”Some men just want to watch the world burn.” Det klassiska citatet från Christopher Nolans The Dark Knight gör sig ånyo påmint när vi ser förödelsen i amerikanska städer och det växande kaoset även i svenska till följd av urspårade BLM-demonstrationer.
Minneapolis ser ut att vara utsatt för flygbombningar. I Göteborg brann det bilar i natt och en barnfamilj fick sin flyttbil plundrad. Jag känner avsmak och ilska inför våldet och plundringarna, men också en växande hopplöshet. Vi vet ju att de gripna ”demonstranterna” inte kommer få några påföljder. Inga konsekvenser av sitt beteende. Adidasgeneralerna är snart ute på gatan igen och jagar nästa offer. De må inte har briljerat i skolan, men de har åtminstone lärt sig under sin uppväxt är den svenska flatheten låter dem hållas. Alltid.
När vänstern demonstrerar kommer våldet som en automatisk konsekvens. Det heter alltid att det är några individer som förstör. Men vänsterns företrädare är alltid duktiga på att bortförklara eller tona ned våldet. När ligister slog sönder Avenyn under EU-toppmötet 2001 ursäktade den folkkäre artisten Mikael Wiehe detta med att ställa sig frågan ”Vad är väl ett krossat skyltfönster mot ett skövlat folkhem?”. Som om folkhemmet skulle återuppstå av skadegörelsen.
Ofta visas förståelse för den frustration som våldsverkarna uppges känna. Denna förståelse kommer ofta från allsköns påstått antirasistiska organisationer som inte har något vettigt att tillföra vare sig Sverige eller civilisationen i stort.
Identitetspolitiken är vår tids farligaste gift. Dess syfte är att slå split mellan människor, skapa ”rasmedvetenhet” och därmed få rasismen och hatet att gro hos så kallade rasifierade.
Majoritetsbefolkningen har länge funnit sig i detta och dövat sitt dåliga samvete genom att förse identitetspolitikens anhängare med bidrag, låtit dem få makten över våra universitet och till och med infiltrera statsförvaltningen. Denna appeasement-approach har endast gett rasisterna blodad tand. De vill ha mer. Perspektiv på genus, klass och etnicitet ingår nu även i polisutbildningen.
Idéer om att det är hudfärgen som styr vilka vi är, hur vi förväntas bete oss och hur stat och myndigheter ska behandla oss får allt större genomslag. Kombinationen lättkränkthet, offerrollstänkande och extrema idéer kring etnicitet och kön skapar en dödlig cocktail som om den konsumeras av ett lands offentliga institutioner, såsom sker i Sverige, kommer att underminera några av fundamenten i vår västerländska demokrati; rättssäkerheten och likabehandlingsprincipen.
Vi är ute på ett skarpt sluttande plan som kommer att resultera i växande etniska konflikter. I takt med att hatet och föraktet mot den vita befolkningen växer och ges stöd genom offentlig finansiering och ryggdunkar från politiken kommer vi oundvikligen få se en motreaktion. Frågan är bara när den kommer och hur den kommer att se ut.
”I takt med att hatet och föraktet mot den vita befolkningen växer och ges stöd genom offentlig finansiering och ryggdunkar från politiken kommer vi oundvikligen få se en motreaktion.”
Dessvärre indikerar tillgänglig empiri starkt att så inte kommer att bli fallet.
Kom ihåg att USA ligger cirka 50 år före oss i denna utveckling och att det har varit mycket, mycket värre där. Upploppen vi ser nu i Sverige ligger fortfarande inte alls på samma nivå som de man såg redan på 60-talet i USA, även om vi helt klart börjar närma oss.
De vita i USA har genomgående agerat precis som de vita i Sverige. De bara flyttar och fortsätter samtidigt att rösta för antirasism och mångfald (diversity). Det är ständigt nya områden som berikas där också och de vita gör nästan alltid samma sak, de flyttar.
Som jag ser det, finns det ingenting som talar för att svenskarna kommer att göra något annat än de vita amerikanerna.
Jag tror inte på några större upplopp i Sverige. Inte än i alla fall. Men Sverige är ett mycket, mycket mindre land än USA. Vi kan inte flytta i all evighet, och berikningen har ju bevisligen redan nått många tidigare trygga områden.
@ US och Hans
Håller med Hans.
Berikningen till Sverige sker i snabb hastighet. Sverige är ett mindre land som gör berikningen mer påtaglig. Och typen av invandring skiljer sig nu från 70-, 80- och 90-talet. Vad jag uppfattat har afrikanerna anlänt i högre grad under 2000-talet än under 80- och 90-talen. Det korrellerar väl också med att invandringen har ökat i stort.
Har fått fram denna från Blågula frågor:
http://www.bgf.nu/faktabanken/faktabanken-medborgarskap-afrnat.htm
Denna är tilldelade svenska medborgarskap till afrikaner, 2010-2019:
http://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101N/MedborgarByteLandR/
(Länken funkar i Chrome. Den har problem med Firefox.)
Från och med 2010 till 2019 har 78 280 medborgarskap till afrikaner tilldelats.
29 000 afrikaner har beviljats medborgarskap 1989-1998.
De som springer runt i Göteborg och gör upplopp kan lika gärna vara nyanlända som kommit de senaste fem åren. Säkerligen är det därtill många som är andra generationens invandrare.
Eller vad sägs om denna från BLM-manifestationen i Göteborg:
https://www.youtube.com/watch?v=OdPMAXjkb_Y&feature=emb_title
@ Hans & Framtidsanalysen,
Om jag förstår er rätt, ser ni det som troligt att det kommer någon meningsfull motreaktion. Vilket tidsperspektiv har ni? 1 år? 10 ? Och hur tror ni att denna motreaktion kommer att se ut? Majoritet till SD? Etniskt svenska miliser? Separatism? Eller något annat?
Frågorna är ärliga och inte ironiska-spydiga eller liknande.
Slutligen är självklart USA mycket större än Sverige, men inte i relation till antalet innevånare. Kontinentala USA (lower 48) är cirka 20 gånger så stort som Sverige, men med 30 gånger fler människor. Räknar man in Alaska, är USA cirka 25 gånger så stort som Sverige.
Sen finns det flera länder i Europa som har liknande demgrafi som Sverige, t.ex Frankrike och Belgien, men är betydligt mer tätbefolkade. Likväl kan man se precis samma mönster där, dvs. de vita flyttar när områden berikas.
Det verkliga problemet är att den enda meningsfulla reaktionen på eskalerande våld är kraftigare våld stöttat av lag, myndigheter och folket, dvs. kulturen och nationen.
