är scoopet Westerholms?
– Jag har hög arbetskapacitet, säger Wikström på frågan om det inte är vanskligt
med en EU-politiker som tjänar långt mer än statsministern på extraknäck som helt
hänger på hennes EU-post.Alla som inte förstår att det är viktigt att ”bekämpa
högerextremisterna” genom att låta Wikström sitta kvar räcker upp en hand!
Tänker just på dig Janne, på just dig och ditt giriga parti!
Så så, nu skall vi inte peka ut grupper som är terrorister!
Alla vet ju att det är vita medelålders män som begår terrorbrotten.
Det har de ju gjort i alla tider!
Jag upprepar, det ÄR svenska vita män som begår dessa bestialiska brott:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/is-tonaring-vill-hem-till-storbritannien-folk-borde-ha-sympati
@Magnus Sjöström 14:33
Exakt!
Så tanka genast regeringsplanet och hämta hem alla våra svenska krigsveteraner från Syrien, som vi gjorde med Guantanamosvensken Mehdi Ghezali från Kuba, och visa dem de hedersbetygelser och ge dem den lyx som anstår en statschef*!
https://en.wikipedia.org/wiki/Mehdi_Ghezali
*) Textförfattaren kan inte lämna hundraprocentiga garantier att kommentaren är kliniskt fri från ironi.
Expressen kör samma gamla utnötta tricks gång på gång.
Det är en tvåbarnsfar hit, eller en trebarnsfar dit som…..
i rubriken.Ungefär som om själva barnalstrandet betyder nåt i sammanhanget.Som om barnafäder aldrig mördat, torterat eller betett sig bara allmänt illa i något sammanhang.
Någon borde upplysa liberalerna på skittidningen Expressen om hur oerhört liten insats barnaskapandet
kan vara för en blivande barnafar.Faktum är att den blivande modern inte ens behöver ha samtyckt.
Men det ska väl ge en mänsklig touch,
vara en relativiserande faktor, så att det inte låter så hårt och blir så där ogott i tonen.
Man vill ju inte exkludera en barnafar.Inte glömma
barnperspektivet och barnens rätt i samhället.
Eller om det är det enda positiva man kan krysta fram på skittidningen Expressen i sin journalistiska godhetsiver?
Detta är ju det ultimata beviset på ett samhälle fullständigt sönderfallande vilket låter sig styras av de värsta outgrundligt onda svin som i stort sätt går att uppbringa. Jag syftar då så klart på landsförrädare som Ann Ramberg, Reinfeldt, Mona Sahlin, Dan Eliasson, Bengt Westerberg, Ylva Johansson, Gustaf Fridolin, Jens Orback, Kalsongskottet Löfven, Margot Wallström, Morgan Johansson och inte minst deras hejdukar som får representera hela MSM och inte minst ett gäng gökungar som Marlena Ernman, Schyffert, Betnér, Özz listan kan göras lång, det är dessa som utan eftertanke försvarar världshistoriens värsta folkmördare och terrorister till förmån för deras alla tusentals oskyldiga offer och inte minst de Svenskar som byggde nationen Sverige och som idag helt sätts på undantag.
Med detta sagt så röstar 99,7% av Svenskarna på de som driver detta land mot undergång, tala om att rättvisa i slutändan kommer skipas när hela detta gäng med största sannolikhet har en extremt mörk framtid att se fram mot.
Det vore otroligt intressant att få läsa historiebeskrivningen över hur socialism och kommunism i en dödlig blandning tillåts slå sönder nation efter nation till medborgarnas egna hejar rop där man gladeligen betalar för sin egen eliminering.
Vänster borde likställas med en form av cerebral massdöd. Hoppas dessa ISIS terrorister tillika folkmördare åtminstone lyckas att ha ihjäl den vänstermaffia som tillåts styra nationen.
Känner som du och ser med förtröstan fram mot hur de nya herrarna kommer att handskas med unga influensers som gillar att flyga, för att inte tala om dessa ”stolta” regeringskvinnor som iklädda hucklen snällt lät sig förödmjukas medan en s k statsminister stod och tittade på.
Det blir en framtid som kommer att skaka om dem och övriga feminister . Hoppas att det finns möjlighet att följa det från ovan. mvh
Jag läste en intressant kommentar om anledningen till varför de som månar om de här förbrytarna och deras honor gör det. De struntar egentligen i dem. I stället handlar det om att värna om det mångkulturella projektet.