Alla andra reaktioner trumfas av våld, nu och sedan migrationen påbörjades har Sveriges alla myndigheter backat från varje form av auktoritet.
Ekonomiskt, juridiskt, socialt och kulturellt har vi underkastat oss våldsargumenten, något vänstern sett och ivrigt anammat.
För mig ser det fullständigt omöjligt ut att helt vända det svenska kynnet och vår kultur från eftergifter och underkastelse till aggressivt, aktivt försvar av land, kultur och folk.
Vi är helt enkelt alltför civiliserade och demokratiserade för att effektivt föra en kamp baserad på rasism, förstörelse och våld.
Vänsterns hemmaarena.
@ Peter,
”Vi är helt enkelt alltför civiliserade och demokratiserade för att effektivt föra en kamp baserad på rasism, förstörelse och våld.”
Ja, ungefär så ser jag det också, fast jag hoppas innerligt att jag har fel.
Men just jag tror inte alls att de behövs något våld, det räcker med rasism. Om vi bara bestämde oss för att vi ville ha ut alla problemgrupperna ur landet, skulle vi kunna sköta det med mutor istället för våld.
Har jag förstått saken rätt så är en stor andel svenskar inte medvetna om antalet invandrare som årligen anländer. & varifrån de kommer från.
Nu ser vi exakt samma sak runtom i Europa, svarta (en del MENA) som går mot polisen och vill skada fordon och person. Det här får fler att tänka: samma problem med svarta på olika platser, okej det blir så med dem i samhället. Fast en sak sker i USA så gör svarta och MENA liknande saker i Europa.
Men jag vet inte riktigt när det finns så många kvinnor som har blivit ”dreaming liberals”.
Jag tror det är de olika raserna som vill ha sin framtid säkrad och än mer kommer trycka på för att inte bli diskrimerade, antirasism, inte bli förföljda. Fast detta inte sker just nu så kommer de att ropa efter det. Det är så folkslag agerar, något annat är naivt att tro. Och jag ser egentligen inte att detta är annat än en natur man ska ha för att överleva med andra raser/folkslag. Jag kan inte klandra dem allt för mycket.
Detta kommer leda till upplopp och demonstrationer lite då och då, och problem som USA ser när det pyser upp kravaller lite då och då kommer ske här också. Politiskt kommer detta utgöra en krutdurk som blir svår för PK-politikerna att hantera. Sverige är inte USA eller Kanada och hur svenskar reagerar på detta vet jag inte ännu. Men jag har ännu inte sett att svenska politiker hyllat BLM, hela samhället ska nu visa att svarta & araber förtrycks. (Inte i den omfattning som sker i USA och Kanada.) Vilket sker bland demokraterna i USA. I Storbritannien pratar de om svartas dåliga situation jämfört med andra folkslag. Hur tacklar svenskarna denna diskussion? Och hur tacklar Storbritannien denna diskussion?
Sverige har haft en betydande immigration från Afrika de senaste åren och kanske detta kan bli än mer kokande? Att afrikanerna har nått det antal att de nu kan bli en diaspora och vilja bli afrosvenskar med sina starka organisationer som kämpar för dem och andra svarta runtom i världen. Detta är vad jag tror vi ser början av. Ser vi till Afrika så blir det upplopp några dagar, sedan lugnar det ner sig. Så gör afrikanerna i USA också. Så blir det i Sverige också, men vete tusan hur poliserna kan tackla detta. AFA kommer ingå som extra krydda här och de är inte direkt förtjusta i polisen. Här ser jag allvarliga problem för säkerheten i städerna och för poliserna.
Vad jag kan se är inte de som styr polis, eller myndigheter medvetna om dessa saker. Erik Nord, polischef Göteborg, sade att han inte trodde på sådan vandalism och skadegörelse i senaste BLM. De är inte särskilt orienterade i dessa frågor, och det ser jag som ytterligare ett problem. Dessutom kommer politikerna i Sverige inte direkt att stödja poliserna om de skulle börja prata om att t.ex. BLM kan bli våldsamt. Det är rasistiskt och diskriminerande.
Det återstår att se. Jag tror att svenskarna inte på samma sätt kommer uppgå i denna masspsykos som antirasismen innebär i USA & Kanada. (Fast den är påtaglig här med.) En övervägande majoritet kommer snarare se mer av problemen. Politikerna kanske kommer att se mer hur svarta & araber förtrycks, men att folket kommer stödja detta, det är jag tveksam till.
Tyvärr, jag tror man måste vänta och se, men att svaret kommer inom sinom tid. Redan denna sommar kan vi börja se vart diskussionen går i medierna och om det blir ”kram-kram vi ska ta tag i denna rasism som präglar samhället eller att det utgör ytterligare ett importerat problem”.
Sen har vi de socioekonomiska faktorerna. De kommer ha sina gänguppgörelser lite här och där. Upplopp här med. De kommer också ge fart på brasan. Här har vi en del som kommer vilja leka med rasismanklagelserna också.
På Unz, The Systemic Collapse of the US Society Has Begun:
”Irrespective of whether either faction will succeed in instrumentalizing the riots, what we are seeing today is a systemic collapse of the US society. That is not to say that the US will disappear, not at all. But just like it took the Soviet Union a decade or more to fully collapse (roughly from 1983-1993), it will take the US many years to fully crash. And just like a New Russia eventually began taking form in 1999, there will be a New US coming out of the current collapse. Total and final collapses are very rare, mostly they just initiate a lengthy and potentially very dangerous transformation process, the outcome of which is almost impossible to predict.
However, just as the Russian people had to stop kidding themselves with silly dreams about “democracy” and had to tackle the real problems of Russia, so will the people of the US have to find the courage to deal with their real problems, frontally and deliberately. If they fail to do that, the country will most likely simple further disintegrate into numerous and mutually hostile entities.
Time will tell.”
Jag tror att Sverige, av flera skäl, ligger sämre till än USA. Kortfattat ser jag det ungefär som att USA rör sig i riktning mot Brasilien i måttlig takt, men Sverige är på väg mot MENA i full fart.
@ US
Ja, där är vi överens. Att Sverige är på väg mot MENA i full takt. Det är svårt att sia om vad som kommer ske. Jag försöker som sagt ha en horisont om 20 år. Här kan vi redan denna sommar se tendenser till att den svarta populationen kommer kräva att rasismen nu ska bort i Sverige och i Världen. Hur blir det med medierna? DN går full bananas och blir BML-supportrar medan SvD intar en försiktig position? SvT beskriver det som en uppenbarelse att nu sker förändring för svarta och det är utomstående som bråkar under demonstrationerna.