Då måste man hjälpa dessa människor också för att visa på det svenska samhällets överlägsenhet.
@Fd Moderat :
Det är fullt möjligt att det är så.
Men jag tror att förklaringen till att de månar om IS-terroristerna är enklare än så ;
SD värnar inte om IS-terroristerna – alltså måste PK inta den motsatta hållningen.
Annars delar dom ju åsikt med dom människofientliga islamofobiska kvinnohatande rasistnazistfascisterna och det går ju inte för sig.
Det skulle vara ett intressant socialt experiment om Åkesson gick ut och sa att ”alla IS-resenärer borde få komma till Sverige och få stöd och hjälp”.
Jag tror att det skulle resultera i att alla från Helle Klein till Henrik Arnstad plötsligt skulle låta som Hanif Bali när dom twittrade om ”IS-resenärerna”.
Och det tror jag på fullt allvar.
Statstelivisionen låter meddela att de första svenskarna var blåögda negrer.
En enig forskning står bakom enligt programledaren.Sverige var på stenåldern en spännande mix, en kakafoni, av invandrade DNA.Lite som i dag kan man tillägga när allt annat än blåögda araber mixas med väldigt blåögda vita.En spännande mix! En till latten medföljande Tigerkaka.
Annars vill IS-kvinnan ha förlåtelse och borde få det eftersom hon radikaliserades i
Storbritannien.
”Nu lämpas ansvaret för Begum i stället över på länder som inte har lika välutvecklade rättssystem som Storbritannien.”
Så var det med det – NU vet ni!
Eller, ni vet åtminstone vad Hanna Stjärne och Jan Helins statstelivision fått till sig att ni SKA tycka!
”Statstelivisionen låter meddela att de första svenskarna var blåögda negrer.”
Japp, det har man kommit fram till genom att intervjua människor från denna tid via web-enkäter.
Eller så har forskarna analyserat askan, eller snarare jordmassan från gravhögar och kommit fram till att just denna jord består av förmultnad blå iris från rasrena afrikaner.
Så måste det vara!
* Detta inlägg är helt utan sarkasm. Definitivt. *
Känner mig faktiskt lite förbryllad efter statstelevisionens forskning.
Man kan alltså utläsa av DNA att ur-svenskarna var ”blåögda negrer”.
Men om raser inte finns så hur kan DNA visa hudfärg? Eller är DNA rasistiskt och måste förses med trigger-varning? Vems ärenden går då SVT? Hitlers? Trumps?
Betyder pigmentförändringarna genom åren att den vita svensken på femtiotalet utvecklats t.sk.f t.ex en svart afrikan? Det är hög tid för den feministiska regeringen att kontrollera om public service verkligen sköter sitt uppdrag! Det luktar Hitler och Victor Orban om deras DNA tycker Annika Strandhäll och jag!
Även om det var så de såg ut så har de lämnat mycket lite DNA efter sig i dagens svensk.
Kom ihåg att det är gravar man undersöker
Avpigmenteringen når alltid ögonen först eftersom de sitter så högt upp att de först träffas av solens strålar om man jämför med tårna.Det var aldrig fint väder på stenåldern innan klimatförändringarna nämligen enligt DNA-forskarna och gräset var grönt och skönt.
Alternativt så kan fenomenet härledas till det faktum att solglasögon endast förekom ytterst sparsamt på stenåldern.Det senare har bevisats åtskilliga gånger av forskare på Södertörns högskola.Från Afrika inkommande nyanlända hann således med att byta ögonfärg åtskilliga gånger på sin väg mot den kalla nord.Något som särskiljer dessa från de mer brunögda vita invandrare som kom invandrande ifrån norr om den kalla nord och därför behöll sina bruna ögon.Huvudsaken är att det är bevisat att de mer Afrika-inspirerade
var först och har rätt till både landet och historien.Det är väldigt normbrytande på
många sätt.Inte minst i Sapmi där renhållningen står inför en ny utmaning.