Alltså, talar inte detta för att Sverige blir ganska våldsamt och att etniska konflikter uppstår? Vad menar du skulle hända om Sverige blir som Irak eller Iran? Jag är ärligt nyfiken på vad du tror om hur det blir med svenskarna om Sverige blir en kopia av Irak. Innebär inte det etniska konflikter? Jag har inte full koll på MENA, men de etniska konflikterna och klanerna är väl det som präglar MENA.
Visst är det så konstigt. Något har gått fel i Västvärlden. Justin Trudeau står och knäböjer och ska nu omdana samhället för att svarta ska komma upp till en levnadsstandard vita har. Allt annat är rasism.
Svenskarna, och då kvinnor i synnerhet, har ingen bild av vad som hänt, eller vad som kan komma att hända. De förstår verkligen inte. Och har inte ens lust att förstå. Det är tragiskt … (De som röstar SD, förstår många mycket och en viss del förstår lite. Men de är för få för närvarande.) Men man måste själv förstå hur det ligger till med svenskarna. Det kan i alla fall göra att man inte plågas av svenskarnas dumdristighet.
”Jag är ärligt nyfiken på vad du tror om hur det blir med svenskarna om Sverige blir en kopia av Irak.”
Det mest sannolika är då, enligt mig, att svenskarna drivs ut ur landet. Det är vad som har hänt med icke-muslimerna i Irak och de flesta andra MENA länder.
Utlandssvensk: Jag delar din pessimistiska syn angående motreaktion från oss vita västerlänningar; som du ofta framhållit är empirin för pessimism i denna fråga rent förkrossande.
Jag själv tänkte ännu i 20-årsåldern att ”fattar inte ”antirasisterna” vad de gör; snart får nog av deras ständiga gnäll och återkommande upplopp och då blir det andra bullar av” men sedan dess har jag tagit reson och insett att vi tragiskt nog verkar ha förlorat all form av överlevnadsinstinkt, särskilt illa däran är svenskarna. Det senare blev jag varse redan i tonåren men var dum nog att inte inse vidden av.
@ Ofrivillig svenska,
Det har väl gått lite upp och ner för mig genom åren vad gäller hoppet om en vändning i Sverige. Ofta har jag varit våldsamt överoptimistisk inför valen. Senaste gången trodde jag t.ex att AfS skulle ha en verklig chans på 4%, vilket jag även inbillade mig om SD redan 2002. 🙁
Under långa perioder har jag sett ljusglimtar i andra länder. Italien har t.ex ibland sett riktigt hoppfullt ut, samma med Holland. I Frankrike har jag flera gånger trott på ett genombrott för FN. Osv.
Men det blir aldrig någon verklig vändning, någonstans. Istället tillkommer det nya länder som bara dyker rakt ner i svenskifieringen, t.ex Finland och Schweiz.
Någonting väldigt grundläggande har gått snett i Väst…. Kanske vågar man hoppas på Visegradländerna.
Den som det visste. Jag tror att vi behöver ha minst ett tioårsperspektiv, men å andra sidan kan det inträffa saker som påskyndar det hela. Det finns väl egentligen två alternativ här: antingen en form av motreaktion (som kan ske genom röstsedeln eller att fler beväpnar sig och tar till gatorna) eller fortsatt white flight. Jag tror att vi kommer se en ökad separatism bland vita/personer som identifierar sig som svenska. Om nu den svarta minoriteten hatar oss, varför ska vi ens försöka förstå dem? Varför ska vi umgås? Varför ska vi ens bry oss? Antagligen är det denna form av uppdelning de eftersträvar (som alternativ till fullständig underkastelse) så varsågod.
@ Hans,
”Jag tror att vi kommer se en ökad separatism bland vita/personer som identifierar sig som svenska.”
Jag har länge hoppats på det och ibland tycker jag mig se små tecken i den riktningen.
Det har varit en källa till stor frustration för mig att det är så få svenskar (och andra västerlänningar) som inte ser det jag anser är helt uppenbart, nämligen att fredlig samexistens mellan en del grupper är omöjlig. Kanske kan man nu hoppas att detta håller på att ändras, men jag har blivit besviken så många gånger att jag har svårt att tro på det.
En möjlig positiv effekt av den utveckling vi har sett i modern tid är att det har visat sig att sydostasiater och vita helt klart kan samexistera. Eftersom detta också är de två helt klart mest kapabla grupperna, kanske man kan hoppas på ett framtida samarbete där man gemensamt isolerar Afrika och den muslimska världen.
Slutligen ser jag i dessa dagar en väldigt stor fördel med att vara rasist, nämligen att det då går mycket lättare att inte hata andra grupper. Jag är inte ens arg eller upprörd på de svarta eller MENA folket, men däremot nedstämt besviken på min egen grupp.
Malmö stad ser nu ut att i realiteten ha blivit en förlorad stad för svenskarna.
Point of no return har passerats.
På ytan ser det fortfarande lite hastigt ut som vanligt.
Men vid närmare granskning så är staden ”blattefierad” på de flesta ställen, ibland bara lite milt ”internationaliserat” (MENA), men på ett antal ställen vill man hålla sig borta, man kan helt enkelt inte vistas där tryggt mer än att passera genom med bil.
Barnfamiljer som bott i ”lugna” villaområden mot Limhamn till, med stadens ”bästa” skola, tycker att det har blivit för bråkigt, för mycket kriminalitet, och för mycket droger, och flyttar nu ut till tryggare villaområden i grannkommuner (de som har råd).
En närstående dam som hela tiden protesterat mot de som utmålar invandrarstaden Malmö som otrygg (speciellt Rosengård och andra liknande områden) pga av migranternas beteende, hon har nu också kommit till slutsatsen att staden har blivit otrygg.
Staden är sig inte lik, inte det Malmö svenskar växt upp i, går inte att känna igen längre.
Det har nu faktiskt denna dam som länge vägrat se problemen med invandringen kommit till insikt om.
Detta och alla andra vittnesmål från både insiktsfulla och naiva/antirasister visar att Malmö är för sent att behålla med svensk identitet.
Det är kört helt enkelt.
Endast ett krigsliknande scenario kan driva bort invandrarna.
Vit flykt (och även socialt stabila invandrare) flyr efter hand staden.
Kvar finns endast bidragstagande migranter i framtiden.
Frågor som infinner sig är:
– Vem vill ställa upp på att jobba med kommunal serviceverksamhet i Malmö om det urartat och helt övergetts till invandrarna?
– Vem vill jobba med annat service och underhåll, byggen, etc?
– Hur skall sjukvården och framför allt stora sjukhuset säkras?
– Vill sjukvårdspersonalen jobba kvar?
– Kan man överge detta stora sjukhus som försörjer nästan en halv miljon invånare?
– Vill förresten poliser jobba kvar i staden?
– Kan vi överge staden, och vad får det för konsekvenser med en oundviklig laglöshet?
– Kan vi åtminstone bevaka ”gränsen” till staden?
Det som händer med en stor stad med bara arbetslösa invandrare är ett fysiskt kaos, laglöshet, maffia, etc.
Det kräver också en i princip militär gränskontroll.
Det skulle också innebära att socialen skulle försörja alla (skattemedel).
Men å andra sidan, hur skulle försörjningen kunna praktiseras om ingen vågar jobba med offentlig service inom staden, ingen polis finns där, inga banker eller service ställen finns.
Sociala skattemedel skulle troligen ändå inte kunna hanteras om allt tekniskt etc ändå slutar fungera.
What’s the point liksom?
Telefoni som havererar förblir trasigt.
Hela staden kan bli en mörklagd misär om ingen vågar sätta sin fot där.
– Hur försörjer man en stad som ingen vill leverera varor in till, och hur kommer de ens att kunna betala för varorna?
– Hur kommer saniteten ochvattenförsörjningen att fungera?
Inget bränsle kommer in i staden heller för den delen.
Det kommer att vara många som flyr ut ur staden, de som inte vågar ta till vapen i tillräcklig grad.
– Hur gör man med dessa invandrare som flyr ut ur staden?
– Skall de tillåtas bosätta sig i en annan ort?
– Kommer situationen att upprepas överallt där migranterna (MENA) blir för stor andel av befolkningen?
Om vi skall spetsa till det en aning alltså.
Men det kan även bli en högst verklig bild av Malmö.
Hur man än vill ställa sig till situationen så kvarstår mina frågor på ett eller annat sätt och måste besvaras, även om det blir ett ”mildare” scenario.
@ Mynona,
Det var väldigt många frågor!
Det går att gissa ganska hyggligt på flera av dem, baserat på erfarenheterna från andra städer som har genomgått en liknande utveckling.
T.ex bör det vara teoretiskt möjligt att fortsätta att driva det stora sjukhuset. John Hopkins är ett av väldens mest framstående sjukhus-universitet och ligger mitt i ett av USAs värsta ghetton. Om svenska politiker kommer att vara villiga att tillåta det som krävs för detta, är däremot långt ifrån uppenbart.
”Hela staden kan bli en mörklagd misär om ingen vågar sätta sin fot där.”
Ja, det är mycket möjligt.
”– Hur försörjer man en stad som ingen vill leverera varor in till, och hur kommer de ens att kunna betala för varorna?”
I USA pratas det mycket om ”food deserts”. Detta innebär att i många ghetton är det brist på livsmedelsaffärer, vilket i sin tur beror på att det inte går att driva dem där. De stora kedjorna har genomgående gett upp och det som finns är små, dyra affärer med omfattade säkerhet (skottsäkert glas och liknande).
”– Hur kommer saniteten och vattenförsörjningen att fungera?”
Dåligt.
Jag hinner inte med fler svar nu, men det blir säkert tillfälle att återkomma.
Mynona
jag undrar vem som är svensk som betalar för att köpa ett hus eller en lägenhet i Malmö. För mig har de inget värde. Det finns inget som skulle få mig att bosätta mig i Malmö ens i Klagshamn som ju ändå ligger en bra bit bort från centrum.
Utlandssvensk
USA är tänkt att vara segregerat. Man bygger medvetet så att folk inte skall kunna gå från ett område till ett annat. Det finns på de flesta ställen inga trottoarer eller cykelbanor utanför stadskärnorna.
I Sverige går det inte att segregera på det sättet eftersom det tidigare inte behövdes.
@ Fd moderat,
Visst, USA är byggt för segregering men så är inte fallet för Sverige.
Rent teoretiskt kunde det vara möjligt att bygga om Sverige, på samma sätt som man gjorde i USA. Men i praktiken förefaller det väldigt osannolikt. Det kan väl bli några mindre områden som kallas för grindsamhällen eller liknande, men knappast något som kommer att fungera för en meningsfull andel av den vita medelklassen.
Samtidigt innebär detta att det finns en fantastisk ekonomisk möjlighet för en kommun eller religion som bryter sig ut ur Sverige.
Jag håller med dig, Hans!
Sverige är inte ett land som USA utan här är tanken att det ska vara lika överallt (samhällsservice, kommunala färdmedel mm) och det finns ingenstans att flytta. De bra och dåliga områden ligger ofta geografiskt väldigt nära varandra så att flytta räcker inte på samma sätt som det kan tänkas göra i USA.
”… kommer vi oundvikligen få se en motreaktion. Frågan är bara när den kommer och hur den kommer att se ut.”
Giv mig ett vapen, så sluter jag upp under fanan!
Kunde folket i Angered beväpna sig, bilda milis och jaga ut Bandidos, så borde pursvenskarna kunna göra något liknande.
”Majoritetsbefolkningen har länge funnit sig i detta och dövat sitt dåliga samvete genom att förse identitetspolitikens anhängare med bidrag, låtit dem få makten över våra universitet och till och med infiltrera statsförvaltningen. Denna appeasement-approach har endast gett rasisterna blodad tand. ”
Vi i den väldigt lilla gruppen öppna, vita rasister har för länge sen också fått blodiga tänder, men via direkt våld riktat mot oss snarare än välvilliga bidrag 🙁
Vad gäller att ge bidrag, inflytande och makt till antirasiter och liknande, ligger återigen USA lååååååångt före oss. Där har man hållit på med detta i väldigt stor skala länge och hela samhället där genomsyras helt av identitetspolitik, i mycket högre grad än i Sverige.
En svart kvinna behöver t.ex inte ha i närheten av samma betyg som en vit eller asiatisk man för att komma in på ett toppuniversitet. Man har omfattande regelverk för ”affirmative action” på massor av områden. T.ex kan man nämna fenomenet med ”minority contractors”. Det betyder i princip företag som där majoritet en majoritet av aktierna är ägda av människor som inte är vita. Dessa har en mängd fördelar och den som vill läsa mer kan gå in på denna länk:
https://www.kabbage.com/resource-center/manage/benefits-of-being-a-minority-owned-business
Även på arbetsmarknaden har ”minoriteter” stora och öppna fördelar. Många jobb tillsätts via ”affirmative action” och detta är helt lagligt.
Osv, osv…..