DNA-arkeologen kommer som grädde på moset i sista avsnittet
visa att ur-svenskarna också var muslimer redan innan stenåldern och att det
står skrivet med stora bokstäver i deras DNA.Dessutom går det att utläsa att nutida svenskar åker tunnelbana i Stockholm och bör rösta på miljöpartiet, eller sossarna åtminstone, eftersom de tar kampen emot auktoritära högerpopulister och andra forskningsförnekare.
Det är helt enkelt inte klokt vad man kan läsa i DNA med eller utan artificiell eller annan intelligens om man är på det humöret.
Men vi skall inte vara helt säkra, det KAN ju vara så att DNA är plockade från förmultnade individer som bodde på flyktingförläggningar på stenåldern.
Då det rimligen var betydligt mer glesbefolkat på stenåldern så borde folkvandring bara ske relativt korta avstånd, steg för steg.
Och ske under extremt långa tidsperioder.
Så skall en – låt oss kalla hen för blåögd urtidsneger(?) – kunna ha transporterat sig direkt från mellersta Afrika till dagens geografiska Sverige…och dessutom klarat överleva här…och sprida sina gener.
Ja då måste det ha varit väldigt många urtidsnegrer som migrerade hit.
Min gissning är att det måste ha varit många flygplan som flög fram och tillbaka många gånger mellan Afrika och Sverige.
– Herregud vilken klimatförstöring de har ställt till med!
Man kan ju alltid hoppas att de CO2-kompenserade sina resor.
Soc betalar!
Jag tycker det verkar som om ni inte ens bejakar modern forskning?
Är ni såna där forskningsförnekare?
Självklart kalla in Jerzy som kriminolog som forskar på de områden där det aldrig händer något. Han ger ju vetenskapen ett riktigt ansikte, Sossehittepåtitel sen kan man uttala sig ?
Kontaktlinserna var tidiga i Sverige och ur-svenskan är ett muterat bantu-språk.För övrigt är ras och ursprung sociala konstruktioner och all forskning är enig.Det kan tilläggas att SVT är opartiskt av naturen och en absolut nödvändighet om
man vill förstå sin samtid.
Varför inte bara förbjuda Islam? Man kan göra det i praktiken, ungefär som Saudi-Arabien förbjuder kristendomen. Förbjud moskeer, förbjud slöjor,förbjud koranen, förbjud muslimska gudstjänster, osv.
Många rättrogna kommer då att lämna frivilligt. Sen kan man ha hårda straff för brott som är lätta att beivra, t.ex 30 år för innehav av en koran. De som blir fällda får alternativet att permanent lämna landet och, i de relevanta fallen, ge upp sitt svenska medborgarskap i stället för fängelse. Om de har barn, får de ta med ungarna. Rent praktiskt kan vi då ha ett avtal med något muslimskt land, där vi betalar dem för att ta emot sina trosfränder.
De som inte går med på att lämna, hamnar i hårda och billiga läger i Norrlands inland, utan kontakt med yttervärlden. Sen får de samma erbjudande igen en gång om året. Personligen ser jag gärna att man även sockrar erbjudandet med ett återvändarbidrag.
Låter det elakt och hemskt? Tja, det är VÄLDIGT humant jämfört med vad muslimerna kommer att göra mot oss om eller när de blir i majoritet……
Sen har vi självklart samma gamla problem som vi har ältat många gånger här, nämligen att det är förenat med stora risker att provocera migrantpopulationen. Innan man genomför något i still med vad jag föreslår, måste man självklart skaffa en STOR militariserad polisstyrka. Annars lär nog de förbjudna muslimerna bara ta makten i hela eller delar av landet.
Men det är ju bara drömmar! Muslimerna kommer fortsätta att invandra och föröka sig och de svenskar som stannar kvar i Sverige blir kopter eller slavar eller något liknande.
Slutligen bör man komma ihåg att Muslimska brödraskapet, som har infiltrerat stora delar av 7K, har precis samma mål som ISIS. De är bara att de delvis är oense om metodiken. Men även MB har haft många stridande terrorförband i t.ex Syrien.
@Utlandssvensk
Amen, helt rätt står till 100% bakom denna enda rätta väg. Dock lär det aldrig ske utan utrotningen av dem som finansierar nu pågående vänsterpsykotiska galenskap är den mest logiska följden.