30-talet kanske verkligen är på väg, men inte riktigt på det sätt vänstern ständigt varnat för utan snarare påhejat av dem. Hitler var ju en god läromästare i identitetspolitik, dess tillämpning och dess konsekvenser. En del inslag i de här demonstrationerna/upploppen i fråga om underkastelse på grund av ras minner verkligen om vår historia på ett ytterst obehagligt sätt. För den som verkligen kan sin historia alltså. F.ö. inte första gången extremhöger och (extren)vänster möts.
https://www.facebook.com/hansgeorg.mohring.33/videos/127702168947604/?fref=mentions
Vad Karl Marx hade sagt
https://m.facebook.com/notes/jan-sjunnesson/karl-marxs-klasskampsbegrepp-och-black-lives-matter/586275345644629/?d=m
Problemet i Sverigestan är ju den massiva infiltration vänster äcklen ägnat sig åt i praktiken från 68 och framåt. Man borde kunna likna Sverige vid Ridley Scotts berömda Alien film där dessa vidriga vänsterpersoner kan representera det utomjordliga monstret och besättningen är Svenskar. Självklart infiltrerat av en person/robot som har en annan agenda.
Dessa aliens har ju infiltrerat allt från rättsväsendet, poliskår, utbildningsväsende, regimmedia, försvar där Socialistjuntan som är den äggläggande mamman spottar ur sig soldater på löpande band. Den vidriga polishäxan som vek ner sig för den psykotiska vänstermobben på Sergels torg representerar ju väl vilket recept ”äggfabriken” har och kommer forstätta producera. Sen finns det en hel del rena haverier i äggkläckningsfabriken där ”freak” som vår ÖB och PunkarDanne kläckts defekta utan en enda manlig egenskap eller förmåga. Resterande psykotiska post marxistiska feministhäxor följer bara receptet samt att man även fått mamman att avla fram stora mängder ryggradslösa kräk.
Oavsett om en person som Putin skulle komma till makten så är det mer eller mindre omöjligt att få till en större kursomläggning då den djupa staten är helt sönder feminiserad och marinerad i socialism. Det kräver att den (jag hoppas och tror) relativt stora skara Svenska män som vill få till en förändring kan sluta upp för att med garanterat stora mängder våld försöka stoppa sönderfallet och inte minst inleda någon form av reversering och inte minst massrepatriering. Detta kommer kräva ett fullständigt övertagande av polisen och inte minst försvaret åtminstone till att börja med.
Jag läste på lite om Minneapolis och hittade en ganska bra artikel:
https://www.amren.com/commentary/2020/05/the-great-replacement-minneapolis/
Den demografiska utvecklingen påminner ganska mycket om Sverige. Staden var i princip helt vit fram till 70-talet men sen kom en snabb berikning under några årtionden och nu är det bara 60% vita. En ytterligare parallell är att merparten av berikningen har skett via ”flyktingar”, många från Somalia. I kommentarerna fanns det en sevärd video, där de ställer lite ”kontroversiella” frågor till personer från den gruppen:
https://www.youtube.com/watch?v=PfmywzjdtRM
Slutsatsen i artikeln var att det troliga utfallet är att Minneapolis kommer att bli som Detroit. Att man nu har beslutat att upplösa polisen i staden lär påskynda denna utveckling.
Hej.
Om vi verkligen hade fria media och folk inte till 90%+ höll sig till detta, eller åtminstone hade ryssarnas skepsis mot media (”Ingen sanning i Pravda; inga nyheter i Izvestija” som de brukade säga), och sluppit korporativa oligopol som Bonniers och Schibsted –
– hur många hade kunnat konstatera något annat än att du kan släppa in araber och afrikaner i Sverige, men de fortsätter vara araber och afrikaner och bete sig därefter?
Vad hade den nettobetalande medelklassen, för att låna Engellaus retoriska illusionsnummer, tyckt om ”de nya svenskarna” då? Okunskapen är mycket stor bland svenskarna. Om man undantar FB och FB så är det nog ännu så att gott och väl 9 av 10 svenska svenskar får sina nyheter från statsradion och statstelevisionen.
Och hur många ids att på fritiden ta del av faktaunderlag som strider mot narrativet de är fostrade att hålla för sant? Vi vet alla hur svårt det är – hur vi har en instinkt för att göra lika som alla andra, och hur vi hellre tror på en bekväm lögn som stämmer med vad vi känslomässigt och socialt håller för sant, vist och gott än vi ens överväger konsekvenserna av en obehaglig, ful och farlig sanning.
Mentaliteten ”Snart svänger det” eller andra formuleringar är förlorarmentalitet: den är passiv. Vad är det som svänger? (Inte den här magistern i alla fall, om lustigheten tillåts.) Vart svänger det, och vem puttar på så att det svänger? Inte den som tänker ”snart svänger det”.
Den som däremot drar ihop ett halvdussin pålitliga kamrater, från lumpen eller hemvärnet eller så, och lite diskret … och buntar in … i bilen och kör någon mil ut i skogen till ett övergivet gruvhål eller så och håller … med …, den ”får det att svänga”. Därför att övriga … som brukar … och … för att inte tala om … märker vem som saknas och vet vad de saknade gjort. Man gör som med löss: repetera behandlingen tills den inte längre behövs.
(Punkterna ovan är mitt sätt att fira vår yttrandefrihet.)
Vem har gått vakt, eller gjort vaktprov, eller i skarpt läge på riktigt försvarat sig mot en angripare? Endast den kan – kanske – förstå vad som faktiskt fungerar.
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Ja du Rikard. Jag har gjort lumpen och gått vakt på natten med skarpladdat vapen. Inte kom det nån inkräktare inte. Men din metod du föreslår ser jag som fullt möjlig. Men, du måste ta rätt personer. Både den lilla jaktgruppen men även bytet. Där har vi ett problem. De flesta vet inte vilka byten som ska tas. Det är tråkigt att ta fel. Dessutom, bytena finns ju bland sina vänner. Inte lätta att ta utan att nån märker. Så inte lätt.
Är djur människor och är människor djur?
(Läs mer; https://educaremm.wordpress.com/ )
Det är svårt att idag få fram bloggen Fristad på Google. Undrar vad som har hänt?
Är bloggen bortplockad från Google?
Mvh
Njae. Den kommer överst när jag söker ”fristad blogg”.
”Den kommer överst när jag söker ”fristad blogg”.”
Samma resultat med google i CH.
Men mycket annat bara försvinner, långt, långt bak i sökresultaten.
Nu är den åter i normal funktion, glädjande nog.
Tack för svar.
Mvh
Vi kan alltid trösta oss med att skillnaderna mellan folken i forna Jugoslavien var betydligt mindre än de vi håller på att bygga in i Sverige.