Faktum är att dumsvensken vill ha det så vilket för en normalt fungerande individ så klart är komplett omöjligt att ens föreställa sig :-/
@ Brukspatronen,
”Faktum är att dumsvensken vill ha det så vilket för en normalt fungerande individ så klart är komplett omöjligt att ens föreställa sig ”
Ja, så är det. Det var länge sen en majoritet av svenskarna var normala och friska. Landet påminner mest om en fanatisk självmordskult. Min gissning är att det främst beror på feminisering, men fältet är väl öppet för andra teorier.
@Utlandssvensk
Är övertygad om att din feministteori är 100% huvudet på spiken dock ävenmed en stor dos postmarxistisk batikhäxelexir. Att påstå denna uppenbara sanning i Kalifatet Sverigestan skulle ge samma resultat som att kraftigt berusad inlindad in bacon stolpa in på ett ISIS konvent och sjunga att Mohammed är en gris och pedofil som borde dö….
Lite från UK om detta ämne:
”Shamima Begum, who joined the Islamic State group in Syria aged 15, is to lose her UK citizenship.
Whitehall sources said it was possible to strip the 19-year-old of British nationality as she was eligible for citizenship of another country.”
Där har vi en intressant infallsvinkel! De tar fasta på att hon är ”eligible”, inte att hon har ett annat medborgarskap. En stor majoritet av svenska migranter är troligen också ”eligible” för andra medborgarskap.
Beslutet kommer att överklagas och det blir spännande att följa hur de brittiska domstolarna ställer sig till saken.
https://www.bbc.com/news/uk-47299907
Kan säkert gå ”ända upp”. Så blir the Lords relevant någon vecka i år igen.
Det kan också kanske vara intressant att notera att när Begum bestämde sig för att åka till kalifatet så hade hon all information hon behövde om vad som kunde hända.
Artikel from 2013 om vad som kan hända med Brittiskt medborgarskap
https://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-21783475
Shamima Begum vill bli holländska nu – varför inte svenska undrar jag?
Intressant: Hon har inte dubbla medborgarskap, bara brittiskt. Enl. länken säger 1981 års ”Nationality act” att en medborgare kan berövas sitt brittiska medborgarskap om det befrämjar det allmännas bästa och att denne då inte blir statslös. Begum har bangladeshiskt ursprung och bedöms vara berättigad till medborgarskap där enl. brittiska inrikesministern Javid men nu vägrar bangladeshierna ta emot henne.
Ja, Herre Gud, det har blivit så enfaldigt och hjärndött att man inte kan hålla sig seriös och allvarlig.Det säger inte så lite om vänstern faktiskt.
Men faktum är att skrattet fastnar i halsen och skämten känns så där på en skala.
Man ska inte kacka i eget bo.Inte ens för att vänstern tycker det.Det börjar bli dags att klargöra det.
Hur är det med återvandring av dom som sökt asyl? Man kan väl knappast ge dom medborgarskap? Tanken är väl att m ska skickas hem för att bygga upp land. Talas det något om detta bland politiker
Varför är det ingen i västvärlden som frågar Syriens president Bashar al-Assad vad man ska göra med de tillfångatagna IS-terroristerna jämte deras honor och jihadiavkommor? IS-terroristerna har ju bedrivit sin terror på syriskt territorium, över vilket president Bashar al-Assad har domvärjo. Jag tror säkert Bashar kan straffa IS-terroristerna för deras folkrättsbrott. Så behöver vi inte hämta hem dessa IS-terrorister, honor och jihadiavkommor till Sverige med regeringsplanet!
Jag kan inte få det annat än till att västvärlden dansar efter USA:s geopolitiska pipa.
USA deltar i ”The Long War” i Mellanöstern, där kontrollen över både kända och presumtiva oljetillgångar samt stödet till sunnisidan i den långvariga sunni-shia-konflikten, är det viktiga för USA.
USA har haft som mål inom ramen för ”The Long War” att avsätta Bashar al-Assad (som är shia), precis som man avsatte Saddam Hussein och Muhammar Kaddafi, med dödlig utgång. Trots massivt stöd finansiellt och med tillförda vapen och personella resurser, har Västvärlden/USA/Saudiarabien inte lyckats avsätta Bashar.
Därför ligger det inte i USA:s geopolitiska intressen att erkänna Bashars domvärjo över sitt eget land, eftersom USA vill ha bort honom. Det land som dansar allra ivrigast efter USA:s pipa är självfallet Sverige.