Skriver en egen kommentar nedenfor, siden linjene da får mere plass. Svar til deg.
Det är nog så att det är demografin som tar plats. Det är m a o att de med afrikanskt/mena ursprung är tillräckligt många för att de ska kräva inflytande, makt,( pengar , knark,vita kvinnor) på ett mer konkret sätt av ett svagt värdfolk. Svensken kommer inom ett antal år få nya herrar över sig. Den demografiska brytpunkten är nådd för att övertagandet har börjat så smått.
2050 är svensken som folkslag mer eller mindre utdöd, utrotad, kalla det vad ni vill.
De sista etniska svenskarna kommer troligen finnas i Österbotten och på Åland.
Scen 1 ;
På min tv står det en svart man och kastar stenar på en polisbil utan några som helst konsekvenser.
Scen 2 ;
På min tv står det en svart man och berättar att svarta män mer eller mindre dagligen blir misshandlade av polisen utan att dom har gjort någonting.
Frågeställning 1 :
Om nu polisen är så rasistisk att dom misshandlar svarta trots att svarta inte har gjort någonting, hur kommer det sig då att inte en enda av de svarta i Göteborg som faktiskt förtjänade att bli misshandlad blev misshandlad ?
Frågeställning 2 :
Om nu Europa /USA är så jävla rasistiskt att man som svart inte kan få vare sig jobb eller bostad och dessutom ständigt blir misshandlad av elaka vita rasister….VARFÖR flyttar man då inte till något afrikanskt land där det inte finns någon ”vithetsnorm” eller några ”vita rasistiska strukturer” ?
Jag swishar mer än gärna 1000 kr / mån om BLM behöver pengar till biljetterna.
Hej.
På fråga ett är svaret ”polisen är färre än stenkastarna, och vet att både karriären och livet är över om de gör sin plikt”.
På fråga två är svaret ”inga gratis bidrag som gör att du kan leva flott på generationer av andras arbete, avgrundsdjup korruption, samt att de i div. afrikanska folks ögon är amerikaner resp. européer med svart hud, inte medlemmar av [valfritt] afrikanskt folkslag”.
Som en viss sydafrikan sade (sjuttiotalet?): ”Det bästa argumentet för att de svarta inte kan styra landet är att titta på länder de svarta styr”. En smula orättvist mot de afrikanska länder som idag sakta men säkert försöker fungera bättre och bättre (dvs bygga staten på det koloniala arvet avs. myndigheter etc.).
Vad mer empiri behövs än de senaste dagarnas kravaller och de senaste trettio årens mord, våldtäkter och förföljelser av svenskar?
Eller sitter det någon och tjyvhåller på en hemlig femårsplan med alla de mirakulösa metoderna? Fram med den, i detalj, i så fall!
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
PS Tycker att Åkesson återigen missade chansen att ställa en rak ja/nej-fråga till Löfven: ”Är Sverige svenskarnas land?” DS
Kommentar til Anonym 8.6.2020 kl 21.08 – om Jugoslavia.
Prof. i globalhistorie Terje Tvedt skriver i sin bok ”Det internasjonale gjennombruddet” følgende (s. 314):
”Et trekk ved den internasjonale debatten om multikulturalismen som europeiske staters statsideologi er at populariteten til denne måten å organisere samfunn på, ikke kan forklares med historiske erfaringer. Den mislyktes jo som samfunnspraksis nettopp i 1990-årene da den vant hegemoni i Vest-Europa – og med uheldige konsekvenser i Libanon og i Jugoslavia, det eneste europeiske landet som historisk hadde hatt det som statsbyggerideologi. I Titos Bosnia var det for eksempel kulturelt baserte kvoter til offentlige stillinger og en radikal, hva man idag ville ha kalt hate-speech lovgivning.
Mange observatører pekte jo nettopp på at denne politikken med sine gode intensjoner viste seg å sette gruppene opp imot hverandre. Bosnia var et multikulturelt eksperiment som endte i en væpnet konflikt, var en ikke uvanlig dom over Titos Jugoslavia.
Libanon var med sin ytterst kompliserte etnisk-kulturelle struktur for mange lenge et multikulturelt utstillingsvindu, men det endte i en permanent borgerkrigslignende tilstand, nettopp i 1980- og i begynnelsen av 1990-årene.
Disse to eksemplene er ikke noe bevis for at en multikulturell strategi ikke kan fungere, og kan heller ikke bli utnyttet som det, men det sentrale i denne sammenheng er at disse erfaringene stort sett ble oversett omtrent akkurat da multikulturalismen som ideologi vant hegemoni i Norge.
Dette faktum kan antyde fra en annen vinkel at multikulturalismen ikke bør oppfattes som et pragmatisk valgt styringsinstrument basert på det internasjonale gjennombruddets erfaringer, men som en ideologi, en form for verdensanskuelse, som også og ikke minst hviler på helt bestemte oppfatninger om historiens utvikling, og som derfor ikke oppsøker eller er opptatt av erfaringer som motsier eller undergraver overbevisningen.”
Så langt Tvedt. – Interessant med tidssammenfall her i forhold til Jugoslavia og Libanon, og den sterke uvilje mot å tilpasse kartet til terrenget! ”Don’t confuse me with facts”…
Leser nå på Document.no at en kvinnelig såkalt ”svensk” n*g**aktivist ønsker å rive ned statuer av Carl v Linné!!
Send denne barbaren tilbake til Gambia hvor hun kommer fra – slike lavpannede individer med talibanholdninger har intet i siviliserte land å gjøre, hen (sic) forstår null av europeisk vitenskap og åndsliv. Vi andre hedrer Linnés minne og banebrytende innsikter.
Kvinnemennesket er en frekk pøbel som gjør meg helt rasende ?
Det får være grenser!!
Behöver Sverige verkligen en regering när vi har så många regioner och kommuner?
I det land centerns Johan Karlson är så stolt över har vi numera fler coronadöda än i Kina.Det är allt tur att Karlsons husorgan förbjudit jämförelser per capita.
De flesta är ju väl medvetna om att det bor några fler i Kina än i Sverige så att säga.Vi behöver helt enkelt åtskilligt fler tunnelbaneresenärer i Stockholm för att kunna mäta oss.Inte ens med ordförande Annies visioner uppfyllda till punkt och pricka blir vi lika många levande i Sverige som i Kina.
Men när det kommer till döda så leder vi alltså.
Man förstår ju enkelt hur stolt en Johan Karlson är.
Med berått mod…
Man kanske inte ska lita helt och fullt på siffror presenterade i ett land styrt av Kinas Kommunistiska Parti…
Man kanske inte ska lita helt och fullt på siffror presenterade i ett land styrt av Sveriges Socialdemokratiska Arbetarparti…
Du ser ingen skillnad mellan hur Sverige och Kina styrs?
Regeringen föreslår att corona-kommissionen skall redovisa sina slutresultat först två månader efter nästa val……
Oavsett så är det dessa siffror vi har att förhålla oss till.
Minns när medierna i stora rubriker den 19 och 20 mars trumpetade ut att Italien hade fler döda än Kina. Nu när Sverige har fler döda än Kina så är det knäpptyst från medierna. Hur kan detta komma sig?
Jo, men om siffrorna är påhittade eller kraftigt underdrivna är de ju inte värda något. Frågan om Sveriges höga dödstal har väl uppmärksammats en del – senast i partiledardebatten i SVT.
”siffrorna är påhittade eller kraftigt underdrivna”
Vem siffror?
Kinas?
Sveriges?
Kinas. Det gäller högst sannolikt även deras tillväxtsiffror de senaste åren, för övrigt.
Kinas siffror är säkerligen både det ena och det andra.Så långt gott och väl.
Men just det är knappast en garanti för att Sveriges stämmer eller hur?
Förvisso inte, men vad har du konkret som pekar på att Sveriges siffror skulle vara felaktiga?
Du menar att du är helt säker på att alla som dör är labbtestade och således räknas in rätt?
Det vore första gången på väldigt länge som etablissemanget räknade rätt i så fall.
Några exempel på uppenbara felräkningar:
1)antalet invandrare/flyktingar/anhöriga
2)invandrares representation i kriminalitet
3)invandringens lönsamhet
4)PISA-resultaten
och nu börjar jag få kramp i pekfingret…
-”Jag hatar mig själv och därför hatar jag även andra själv!”
(?)… – andra själv – ? Eller – andras själv – …? Det blir två olika meningar och innebörd? Jag själv hatar också andra. Eller också – jag själv hatar också andras själv – (!))
Varför predikas kärlek till människans – själv – ?
Människans själv är kanske inte ens är värd någon s.k. kärlek eller någon s.k. bekräftelse?
Enligt bibeln så skall människan:
– ”Älska Herren Din Gud av allt ditt förstånd och av hela din själ, av hela ditt hjärta, och av hela – dig själv – (?)”…
Detta är intressant.
Fler och fler människor i hela samhället verkar bli mer och mer oförmögna att verkligen kunna älska både sig själva och också andra?
Hela det massmediala samhällsrummet, inklusive då s.k. alternativa medier, verkar alltmer kunna genomsyras av både en föraktfullhet, av en sorg och även då av en hatfullhet?
I de s.k. msm-medierna är då ofta en hatfullhet, eller en föraktfullhet, inlindad i mer outtalade och subtila nyanser, samt även i ett mer fördoldt nedlåtande, respektlöst och hånfullt tilltal.
Men inte desto mindre hatfyllt tilltal? Fullt av en subtilt undergrävande och nedvärderande krasshet.
Detta hatfenomen skulle kanske kunna kallas för en slags – mental epidemiologisk hatepidemi – ?
Det är kanske lätt att bli smittad och att kunna besmitta vidare till andra?
….
-”Om du inte älskar mig, så älskar inte heller jag dig! Så det så!”
– ”Om ni inte älskar oss, så älskar inte heller vi er! Så det så!”
– ”Nu skall vi alla tillsammans och gemensamt lära oss att hata oss själva och varandra, på det allra, allra mest intrikata, hånfulla och respektlöst föraktande sätt som vi bara kan!”
-”Alla kan lära sig så småningom!”
-”Öva på bara! Ge inte upp!”
(!)
Ps.
För mer renskriven och kompletterande text:
(Läs mer; https://educaremm.wordpress.com/ )
Ps.
För mer renskriven och kompletterande text (Läs mer; https://educaremm.wordpress.com/ )
Ps.
Kan man le åt detta , (min överdrivna formulering i ovanstående kommentar..)…
Kanske.
Vem vet
….
TILLÄGGSKOMMENTAR:
Att vilja medvetet försöka att ”mentalt förgifta” ett samhälles mentala ”klimat”, genom att verkligen hetsa olikheter mot olikheter, det kan ses som någonting oerhört föraktfullt mot alla människor som bor och lever i det samhället.
Det kan ses som en människohatande uppviglingsvilja som i en förlängning egentligen då kan antas vilja framkalla död, eller kunna framskapa inbördeskrigaaktiga situationer.
Människor sinnen kan vara som lättantändliga eldar?
Blåser och underblåser man endast på dessa potentiella eldar tillräckligt mycket med giftiga föreställningar, giftiga inbillningar, giftiga osanningar och giftiga och hatframkallande overkligheter (som inte egentligen medför några konstruktiva lösningar för några problem), så bäddar man för en samhällsdestruktion.
En samhällsdestruktion som då kan antas vara önskad? Eller kanske enbart byggd på insiktslöshet? Oförmåga att förstå långtgående konsekvenser?
Kanske eventuellt enbart byggd på en konsekvensanalysoförmåga(!)?
De som då fullt medvetet vill försöka att bädda för och skapa fram sådan samhällsdestruktion, kanske i en inbillning och en tro att det i själva verket är en konstruktiv omkonstruktion, eller kanske även i en sjuk inbillning om att det i själva verket är en kärleksfull och nödvändig dekonstruktion, de kan då anses ha förlorat ett sunt omdöme och kan anses vara angripna av hat, insiktslöshet och även då eventuellt av ett rent människoförakt blandad med en total hänsynslöshet och likgiltighet?
Sådana kan inte anförtros någon ledning eller någon respekt, och sådana borde inte ges något erkännande eller någon bekräftelse alls. Så att de inte ges inflytande.
Det kan därför inte heller anses vara så särskilt klokt för andra, och heller inte förståndigt, att då vilja lyssna till sådana dekonstruktivister? Och självklart inte heller att välja att efterfölja dem eller lyda dem.
OM MAN DÅ INTE ÖNSKAR SIG EN SÅDAN destruktiv och söndrande, eventuellt mördande, samhällsutveckling i sitt samhälle, så är det då förmodligen betydligt bättre att följa, att lyssna till, att vara lyhörd inför, och att lyda, de sunda, de sansade, de kloka och de behärskade människorna istället.
Om man kan välja den saken.
Tänk så bra det går för regeringen ändå.
Nu har man löst både Palme-mordet och Linköpingsmorden också.Det var det väl ingen som trodde?
Det är det väl ingen som tror menar du?
Varför väljer så många ickevita att lämna ickevita länder för att flytta till vita rasistiska länder?
För att dom kan.
Därför att de vita länderna är mindre rasistiska.
Därför att de bjuds in av vänstern.
Därför att de lovas allt åt alla i de vita länderna.
Därför att har större överlevnadspotential i de vita länderna.
Därför att de vita länderna ger dem hopp om ett bättre liv.
Därför att de faktiskt är skyddade mot svält och sjukdom i de vita länderna till skillnad mot deras hemländer.
Men mest av allt därför att vänstern betalar dem för att förstöra de vita ländernas samhällen.
Sverige och dess invånare har gett bort och förlorat rätten till sitt land, även jag är vän med bra invandrare, men de är ju inte dom som är problemet, problemet är att klanmänniskor och andra våldsmänniskor får lov att p*ssa och sk*ta på svenska folket utan konsekvenser, tvärtom så blir grottmänniskor ursäktade av politiker och poliser, ja litar visserligen inte på våra valresultat sedan 2018 men ja kan bara konstatera att vi i Sverige idag är en självmordssekt
Hej.
Signaturen ”Kristian” gjorde ett mycket lärdomsrikt inlägg i en tråd på Toklandet, och jag tycker hans val av exempel fungera bra ihop med bloggpostens tema och vår hopplöshet och defaitism:
[https://en.wikipedia.org/wiki/The_Power_of_the_Powerless#Havel’s_greengrocer]
”Havel argued that by an individual ”living in truth” in their daily life they automatically differentiate themselves from the officially mandated culture prescribed by the State; since power is only effective inasmuch as citizens are willing to submit to it.”
Exemplet om grönsakshandlaren kommer från Václav Havels essä ”The Power of the Powerless” (Moc bezmocných). Både essän som sådan och exemplet är något vi måste anamma fullt som en sann beskrivning av det tankens och själens slaveri och död vi utsätts för av [sätt in favorit syndabocksepitet här] staten.
Kunde Havel och tjecker, slovaker, polacker och rumäner och balter så kan väl vi?
Kamratliga hälsningar,
Rikard, fd lärare
Polisen ska börja förbjuda demonstrationer.Dom börjar få ont i knäna.
Vad som händer om någon skiter i och på polisen berättar varken polisen
eller media.
Svara mig någon, varför flyttar Afrikaner till Rasse Europa? Dom sparkade ut dom rasistiska vita människorna på 1960 talet efter att dom byggt upp deras infrastruktur, nu flyr dom från ett helt svart styrt Afrika till det rasistiska vita Europa! Vad är det ja inte förstår?!
De ses av den vita vänstern som ett effektivt och mindre värt verktyg i förstörelsen av det liberala demokratiska samhället och bjuds därför in i stora mängder, Soros verkar vara en initiativtagare och huvudfinansiär av denna strategi.
Vänstern i Iran bildade front med Islam i attacken på den dåtida samhällseliten i tron att de i kaoset som följde skulle kunna manövrera ut Islam och själva gripa makten, de bedrog sig.
Exakt samma Modus Operandi följer vänstern nu i västvärlden, denna gång har de utökat sina trupper med etnisk ammunition, ammunition med sprängkraft förstärkt med religiös övertygelse.
Den vita vänstern tror återigen att Islam och övriga importerade kämpar skall underordna sig det socialistiska totalitära etablissemanget, även denna gång bedrar de sig.
Vänstern är en ideologisk rörelse grundad på en verklighetsfrämmande vetenskap som vägrar se människor som något annat än utbytbara kuggar i maskineriet.
Vänsterns nya allierade skiter i vetenskapen utan ser varje individ som en av gruppen här på jorden högt värderad tillgång som vinner ytterligare i anseende och värde om denne offrar sig för sin religion eller ras.
Se hur Floyd nu utnyttjas och uppvärderas då han genom sin död blir ett vapen mot västs civilisation.
Vänstern saknar den religiösa glöd som kommer av övertygelsen om ett liv i himmeln efter martyrdöden, därför kan vänstern aldrig vinna en envig med Islam eller någon religion som lovar paradiset efter döden.
Om det inte hade varit för den strukturella rasismen i Sverige så hade Nyamko Sabuni varit ledare för ett större parti.
BLM bullshiten.
Endast avsedd att flytta fram politiska maktpositioner respektive aktivt skapa mer motsättningar mellan svarta och vita (samt muslimer på ett litet hörn).
Trycka undan vita genom att få dem att känna skam.
Men folk med öppna ögon och lite innanför pannbenet vet nog redan detta.
https://www.nyatider.nu/medialogner-leder-till-mord-kaos-och-fornedring-av-vita/
Statistiken ser ut ungefär på samma sätt i Sverige (då den är tillgänglig och oförvanskad).
Så om vita skall bete sig på motsvarande sätt, och proportionerligt, så skulle vita närapå behöva skapa ett krig mot svarta.
Men dessa proportioner och viktade synsätt passar inte tjockskallar, blomsterhatts-tanter, grovt naiva, nutida kolonisatörer, eller det sovande folket.
@ Magnus Sjöström,
Ja, det är helt sjukt när man tittar på siffrorna.
Men i USA så finns det åtminstone bra statistik. Men det lär väl också snart bara vara ett minne blott. De har redan slutat med detaljerade siffror för våldtäkt. Det blev väl för pinsamt när det var noll vita män som våldtog svarta kvinnor……..
@ Utlandssvensk
Ja sjukt är namnet.
Ruttet.
Och synnerligen uppviglande!!!
Det som BLM rörelsen kommer att uppnå på lite längre sikt, när dammet efter de aktuella demonstrationerna har lagt sig, det är faktiskt motsatsen till vad de vill uppnå.
Folk kommer med tiden i stället att bli förbannade på de svarta människorna, permanenta och djupa klyftor skapas mellan folkgrupper, och mellan svarta och vita i synnerhet.
Bra jobbat svarta människor…
@ Magnus,
”Folk kommer med tiden i stället att bli förbannade på de svarta människorna”
Antirasimen leder oundvikligen till helt onödigt hat. En rasist kan acceptera att vissa grupper inte fungerar tillsammans och vara nöjd med fredlig segregering. Men antirasisterna måste fortsätta att kräva att alla ska blandas hela tiden och sen ska man ha en polisstat med jättelika gulagsystem när det, föga förvånande, inte fungerar.
@ Utlandssvensk
”Antirasimen leder oundvikligen till helt onödigt hat.”
Precis så!
De sår faktiskt hellre splittring än att de själva vill närma sig västlänningar och leva på samma demokratiska och sociala premisser i västländer (EU och Nordamerika).